Tuesday, July 11, 2017

معرفی ، نقد و بررسی مینی کراس اور راین D60

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/fawjunpaid60-3.jpg
شرکت خودرو سازی راین در گذشت یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات را تولید و روانه ی بازار می کرد که خودرو های ساخته شده توسط کمپانی راین مورد استقبال خوبی از جانب مصرف کنندگان قرار می گرفت اما متاسفانه از وقتی که این شرکت با یکی از شرکت های غیر معتبر چینی دست همکاری داده است محصولات خوب و با کیفیتی توسط این شرکت ساخته نمی شود . در حال حاضر جدید ترین محصول مترک این شرکت با شرکت چینی یک خودرو ی نا زیبا و ضعیف از لحاظ ایمنی و قدرتی به نام مینی کراس اور راین D60 می باد که در این مقاله به طور کامل این خودرو ی نا زیبا رو مورد نقد و بررسی قرار داده ایم .

راین D60در خصوص تاریخچه این خودرو باید گفتن که راین D60 محصول کارخانه جونپای فاو بوده که این پسوند چونپای یکی از زیر برندهای کمپانی FAW محسوب می شود.

ابعاد بدنه راین D60

به طور کلی ابعاد راین D60 به این ترتیب است : 1756 میلی متر عرض ،4179 میلی متر طول و 1625 میلی مترارتفاع بوده و فاصله دو محور برابر با 2557 است .

راین D60اگر بخواهیم این خوردو را با خودرویی دیگر در ترازوی قیاس بکذاریم بهترین گزینه ببرای این مورد لیفان X50 می باشد که تقریبا مشابه یکدیگرند .

اما فضای داخلی خودرو برای سرنشینان واقعا خوب می باشد و در این زمینه این شرکت می توان گفت تقریبا خوب عملکرده است اما متاسفانه فضای بار اندکی کوچکی دارد .

طراحی ظاهری راین D60

در طراحی ظاهری این خودرو اگر دقت کنید تقریبا می توان گفت هیچ گونه نکته ی مثبتی دیده نمی شود این خودرو از عقب به جلو بسیار باریک می شود و دارای جلو پنجره ی بسیار باریک و کوچکی می باشد که به صورت غیر ماهرانه ای کپی شده است .

تنها قسمت زیبایی که می توان در این خودرو مشاهده نمود ، چراغ های جلوی راین D60 می باشد که واقعا زیبا هستند اما متاسفانه با هیچ قسمت از ظاهر این خودرو هم خوانی ندارد .

راین D60شیب زیاد کاپوت خودرو باعث زشت شدن نمای جلوی خودرو شده است که این کاپوت با جلو پنجره ی باریک خودرو اصلا ست نیست .

اگر به جوانب راین D60 نگاه کنید خطوط کج و خمی می بینید که به صورت نا مشخص شروع و پایان یافته اند . اگر بخواهیم این خودرو را از لحاظ رینگ و لاستیک بررسی کنیم باز هم باید گفت که نتیجه ی قابل قبولی به ما نمی دهد انتخاب رینگ و لاستیک 16 و فضای خالی بین گلگیر و لاستیک ها ،حاکی از کوچک بودن لاستیک ها دارد.

قسمت عقب راین D60 هم زیبایی مطلوبی را ندارد چراغ های کوچک عقب این خودرو با اجزای خودرو اصلا نوزون نیست ..

طراحی داخلی راین D60

وقتی شما داخل این خودرو را مشاهده می نمایید نا خود آگاه به یاد خودرو های چینی ای از قبیل ام وی ام X33 نسل اول می افتید .

راین D60وجود خطوط کج و اریب در روی خودرو در داخل کابین نیز در برخی قسمت ها دیده می شود که این امر نشان دهنده ی این است که طراح آن خیلی به این خطوط نامنظم علاقه داشته است .

به طور کلی نمای داخلی این خودرو مانند طراحی ظاهری این خودرو چنگی به دل نمی زند و مطمئنا با سلیقه ما ایرانی ها جور در نمی آید.

مشخصات پیشرانه

فاو جونپای D60 با دو موتور 1.5 لیتری و 1.8 لیتری در داخل خود چین تولید و روانه ی بازار می شود که این شرکت قصد دارد موتور 1.5 لیتری آن که قدرت مناسبی هم ندارد را روانه ی بازار ایران کند .

مصرف سوخت موتور 1.5 لیتری برابر با 6.6 لیتر در 100 کیلومتر می باشد و از استاندارد یورو 4 بهره می برد.که البته مصرف سوخت پایین و مطابق با استاندارد جهانی بودن موتور این خودرو یکی از نقات قوت این خودروی چینی به حساب بیاید .

لازم است بدانید که خودروی راین D60 در دو مدل پنج دنده ی دستی و شش دنده ی اتوماتیک طراحی و ساخته می شود که فقط مدل دستی آن وارد ایران می شود .

اماکانت رفاهی و ایمنی راین D60

D60 در 4 مدل توسط شرکت FAW تولید شده است . کم آپشن ترین مدل این خودرو ، مدل Comfort می باشدکه همین مدل نیز به ایران وارد شده است. امکانات این خودرو در مدل Comfort ، امکاناتی ابتدایی برا این سطح از خودرو ها می باشد که شامل پاور ویندوز ، پخش CD و چراغ های LED است.

راین D60اما از نظر ایمنی این خودرو بسیار خوب کار کرده است. دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP می تواند یکی از ویژگی هایی باشد که خریدار را مجذوب نماید. البته در ایران به بحث ایمنی آنچنان در خرید خودرو توجه نمی شود بلکه خریدار بیشتر به ظاهر و وضعیت فنی خودرو توجه می نماید.

در مورد موسسه ای که این خودرو تست های ایمنی را در آن گذرانده است صحبت های بسیاری است و اعتبار این موسسه به صورت جهانی تایید شده نمی باشد.
قیمت راین D60

شرکت خودرو سازان راین پیش فروش این خودرو را با قیمتی معادل 54 میلیون و 900 هزار تومان آغاز کرده است که البته با استقبال خوبی در ایران مواجه نشده است .

راین D60جمع بندی

به طور کلی شرکت های خودرو سازی ایرانی همچون ایران خودرو و سایپا با سلایق و فرهنگ ایرانیان بیشتر اشنا هستند و با توجه به سلیقه ی آن ها دست به ساخت خودرو ی مورد نیاز بازار می زنند پس طبیعی است که یک شرکت چینی نتواند نیاز مصرف کنندگان ایرانی را برطرف کند . به طور کلی خودروی راین D60 خیلی مورد توجه ایرانیان قرار نگرفته و اکثرا تمامی کسانی که این خودرو را خریداری کرده اند نارضایتی خود را اعلام کرده اند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/11/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%8c-%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3-%d8%a7%d9%88%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%86-d60/

No comments:

Post a Comment