Sunday, July 16, 2017

مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 و فولکس آپ

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/picanto-00.jpg
امروزه خط تولید خودرو های مختلف در سطح جهان به گونه ای فعالیت می کنند که میزان اتومبیل ها در سطح خیابان بسیار بیشتر از فضای موجود در اتوبان ها و خیابان های هر شهر شده است و این مسئله تنها در ایران نیست و در تمام جهان این مشکل وجود دارد. به دلیل همین ترافیک و جای پارک خودرو شرکت های سازنده دست به ساخت خودروهایی در ابعاد کوچک و یا به اصطلاح جمع و جور زدند که با استقبال خوبی از بین مشریان مواجه شده است برخی از این نمونه خودروها مثل فولکس آپ ، کیا پیکانتو و هیوندای i10 می باشند که کیفیت نسبتا خوبی هم دارند و از نظر مصرف کننده هر کدام نمره ی قابل قبولی دریافت کرده اند اما شاید شما بخواهید یک خودرو ی کوچک از بین این سه خودرو را انتخاب کنید و با ویژگی های ان ها آشنا نباشید ؛ این مقاله یک راهنمای خرید خودرو می باشد که در آن به مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 و فولکس آپ پرداخته ایم .

به جرات می توان گفت که بسیاری از افرادی که با خودرو آشنایی دارند ، اگر بخواهند یک خودروی شهری کوچک و با کیفیت و در عین حال قدرتمند را خریداری نمایند به صورت ناخود آگاه اولین پیشنهادشان فولکس واگن آپ می باشد زیرا این خودرو حسن نیت خود را به اثبات رسانده است .

اما پس از مدتی با تولید یکی از محصولات کیا به نام کیا پیکانتو داستان کمی تغییر کرد ، کمپانی کیا این خودروی با کیفیت را تنها برای  رقابلت با فولکس واگن آپ تولید کرد .

کیا پیکانتو یک خودرو ی کوچک کره ای می باشد که از کیفیت و قدرت مطلوبی برخوردار است و بعد از تولید از طرفداران بسیاری را جذب خود کرد اما خب رای این خودروی کره ای نیز یک رقیب سرسخت در داخل همان کشور وجود دارد به نام هیوندای i10 که محصول سال 2016 می باشد که علاوه بر امکانات فوق العاده اش ، قیمت بسیار مناسبی هم دارد به همین علت حس رقابت سنگینی بین این دو خودروی هم کشور ایجاد شده است .

به طور کلی هر سه خودروی کوچکی که در این مقاله از ان اسم می بریم خودرو های با کیفیت و قدرتمند در ابعاد کوچک می باشند اما با این ححال شرکت های سازنده سعی کرده اند که با وجود کوچک شدن ابعاد خودرو ، تمامی ویژگی ها و آپشن ها و امکانات رفاهی خودرو برای سرنشینان حفظ شود .

در این راهنمای خرید خودرو ، مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 و فولکس آپ کمی سخت به نظر می رسد زیرا هر سه خودرو واقعا عالی هستند . ما تنها ویژگی های اصلی هر یک از این خودرو ها را برای شما بیان می کنیم و هر کدام از آن ها را به چالش می کشیم و در نهایت برای خرید تصمیم اصلی و قطعی با خود شخص شما می باشد .

کیا پیکانتو

همان طور که اشاره شد ، هدف اصلی کمپانی کیا از تولید پیکانتو ، رقابت شدید با فولکس واگن آپ بود و قصد این را داشت که بازار را از دست فوللکس واگن بیرون آورد .

اگر بخواهیم در مقایسه ی فولکس آپ ، کیا پیکانتو و هیوندای i10، پیکانتو را بررسی کنیم باید بگووییم که این خودرو ی کره ای مجهز به یک موتور یک لیتری کم قدرت می باشد  که این خودرو را به خودروی آرام شهر و جاده لقب داده است و شرکت سازنده تلاش های بسیاری را در بهتر شدن قطعات و هماهنگی قطعات خودرو انجام داده است تا پیکانتو نسبت به نسل های قبلی بهتر شود که واقعا هم در این بخش موفق بوده است اما باز هم می توان گفت برای رقابت با فولکس واگن آپ کمی زود است .

مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 همان طور که می دانید یک خودرو ی شهری برای مسافرت های بین شهری و ... خیلی مناسب نیست و برای تردد در شهر طراحی شده است به همین علت در خودرو های کوچک شهری باید مدام گاز و ترمز گرفته شود واین عمل به انعطاف پذیری بالا ی خودرو بستگی دارد  که خوشبختانه شرکت کیا در این بخش هم موفق جلوه داده است به گونه ای که :

  • سرعت 0 تا 95 کیلومتر بر ساعت برابر 12.4 ثانیه

  • سرعت 80 تا 110 کیلومتر بر ساعت برابر 13.9 ثانیه


کیا پیکانتو دارای یک موتور سه سیلندره می باشد که بسیار روان و خوب و با کیفیت به بهترین شکل ممکن عمل می کند اما دسته دنده ی این خودرو به راحتی فولکس واگن آپ نمی باشد .

مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 به طور کلی در بخش مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 و فولکس آپ باید گفت که پیکانتو خودرو ی خوب و بسیار راحت و مناسب برای سفر های شهری به خصوص در ترافیک های شهری می باشد اما قسمت عقب خودرو کنترل و هندلینگ مناسبی را ندارد .

فولکس‌واگن آپ

در بخش مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 و فولکس آپ باید گفت که فولکس واگن آپ دارای یک موتور تنفس طبیعی میباشد که حجمی رابر یک لیتر دارد این موتور توانایی تولید قدرتی معادل 75 اسب بخار را دارا است همچنین نیروی گشتاوری که این موتور انتقال می دهد برابر 95 نیوتن متر می باشد که برای یک خودروی کوچک شهری واقعا این نیرو و قدرت فوق العاده می باشد .

مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 گیربکس پنج سرعته  و دسته دنده ی این خودرو بسیار خوب و روان عمل می کند و به جرات می توان گفت از رقیب خود یعنی پیکانتو در این زمینه بسیار بالا تر قرار گرفته است .

آپ قابلیت این را دارد تا سرعت خصفر کیلومتر تا صد کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 12.2 ثانیه طی کند که این رکورد از پیکانتوبه مقدار ناچیزی بهتر است اما در رسیدن از سرعت 75 کیلومتر تا 110 کیلومتر بر ساعت عملکرد ضعیف تری را نسبت به پبکانتو به نمایش گذاشته است و رکوردی برابر 17.4 ثانیه را به ثبت رسانده است .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی خودرو ی رنو تلیسمان [/fruitful_dbox]

طراحی آپ به گونه ای می باشد که این خودرو سطح چسبندگی به سطح بالایی را دارد و همین امر باعث هندلینگ بالای خودرو و عملکرد خوب و روان فرمان می شود که در این بخش هم نسبت به رقیب کره ای خود ،  آپ نمره ی بالاتری را دریافت کرده است .

هیوندای i10

اولین سری هیوندای i10 در سال 2013 تولید و روانه ی بازار شد که خط تولید آن تا به امروز متوقف نشده است . وقتی که نسب حال حاضر هیوندای i10 تولید و روانه ی بازار شد خیلی از افراد را شیفته ی خود کرد و دلیل این شیفتگی مشتریان راحتی بسیار بالا و پالایش و دینامیک رانندگی ای بود که در این خودرو رعایت شده بود .

این خودرو نیز مانند پیکانتو دارای یک موتور سه سیلندره یک لیتری می باشد که که از صفر کیلومتر تا صد کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 13.2 ثانیه طی می کند .

مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 در بخش مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 و فولکس آپ باید گفت که سروصدای باد و تایرها در i10 بیشتر از دو رقیب دیگر است و هرچند در بزرگراه‌ها توانایی بالاتری از خود به نمایش می‌گذارد اما کیا و فولکس‌واگن برای ترددهای کروز و بزرگراهی بسیار راحت‌تر هستند.

مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 رتبه بندی این خودرو بر اساس کیفیت و عملکرد به دست آمده در مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 و فولکس آپ عبارت است از :
  • مقام اول فولکس‌واگن آپ

  • مقام دوم کیا پیکانتو

  • مقام سوم هیوندایi10

مقایسه ی کیا پیکانتو و هیوندای i10 و فولکس آپ از لحاظ مشخصات فنی:




























































 فولکس‌واگن آپکیا پیکانتوهیوندای i10
طول/عرض/ارتفاع3.6/1.64/1.50 متر3.59/1.59/1.48 متر3.66/1.66/1.50 متر
فاصلهٔ محوری2.41 متر2.40 متر2.38 متر
پیشرانه1 لیتری 3 سیلندر1 لیتری 3 سیلندر1 لیتری 3 سیلندر
قدرت75 اسب بخار67 اسب بخار66 اسب بخار
گشتاور95 نیوتن متر96 نیوتن متر95 نیوتن متر
گیربکسپنج سرعته دستیپنج سرعته دستیپنج سرعته دستی
محور محرکجلوجلوجلو
ظرفیت باک35 لیتر35 لیتر40 لیتر
حجم صندوق بار251 لیتر255 لیتر218 لیتر
وزن خالص936 کیلوگرم935 کیلوگرم933 کیلوگرم
شتاب صفرتاصد12.2 ثانیه12.4 ثانیه13.2 ثانیه
حداکثر سرعت170 کیلومتر/ساعت160 کیلومتر/ساعت155 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت اعلامی4.4 لیتر (ترکیبی)4.4 لیتر (ترکیبی)4.7 لیتر (ترکیبی)
مصرف سوخت آزمون5.1 لیتر5.6 لیتر7 لیتر

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/16/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%db%8c-%da%a9%db%8c%d8%a7-%d9%be%db%8c%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%88-%d9%88-%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%db%8c-%d9%88-%d9%81%d9%88%d9%84%da%a9%d8%b3/

No comments:

Post a Comment