Monday, July 17, 2017

معرفی و بررسی سوزوکی گرند ویتارا

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/suzuki-12.jpg
تغییرات ناگهانی که در شاسی بلند ها یا همان SUV ها پدید آمد سبب شد تا برخی مدل ها بتوانند از سوزوکی گرند ویتارا در بازار خودرو پیشی بگیرند. این تغییرات شامل استفاده از مواد با کیفیت و هم چنین ارتقای تجهیزات خودرو های رقبا بوده است. در اثر این عقب افتادن سوزوکی گرند ویتارا و ورشکستگی کمپانی مجبور شد تا فروش محصولاتش را در آمریکا متوقف کند.

سوزوکی گرند ویتاراجدای از قدرت موتور و پیشرانه ی سوزوکی گرند ویتارا می توان به لیست بلند بالایی از تجهیزات لوکس و استاندارد و امکانات رفاهی در این شاسی بلند اشاره کرد که شامل بلوتوث ، کنترل اتوماتیک آب و هوا و یا مسیریاب ماهواره ای می شود. جالب است بدانید مواردی که ذکر شد در بین رقبای سوزوکی گرند ویتارا آپشن های سفارشی محسوب می شوند با این که سوزوکی این ها را در خود به صورت یک جا دارد.

خصوصیت دیگر این زیبای ژاپنی قابلیت بی نظیر آن در استفاده ی آفرودی خودرو است. در بررسی معایب سوزوکی گرند ویتارا می توان به موتور 4 سیلندر کم قدرت این خودرو اشاره کرد که نمایشی کم جان در ارائه ی قدرت و میزان مصرف سوخت از خود نشان داده است. موتور این خودرو تمام قدرت خود را برای تولید نیرو و سرعت بیشتر می کند و همین امر است که موجب بالا رفتن میزان مصرف سوخت در این خودرو نسبت به سایر رقبایش می شود. در سوی دیگر هم چنین می توان به کیفیت نامناسب رانندگی در این خودرو اشاره کرد که در مسیر های طولانی سرنشینان را اذیت می کند.

سوزوکی گرند ویتارادر راهنمای خرید خودرو سوزوکی گرند ویتارا باید اشاره به رقبای آن در بازار خودرو داشته باشیم و این رقبا نیستند مگر کیا اسپورتیج 2013 و مزدا CX-5 که از نظر قیمتی دارای یک رنج و بازه قیمتی می باشند. اسپورتیج طراحی بدنه ی فوق العاده دارد و از طرف دیگر نماینده مزدا دارای مصرف سوخت بسیار پایینی می باشد و هم چنین هندلینگ بسیار عالی نیز دارد. اما اگر به دنبال یک SUV برتر از هر جهت هستید فورد Escape 2013 می تواند بهترین گزینه برای خرید خودرو باشد.

با وجود قیمت مناسبی که سوزوکی گرند ویتارا 2013 دارد در قیاس با رقبای سرسختش از امکانات به مراتب کمتری برخوردار است.

طراحی داخلی و امکانات رفاهیسوزوکی گرند ویتارا

خودروی سوزوکی گرند ویتارا یک ژاپنی شاسی بلندی است که در سه تیپ پایه  ، پرمیوم و لیمیتد روانه ی بازار خودرو گشته است. در یک بررسی ساده اگر بخواهیم به تجهیزات استاندارد تیپ های مختلف گرند ویتارا اشاره کنیم در تیپ پایه شاهد رینگ های 16 اینچی ، چراغ جلو های اتوماتیک ، دسترسی بدون سوئیچ ، کنترل آب و هوای اتوماتیک ، برقی بودن تمام تجهیزاتی که معمولا مکانیکی هستند ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع ، غربیلک فرمان با امکان بالا و پایین بردن ارتفاع آن ، کامپیوتر سفری ، سیستم صوتی با قابلیت اتصالات بلوتوث و AUX و نجهز به 4 اسپیکر ، سیستم مسیریاب ماهواره ای Garmin (قادر به فعال سازی از طریق صدا ، سیستم هشدار دهنده ترافیک ، و موتور جستجوی Google).

سوزوکی گرند ویتارا سوزوکی گرند ویتارادر تیپ متوسط یا Permium سوزومی گرند ویتارا تمام موارد فوق الذکر موجود می باشند که در کنار شان رینگ های آلومینیومی 16 اینچی ، شیشه های دودی ، آینه های مجهز به گرمکن در مدل های 4WD و کروز کنترل آن ها را همراهی می کنند.

تیپ Limited که نسخه ی فول آپشن سوزوکی گرند ویتارا به شمار می رود شامل رینگ های آلومینیومی 18 اینچی ، چراغ های مه شکن ، سانروف ، باربند ، آینه های کناری راهنما دار ، زه کرومی ، دسترسی و استارت بدون نیاز به کلید ، روکش های داخلی چرمی ، سیستم اطلاعات چند گانه با قابلیت کنترل از روی فرمان ، روکش های داخلی از جنس چوب ، تجهیز صندلی ها به گرمکن و 7 بلندگو می شود.

قدرت و عملکرد موتور

سوزوکی گرند ویتاراسوزوکی گرند ویتارا مدل 2013 یک موتور 4 سیلندر خطی 2.4 لیتری دارد که نیرویی برابر با 166 اسب بخار و گشتاوری معادل 220 نیوتون متر را تولید می نماید. تیپ استاندارد با 5 دنده با گیربکس دستی با دیفرانسیل عقب تولید می شود و این در حالی است که سایر تیپ های این خودرو دارای گیربکس 4 سرعته اتوماتیک می باشند.

لازم به ذکر است که تیپ Premium دارای چهار چرخ متحرک و تیپ Limited با سیستم چهر چرخ متحرک که جزو تجهیزات سفارشی است عرضه می شود و البته دارای بازه کمی در تغییر دنده نیز است.

سوزوکی گرند ویتاراشتاب صفر تا صد سوزوکی گرند ویتارا دیفرانسیل عقب برابر با 10.2 ثانیه می باشد که برای این کلاس خودرو تقریبا زمان نسبتا زیادی می باشد. با ارزیابی های EPA در خصوص این خودرو می توان دریافت که گرند ویتارا در بخش مصرف سوخت هم عملکرد چشمگیری نداشته است.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : ۱۰ دلیل خرید رنو کولیوس ۲۰۱۷ [/fruitful_dbox]

مصرف سوخت در سوزوکی گرند ویتارا دیفرانسیل عقب و دنده اتوماتیک در سه حالت مصرف شهری ، بزرگراه و جاده ای و البته سیکل ترکیبی برابر با 14 ف 10 و 13 لیتر در هر صد کیلومتر بوده است و این در حالی است که در تیپ مجهز به 4WD مقادیر به صورت 14 ، 11 و 13 لیتر در هر صد کیلومتر ظاهر می شوند.

ایمنی

سوزوکی گرند ویتارااز آیتم های ایمنی در این خودرو می توان از مواردی چون سیستم کنترل کشش ، سیستم ترمز های دیسکی ضد قفل ، کنترل پایداری ، کیسه های هوا جانبی و ایبربگ سرنشینان جلو یاد کرد.

در آزمایشات صورت گرفته بر روی ترمز سوزوکی گرند ویتارا نتایج فوق العاده ای در این کلاس خودرو بدست آمده است. در این آزمایش پس از ترمز از سرعت 100 تا صفر اتوبیل پس از 33 متر متوقف شده است که نتیججه ی مطلوبی است. موسسات بیمه ایمنی بزرگراه به این خودروی ژاپنی نمره ی خوب را از نظر ایمنی برخورد از جلو و در طرف دیگر بالاترین مقدار نمره یعنی مقدار قابل قبول را به ایمنی برخورد از بقل و مقاومت سقف داده اند.

طراحی داخلی و امکانات خاصسوزوکی گرند ویتارا

طراحی داخلی این خودرو نمره A را به خود اختصاص داده است و این به معنی آن است که دسترسی به تمام تجهیزات در داخل این خودرو به سادگی انجام می شود. اشکال و یا عیبی که به این خودرو وارد است دسترسی سختی است که به سیستم مسیریاب ماهواره ای این خودرو وجود دارد.

دیگر عیب آن را می توان در صفحه نمایش بسیار کوچک آن جستجو کرد که در پی آن بخش های داخلی آن به سختی دیده می شود و یا اصلا دیده نمی شود. همین امر هم می تواند کار کردن و خواندن را بسیار مشکل کند. ولی با همه ی این ها این سیستم برای خودرو بسیار کارامد می باشد و البته خصوصیاتی نظیر رادیوی اینترنتی Pandora، سیستم هشدار ترافیک و سیستم صوتی مجهز به بلوتوث را هم دارد.

سوزوکی گرند ویتارا

کابین این خودرو با این که از جذابیت و فضای مناسبی برخوردار است اما در برابر رقبایش که طراحی های جدید را پی گرفته اند کمی قدیمی محسوب می شود. علیرغم این که کابین این خودرو بسیار جادار است دارای محفظه های کمتری برای قرارگیری ابزار و وسایل کوچکی نظیر تلفن همراه می باشد. به دلیل طراحی خاص کابین عقب این خودرو گذاشتن و برداشتن بار کمی مشکل است.

تجربه رانندگیسوزوکی گرند ویتارا

در آخر باید گفت که سوزوکی گرند ویتارا خودرویی است که در استفاده های روزمره در مصافت های کوتاه عملکرد مناسبی دارد. به دلیل وجود صندلی های سفت و نامناسب و عملکرد رانندگی نامناسب این خودرو نه تنها برای مسافرت ها و استفاده در مسافت های طولانی مناسب نیست بلکه رانندگی با آن امری بسیار خسته کننده می باشد. در زمان حرکت هیچگونه صدایی به داخل کابین نمی آید اما در رانندگی در بزرگراه کابین بسیار پر سر و صدا است که علت اصلی آن وجود موتور 4 سیلندر است که تلاش می کند تا کار بیشتری را انجام دهد. کیفیت رانندگی و هندلینگ این خودرو در مقایسه با سایر SUV ها مانند کیا اسپورتیج تعریفی ندارد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/17/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b3%d9%88%d8%b2%d9%88%da%a9%db%8c-%da%af%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%88%db%8c%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%a7/

No comments:

Post a Comment