Monday, July 17, 2017

معرفی و بررسی خودروی آریو 1600

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/ario-1600-6.jpg
شرکت خودرو ساز چینی Zotye از سال 2005 میلادی در کشور چین فعالیت خود را در بخش تولید خ.درو آغاز نمود زیرا این کمپانی پیش از این گه دست به ساخت خودرو بزند در بخش تولید قطعات خودرو فعالیت داشت که پس از آن در سال 2005 موفق شد نام خود را به عنوان یک شرکت خودرو ساز چینی به ثبت برساند . تقریبا می توان گفت که Z300 Zotye از اولین محصولات این کمپانی بود که به ایران وارد شد و بعد ها با نام آریو شناخته شد در ابتدای ورود این خودرو به ایران ، لوگوی Z بر روی آن وجود داشت و یک خودروی وارداتی از کمپانی خودرو ساز چین محسوب می شد اما اکنون طی تغییر و تحولاتی که ایجاد شده است شما خودروی آریو 1600 را با آرم و علائم شرکت خودرو سازی سایپا مشاهده می کنید که این نشان دهنده ی داخلی شدن این خودرو می باشد.

خودروی آریو 1600 این خودرو از بدو ورود با قیمت بسیار بالای به فروش می رسید که بعد از مدتی با افت قیمت شدیدی مواجه شد به گونه ای که خریداران اولیه این خودرو ضرر بسیار بزرگی کردند .

این مقاله یک راهنمای خرید خودرو باشد که در آن به معرفی ، نقد و بررسی خودروی آریو 1600 پرداخته ایم .

طراحی ظاهری

اگر شما یک نگاه کلی به ظاهر خارجی خودروی آریو 1600 بیاندازید متوجه دقت و محافظه کاری طراح این خودرو خواهید شد سعی طراح این خودرو بر این بوده است که زیبایی ظاهری این خودرو دو چندان شود و به گونه ای مورد پسند مشتریان قرار بگیرد.

در نمای جلوی خودرو چراغ های کشیده و بزرگ در کنار جلوپنجره ای کوتاه تر از چراغ ها در بالای یک سپر شکیل به صورت هماهنگ و زیبا قرار گرفته اندکه بسیار دلچسب می باشد .

خودرو ی آریو 1600 حالا اگر به جوانب و پشت این خودرو نگاه کنید می بینید که یک طراحی ساده ی بسیار زیباو دلنشین دارد البته این سادگی کمی ریسک محسوب می شود زیرا شاید این سادگی مورد پسند خیلی از افراد قرار نگیرد  اما به طور کلی ظاهر خودروی آریو 1600  نمره ی قبولی دریافت کرده است و می توان گفت که ظاهری بی عیب و نقص دارد .

ابعاد آریو 1600 عبارت است از :

  • طول 4565 میلی متر

  • عرض 1766 میلی متر

  • ارتفاع 1486 میلی متر


که تقریبا می توان گفت از لحاظ ابعاد از خیلی از خودرو های معمول در بازار ایران مانند پژو پارس کمی بزرگ تر می باشد .

کیفیت و طراحی داخلی خودروی آریو 1600

وقتی شما وارد کابین این خودرو می شوید ، متوجه کیفیت مونتاژ بسیار خوب قطعات داشبورد و دیگر قطعات داخلی خودرو می وید که به صورت هماهنگ و ایده آلی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند اما جنس مواد اولیه ی ساخت آن ها خیلی مورد قبول نیست و از پلاستیک خشک استفاده شده است که البته هماهنگی و توازن قطعات این ایراد را می پوشاند .

خودروی آریو 1600 خوشبختان این خودرو در سرعت بالا و کیلومتر های بالا از نظر اجزای داخلی کابین به صدا نمی افتد و تا کنون هم نارضایتی ای از جانب مشتریان از این بابت دریافت نشده است امید است که پس از گذشت چند سال هم این اتفاق برای مشتریا پیش نیاید .

به طور کلی طراحی داخلی بیار ساده می باشد به خصوص بر روی داشبورد که وقتی شما به ان نگاه می کنید نه خیلی شلوغ می باشد نه خیلی خلوت در حد معمول با هماهنگی خوب قطعات در کنار هم قرار گرفته اند ک البته شایرد این مدل طراحی به نظر برخی از افراد ، قدیمی به نظر برسد اما آن چنان نیست که شخص به طور کلی از خرید خودرو صرف نظر کند .

امکانات رفاهی و ایمنی خودروی آریو 1600

آریو 1600 به طور کی از لحاظ ایمنی از خودروهای روز دنیا چیزی کم ندارد و مشخص است که طراح و سازنده در این بخش تلاش بسیاری کرده است .

برخی از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو عبارت است از :
  • ترمز های دیسکی در چهار چرخ

  • سیستم ضد قفل ABS

  • توزیع کننده نیروی ترمز (EBD)

  • گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک

  • دو ایربگ راننده و سرنشین جلو

  • سيستم ضد سرقت(Immobilizer)

  • چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و مه شکن جلو

  • سنسور دنده عقب

  • صندلی های تاشو عقب

  • آیینه های برقی

  • کامپیوتر سفری

  • شیشه های برقی

  • صندلی های چرمی


این امکانات کلی آریو 1600 می باشد اما در نسخه ی فول آپشن این خودرو امکانات خاص دیگری نیز اضافه می شود که بسیار مورد پسند مشتریان قرار گرفته است .

امکانات فول آپشن آریو 1600 عبارت است از :
  • ایربگ های جانبی

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

  • سیستم پخش تصویری

  • سانروف برقی

  • GPS

  • دوربین دنده عقب

موتور و توانایی های حرکتی آریو 1600

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ی 1.6 لیتری می باشد که دارای چهار سیلندر به همراه شانزده سوپاپ می باشد که قادر است قدرتی برابر 112 اسب بخار ایجاد کند که در برخی از اعلانات شرکت سازنده این عدد 127 اسب بخار نیز اعلام شده است .

خودروی آریو 1600 همچنین لازم است بدانید که  این موتور با کیفیت خودروی آریو 1600 ، بر اساس استاندارد جهانی آلایندگی یورو 4 طراحی شده است.
وزن کلی بدنه ی خودروی آریو ، حدودا 1275 کیلوگرم می باشد که به خوبی بر روی چهار چرخ پخش شده است و خودرو از هندلینگ خوبی برخوردار است و موتور به خوبی از پس این وزن بر می آید ولی نباید از این خودرو با این وزن توقع شتابی بی نظیر داشته باشید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : تیپ های پژو ۲۰۶ در دو مدل هاچ بک و سدان [/fruitful_dbox]

مصرف سوخت این خودرو بسیار کم می باشد به گونه ای که به ازای هر 100 کیلومتر چیزی حدود 7.6 لیتر از باک 55 لیتری اش مصرف می شود که با توجه به وزن خودرو بسیار مناسب و خوب می باشد .

تجربه رانندگی با خودرو ی آریو 1600

ابعاد کلی این خودرو به گونه ای طراحی شده است که وقتی شما پشت فرمان آن می نشینید به خوبی و سریع با ابعاد کلی خودرو آشنا می شوید و هیچ گونه مشکلی برایتان به جهت کنترل خودرو ایجاد نمی شود .

صندلی های این خودرو به نرمی و راحتی خودرو های اروپایی نم باشد اما اصلا  آزار دهنده نیست. موتور زوتای که با آرم میستوبیشی زیر کاورش قوت قلبی به راننده هدیه میدهد.

این خودرو دارای یک فرمان هیدرولیک بسیار نرم و سیستم تعلیق بسیار عالی می باشد که در هنگام رانندگی حس خوبی به راننده القا می گردد .

گیربکس این خودرو هم بسیار نرم و روان عمل می کند و در آزمایشات کلی ایرادی به این مورد وارد نیست اما متاسفانه به دلیل پیشرانه ای که بر روی این خودرو می باشد ، در شیب های تند رو به بالا گاهی خودرو دچار مشکل می شود و برای این که این مشکل ایجاد نشود باید با شتاب بیشتری از شیب تند بالا بروید .

به طورکلی این خودرو یک وسیل ی نقلیهی خانوادگی خوب و با امکانات می باشد و با توجه به هزینه ای ک شکا برای خریداری آن پرداخته اید سواری و امکانات ایده آلی را در اختیار شما قرار می دهد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/17/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%a2%d8%b1%db%8c%d9%88-1600/

No comments:

Post a Comment