Wednesday, July 5, 2017

راهنمای خرید شیرآلات - آشنایی با شیرآلات هوشمند

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/smart-facuate-1.jpg
با خشکسالی چندین ساله ای که همه با آن آشنا هستیم و در مناطقی با اقلیم آب و هوای ویژه مانند تگزاس، جنوب غربی آمریکا، کالیفرنیا و ایران که کاملا قابل رویت می باشد، آب هیچ گاه تا این حد مهم نبوده است. اما ما چطور می توانیم چیزی که در خانه هر کسی همانند الکتریسیته می باشد را کنترل کنیم؟ شیرآلات هوشمند، گجت های جدیدی هستند که به آرامی در حال راه پیدا کردن به خانه ها می باشند، مجهز به سنسورهای دما و سنسورهای حرکت هستند با خرید شیرآلات هوشمند میزان مصرف آب تمام اعضای خانواده که در آشپزخانه و یا حمام استفاده می کنند را کنترل می کند.

اما در حقیقت آنها چه کاری انجام می دهند، کار آنها چقدر هزینه می برد، چطور می توان آنها را در خانه هایمان داشته باشیم؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فن آوری جدید و نوآورانه که در مصرف آّب صرفه جویی می کند، مطالب زیر را مطالعه نمایید.

شیرآلات هوشمندیک شیر آب هوشمند چیست؟

در حال حاضر سه طبقه بندی متفاوت از شیرآلات هوشمند وجود دارد: بدون دستگیره، دیجیتال و ترکیبی. اولین دسته از طریق شکل یکپارچه اش قابل تشخیص است، در حال حاضر برای مدت طولانی است که نمونه هایی از آنها را در سرویس بهداشتی های عمومی می بینیم. این شیرها مخصوص خانه هستند که شامل سنسورهای کوچک IR می شوند، هنگامی که یک حرکت را در سینک تشخیص دهند جریان آب را باز می کند، و هنگام که دستان شما برداشته می شود، جریان آب قطع می شود. اگر شما دائما در حال صابون مالیدن به دستگیره های آب گرم و سرد سینک خود هستید و یا اگر می خواهید دست های خود و اعضای خانوادتان را تمیز نگهدارید، با این شیر می توانید حرارت آب را از پیش تنظیم کرده و به راحتی شست و شو انجام بدید.

مدل مورد علاقه ما در این بخش EZ Faucet II است. با قیمتی کمتر از 60 دلار یک شیر ارزان است، نصب آن به سادگی نصب فیلتر آب می ماند تنها کافی است هر پوششی که بر سر شیر آب هست را برداشته و به جای آن  EZ Faucet II را نصب نمایید.

شیرآلات هوشمندنمونه بعدی شیرآلات هوشمند ، شیر های دیجیتال می باشند. این مدل شیرها نسبتا جدید به بازار آمده اند و صفحه نمایش دیجیتال برای نشان دادن دمای دقیق آب و تنظیم آن دارند و بنابر اولویت هایی که شما بخواهید تنظیم می گردند. شما می توانید این شیرالات را به صورت یکپارچه بخرید و یا به صورت اجزای اضافی بر روی هر نوع شیر آب یا سینکی در خانه خود نصب نمایید. دسته دیگری از شیرها هستند که نام آنها Grohe-F Digital و یک نمونه یکپارچه هستند که می توان آنها را به صورت جداگانه خرید و همچنین می توان آنها را به هر مدل شیر آب و سینک، شیر وان و یا شیر حمام نصب نمود. برای خرید شیرآلات این بهترین گزینه می باشد.

شیرآلات هوشمندآخرین نمونه شیرآلات هوشمند ، آب های ترکیبی هستند. این مدل ها از گران ترین شیر ها هستند اما با صرف نظر از مقرون به صرفه نبودنشان آنها ویژگی ها و قابلیت های افزودنی بسیاری دارند. با ترکیب سهولت در استفاده از شیرالات بدون دستگیره و به همراه مصرف سنج دیجیتال این شیرها با ترکیب دو تکنولوژی قادر به ذخیره آب بیشتر هستند.

چرا باید شیرآلات هوشمند داشته باشیم؟

دفعه بعدی که خواستید دستانتان را در سینک، در سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه بشویید به این فکر کنید که چطور می توانید از آنها استفاده کنید. ابتدا باید شیر آب گرم را باز کنید و پس از آب باید شیر آب سرد را باز کنید. هر دو دستگیره شیر را باید به آرامی باز کنی تا آب به دمای مناسب برسد تا نه دستان شما را بسوزاند و نه از سرمای آب بلرزید، و پس از طی کردن این پرسه می توانید دستان خود را بشویید.

اگرچه با این کار یک تن آب هدر نمی رود (تنها چند لیوان آب هدر می رود) اما به این فکر کنید که در طول روز چند بار این کار را انجام می دهید؟ سپس آن تعداد را ضرب در تعداد اعضای خانوادتان که در خانه با شما هستند کنید، و پس از آن بررسی کنید که این کار را در طول روزها، هفته ها و ماه ها چندین بار تکرار می کنید. شیرهای هوشمند در جهت دیگر هستند به وسیله مشخص کردن میزان گرما و سرمای آب از پیش، می توانید از هدر رفتن بی رویه آب جلوگیری کرده و بهره وری مناسب از آن را افزایش دهید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید:مناسب ترین انواع شیر های آشپزخانه[/fruitful_dbox]

این شیرها می توانند در دراز مدت یک ابزار بسیار ارزشمند باشند. علاوه بر اینها نه تنها زمان کمتری صرف کار با دستگیره ها با دستان کثیف را می کنید، بلکه میکروب های کمتری در سراسر خانه شما پخش خواهد شد. بر اساس یک مطالعه اخیر در مورد اینکه چگونه میکروب ها در سراسر خانه به طور گسترده ای پخش می شوند، مشخص شد که سینک های آشپزخانه اغلب دو برابر میزان باکتری ها را نسبت به باکتری های یک صفحه کلید و یا نشیمن گاه توالت دارند، باکتری هایی که در محیط های مرطوب هستند اغلب با پوست انسان ارتباط دارند. با سنسورهای دست و دمای آبی که از پیش تعیین شده است، می توانید مطمئن باشید که تنها چیزی که با لمس آن باکتری ها به دستتان انتقال میابد حوله ای که دفعات پیشین دستتان را با آن خشک نموده اید.

هرچه باکتری ها کمتر باشد امکان ابتلا به بیماری نیز کمتر می گردد که به این معنی است که کمتر پیش می آید زمان خود را صرف خوابیدن در بستر به خاطر آنفولانزا کنید که از طریق کودکان شما که به مدرسه می روند گرفته اید.

اگر شما امکان استفاده از شیرهای تجملی را ندارید، گزینه های زیاد دیگری وجود دارند که به شما اجازه می دهند از سنسورهای دیجیتال، کنترل کننده های دما را بر روی شیرالات معمولی خود بدون صرف هزینه زیاد داشته باشید.

شیرآلات هوشمند همانند سایر دستگاه های هوشمند خانگی نیستند، با این حال منحصربه فرد می باشند، صرفه جویی در هزینه برای خانه های هر فرد می تواند به شما در کاهش تاثیرات خود بر محیط زیست کمک می کند و می توانید مطمئن باشید که صورت حساب پایان ماه برای مصرف آب سنگین نخواهد بود.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/05/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af/

No comments:

Post a Comment