Monday, July 17, 2017

معرفی ، نقد و بررسی دنا پلاس

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/dena-plus-5.jpg
یکی از بهترین تولیدات شرکت خودرو سازی ایران خودرو ، خودروی دنا بود که حدودا در سال 90 تولید و روانه ی بازار شد این خودرو بعد از تولید به دلیل کیفیت و ظاهر زیبایی که داشت با استقبال بسیار خوبی مواجه شد به همین علت ایران خودرو با تلاش بسیار در سال 95 نسخه ی پلاس دنا را نیز با آپشن های بهتر و موتور تقویت شده ب بازار ارائه کرد . دنا پلاس خودرویی بسیار مجهز و زیبا می باشد که تناسب با هر سلیقه ای طراحی شده است و امکان ندارد که به آن نگاه کنید و آن را نپسندید .

به گفته ی مسئولان ایران خودرو ، در آینده محصولات جدید تری را از دنا مشاهده خواهیم کرد خودرو هایی که با نام دنا مجهز به توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک می باشد .

به طور کلیدنا پلاس باید گفت که در دنا پلاس نسبت به دنا در بخش فنی تغییر چشمگیری مشاهده نشده است و بیشتر تغییرات در ظاهر این خودرو می باشد که زیبا تر شده است .

این مقاله یک راهنمای خرید خودرو می باشد که در آن به نقد و بررسی خودروی زیبای ایران خودرو با نام دنا پلاس پرداخته ایم پس اگر قصد خرید خودرویی با کیفیت را دارید این راهنمای خرید خودرو را از دست ندید .

طراحی ظاهری دنا پلاس

در نسخه ی جدید خودروی دنا از لحاظ ظاهری می توان گفت که در این فیس لیفت قالب خودرو تغییر چندانی نکرده است و تقریبا مطابق با همان دنا می باشد فقط به گونه ای انگارایران خودرو در نسخه ی جدید ، دنا را اسپرت تر کرد است .

اولین قدمی که در بخش اسپرت کردن این خودرو ی جدید اعمال شد ساخت سقف سانروف دارد برای نسخه ی پلاس این خودرو بوده است . البته در ابتدا کارشناسان خیلی گران عملکرد ضعیف سانروف این خودرو بودند اما با تلاش بسیار این مشکل ایجاد نشد و تا کنون هیچ گونه اعتراضی از این بابت از جانب مشتریان دریافت نشده است .

دنا پلاس دومین تغییر نسخه ی پلاس نسبت به قبل استفاده از دوربین دنده عقب در این خودرو می باشد که این آپشن برای اولین بار بود که در یک خودروی تولید ایران مشاهده می شد و همگان را شگفت زده کرده بود .

این تغییرات در آن زمان نشان دهنده ی این بود که صنعت خودرو سازی ایران رو به پیشرفت می باشد و بسیار نوید بخش بود .

همچنین در دنا پلاس از چراغ های ال ای دی استفاده شد که این چراغ ها را ایران خودرو با الگو قرار دادن بهترین خودرو های روز دنیا به کار برده است و به همراه این چراغ ها ، در چراغ های جلو و عقب خودرو نیز به جهت زیبایی هر چه بیشتر خودرو از نئون استفاده کرده است .

طراحی داخلی دنا پلاس

دنا پلاس به طور کلی وقتی شما وارد کابین خودروی دنا پلاس می شوید هیچ تغییری را نسبت به نسخه ی قبلی آن یعنی دنا احساس نمی کنید و عینا مشابه هم می باشند همان طور که می دانید صندلی های خودروی دنا بسیار راحت بودند و متناسب با بدن سرنشینان به صورت اسپرتطراحی شده بودند در نسخه ی پلاس این خودرو نیز صندلی ها راحت تر از قبل می باشند و به خوبی بدن فرد را در بر می گیرد همچنین از نظر ورود صدای بیرون به داخل باید گفت که کابین این خودرو به خوبی پوشش داده شده است و صدای فضای بیرون و پیشرانه با کمترین میزان ممکن به گوش می رسد که در این بخش دنا پلاس نمره ی قبولی می گیرد .

دنا پلاس اما متاسفانه یکی از ضعف های داخلی نسخه ی پلاس ضعیف بودن کیفیت مواد اولیهی اجزای داخل کابین می باشد که این ایراد در نسخه ی قدیمی این خودرو هم وجود اشت اما متاسفانه بر طرف نشده است امید است تا در نمونه های جدید دنا این مشکل بزرگ برطرف شود.

به طور کلی کابین داخلی دنا پلاس با چشم پوشی از مواد اولیه ی ضعیف ، بسیار خوب و راحت می باشد و احساس آرامش خاصی به سرنشینان و راننده القا می کند .

مشخصات فنی دنا و دنا پلاس

موتور دنا پلاس در حقیقت همان موتور ۱۶۴۶ سی‌سی ، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ می باشد که با نام EF7 شهرت پیدا کرده است . لازم است بدانید که این موتور که یک تولید ملی محسوب می شود ، توانایی ایجاد قدرتی برابر 115 اسب بخار را دارد .

دنا پلاس این موتور بسیار خوب و قدرتمند است و بر روی خودروی دنا عملکرد خوبی دارد اما متاسفانه چند ایراد دارد که ایران خودرو در تلاش است تا هر چه سریع تر آن را برطرف کند .

برخی ایرادات موتور EF7:

  • عدم هماهنگی کامل موتور با گیربکس

  • صدای وحشتناک موتور خودرو


که البته این صدای بسیار زیاد با تلاش طراحان ایران خودرو با عایق کاری های کابین بسیارکم شده است و همانگونه که اشاره شد کمترین صدا در داخل کابیت به گوش می رسد .

یکی از مزیت هایی که این موتور دارد ، این است ک بر اساس استاندارد آلایندگی یورو 4 می باشد .

شتاب گیری و مصرف سوخت دنا پلاس:

خودروی دنا پلاس تقریبا وزن بالایی دارد و همین امر باعث شده است تا در شتاب اولیه عملکرد خوبی را نداشته باشد اما این خودرو قادر است بعد از استارت اولیه تا آخرین سرعت خود یعنی 190 کیلومتر بر ساعت بدون بروز هیچ مشکلی حرکت کند و به مسیر ادامه دهد . مصرف سوخت این خودرو بسیار به صرفه و خوب می باشد به گونه ای که در هر صد کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی در جاده ، بزرگراه و شهر ، تنها 8.1 لیتر سوخت مصرف می کند .

در جدول زیر به مقایسه ی چند خودرو از محصولات ایران خودرو بر اساس ابعاد ، سرعت و قدرت شتابگیری پرداخته شده است :
























نام خودروطولعرضارتفاعشتاب ۰-۱۰۰ماکزیمم سرعت
دنا پلاس۴۵۸۸ میلی متر۱۹۴۴ میلی متر۱۴۶۰ میلی متر ۱۲٫۳ ثانیه۱۹۰ کیلومتر در ساعت
پژو پارس ELX۴۴۹۸ میلی متر۱۷۰۴ میلی متر۱۴۱۰ میلی متر۹ ثانیه۱۹۵ کیلومتر در ساعت
سمند سورن ELX سال۴۵۳۴ میلی متر۱۷۴۴ میلی متر۱۴۶۰ میلی متر۱۱٫۹ ثانیه۱۸۵ کیلومتر در ساعت
ایمنی ، هندلینگ و کیفیت سواری دنا پلاس:

به طور کلی سواری خودرو ی دنا با نسخه ی پلاس آن یکی است و در پلاس حس رانندگی با یک خودروی اسپرت نیز به شما دست می دهد .

به طور کلی در دنا پلاس به دلیل همین اسپرت بودن ، فرم سواری کمی خشک به نظر می رسد که تنها در ابتدای حرکت ایجاد می شود و بعد از آن نرمی رانندگی به وضوح برای شما ایجاد می شود به گونه ای که اگر قبلا رانندگی را با یکی از خودرو های هم قیمت دنا تجربه کرده باشید حس خوب رانندگی با دنا را به خوبی متوجه خواهید شد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : برلیانس H330 ستاره ای در آسمان پارس خودرو [/fruitful_dbox]

در این خودرو ، وزن ماشین بر روی چرخ ها به خوبی تقسیم شده است و از سیستم ترمز بسیار قوی بر روی آن استفاده شده است که در هنگام ترمزگیری شما عملکرد بسیار خوب و با کیفیت را از این خودرو مشاهده می نمایید .

همنین این خودرو مجهز به چهار ایربگ می باشد ک دو عددد آن ها جانبی است و در هنگام بروز تصادف دو ایربگ از جلو و دو ایربگ از بغل باز می شود و از جان سرنشینان جلو به خوبی حفاظت می کند .

در پایان باید گفت که به گفته ی مسئولان و کارشناسان شرکت ایران خودرو ، خودروی فوق العاده ی دنا پلاس برای سنجش ایمنی بیشتر به کشور آلمان ارسال شد و طی آزماییشات متعدد توانست 4 ستاره ایمنی را دریافت نماید .

دنا پلاس برخی از امکانات دنا پلاس عبارت است از :
  • جابجايي ‏هاي صندلي‏ راننده و سرنشين جلو بصورت تمام برقي (8 حركته)

  • پشت سري صندلي‌هاي جلو با تنظيم ارتفاع و زاويه

  • سان روف

  • كروز كنترل

  • ستون فرمان تلسكوپي(جمع شونده)

  •  نمايشگر دماي محيط

  • آنتن سقفي جديد(Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب

  •  جا عينكي

  • تنظيم زاويه نور چراغ‏هاي جلو از داخل

  •  دسترسي به صندوق عقب از داخل

  • بازكن قفل در صندوق عقب از داخل


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/17/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%8c-%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%af%d9%86%d8%a7-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3/

No comments:

Post a Comment