Wednesday, July 5, 2017

نقد و بررسی تخصصی iPad Air 2

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/ipad-air2-5.jpg
نخستین باری که استیو جابز ، مالک کمپانی اپل ، آیپد را به حضور جهان معرفی کرد به سال 2010 باز می گردد. دستگاهی که عرضه ی آن انقلاب عظیمی در صنعت تکنولوژی جهان به پا کرد. تولید آیپد نه تنها منجر به ایجاد بازار تبلت ها شد بلکه تا مقدار زیادی صنعت کامپیوتر های PC را نیز تحت الشعاع قرار داد. به نحوی که به انتشار آیپد به طور کلی نوع تعامل کاربران با دنیای کامپیوتر در دنیای جدیدی ادامه یافت.
اگر چه با فوت استیو جابز ، تفکرات وی کمرنگ تر شده است اما آیپد همچنان حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارد. به تازگی اپل با انتشار iPad Air 2 به عنوان جدیدن ترین نسل این دستگاه سخنان جدیدی در این عرصه برای گفتن دارد.

طراحیiPad Air 2

iPad Air 2 با همان طراحی زیبا و جذاب قبلی اما کمی باریک تر و با وزنی کم تر بیانگر هنر مهندسی شرکت اپل در آخرین محصولش می باشد که نازک ترین محصول این شرکت نیز به شمار می آید. iPad Air 2 با ضخامتی در حدود 6.1 میلی متر نسبت به نسل قبلی اش 18 درصد کاهش ضخامت داشته است.

ظرافت در ساخت و ضخامت بسیار کم iPad Air 2 به گونه ای است که تصور وجود مجموعه ی سخت افزاری که بعدا اشاره خواهد شد درون این دستگاه کاری بس غیر ممکن است. مجموعه ای که توانایی رقابت با کامپیوتر های چند سال قبل را دارد و می تواند از پس بسیاری از کار ها به سادگی بر بیاید.

iPad Air 2

هر چه از ظرافت iPad Air 2 بحث به میان بیاید باز هم جای سخن باقی است. در اقدامی سامسونگ با ارائه ی Galaxy Tab S 6.6 میلی متری سعی داشت تا این رکورد را از آن خود کند که حتی به iPad Air 2 نزدیک هم نشد. iPad Air 2 در عین این ظرافت از استحکام و مقاومت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

استحکام iPad Air 2 این جرئت را به شما خواهد داد تا در حق آیپد خود ظلم نکرده و از هیچ قاب محافظی برای آن استفاده نکنید تا با دست گرفتن این هنر مهندسی و استفاده از آن لذت ببرید.

آیپد ایر ۲ در بالا و آیپد ایر اصلی در پایینiPad Air 2

شاکله ی اصلی در طراحی iPad Air 2 با نسل قبلی خود هیچ تفاوتی نکرده است به گونه ای که با یک نگاه حتی با کمی دقت هم نخواهید توانست از فرق این دو با خبر شوید. با اگر کمی ریز تر شوید تفاوت هایی را باز خواهید یافت. تغییر ظاهر دکمه ی هوم و مجهز شدن آن به تاچ آی دی ، هم چنین حذف دکمه ی Mute از سمت راست دستگاه از جمله ی این تغییرات می باشند.

نمایشگر

علیرغم تکنولوژی استفاده شده در ساخ نمایشگر نسل های قبلی آیپد که متشکل از سه لایه ی مجزا بود در iPad Air 2 این سه لایه به صورت ترکیب شده با هم مورد استفاده قرار گرفته است. شیشه محافظ ، سنسور لمسی صفحه و LCD در ترکیب با هم ساختار یکپارچه ی iPad Air 2 را تشکیل داده اند. همین امر کمک شایانی به کم ضخامت بودن iPad Air 2 کرده است.

iPad Air 2

در نتیجه ی این ترکیب لایه ها ، فضای اضافی که قبل در بین لایه ها وجود داشته از بین رفته و همین امر سبب می شود تا نمایشگر با یک وضوح بهتر و قابل تحسین تصاویر را به شما برساند که کار کردن با iPad Air 2 را برای شما لذت بخش می کند.

علاوه بر این که نمایشگر به کاربر نزدیک تر شده است ، کیفیت آن هم بهبود یافته است. گفتنی است که همانند چند نسل قبلی ، iPad Air 2  پنیز با همان رزولوشن 1536*2048 عرضه شده است اما به روشنی تفاوت کیفیت آن برای شما آشکار خواهد بود چرا که تصاویر را با کنتراست و تفکیک رنگ و نور بهتری به نمایش در می آورد.

به همراه لایه های ترکیبی استفاده شده در نمایشگر iPad Air 2 مجموعه ی نمایش این آیپد از یک پوشش ضد بازتاب مخصوص نیز برخوردار است که تا 56 درصد بازتاب نور را از سطح صفحه نمایش کاهش می دهد که تا درصد بالایی کار کردن با این تبلت را در زیر نور آفتاب میسر می سازد.

با توجه به سایر رقبای اپل در واقع می توان ایرادات زیادی را به نمایشگر محصولات این کمپانی وارد دانست. اما در واقع در این مورد خاص یعنی iPad Air 2 می توان گفت که نمایشگری تقریبا بی نقص را دارد که می تواند تصاویری با کیفیت را بدون کم ترین عیب و ایراد به نمایش در بیاورد.

دوربین

استفاده از تبلت ها به منظور عکاسی تا سال های قبل خیلی مسخره و خنده دار بود اما پافشاری کاربران به استفاده از این دستگاه به منظور عکاسی و فیلم برداری ، سازندگان را مجاب کرد تا از لنز های بهتر و سیستم های دوربین مرغوب تری برای دستگاه های خود استفاده کنند.

iPad Air 2 مجهز به دوربینی با سنسور 8 مگاپیکسلی می باشد که به نسبت نسل 5 مگاپیکسلی قبلی خود بهبود قابل توجهی داشته است. با قرار گیری پردازنده ی A8X بر روی iPad Air 2 بار پردازشی دوربین نیز با بهبود خوبی همراه شده است. این سیستم پردازشی به دوربین iPad Air 2 اجازه می دهد که تصاویر را با کیفیت بهتری تشخیص دهد و نویز تصاویر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

iPad Air 2اگر بخواهیم دوربین iPad Air 2 را از لحاظ نرم افزاری نیز مورد کنکاش قرار دهیم می بینیم که همان رابط کاربری منحصر اپل برای آن به کار رفته است که علیرغم سادگی ، جذابیت و کارایی بسیار بالایی دارد که در iPad Air 2 با چند قابلیت جدید نیز همراه گشته است. از جمله این قابلیت ها می توان به تصویر برداری سریع یا Burst Mode اشاره کرد که در کنار ضبط ویدیو های Slow-Motion قابل ذکر می باشد.

اگر سیر عرضه ی محصولا اپل را دنبال کرده باشید متوجه خواهید شد که این کمپانی استاد بلامنازع احتکار تکنولوژی هاست. یعنی در حالی که می تواند بسیاری از قابلیت ها را در محصولاتش پیاده سازی کند از این کار دست می کشد و آن را برای نسل های بعدی محصولاتش محفوظ نگاه می دارد. دلیل عدم وجود فلش LED برای دوربین iPad Air 2 را نیز در همین گفته می توان جویا شد. احتمالا تیم کوک می خواسته که در مراسم معرفی آیپد بعدی حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد.

گذشته از بحث هایی که مطرح شد ، کیفیت عکس های دوربین iPad Air 2 به لطف افزایش رزولوشنی که داشته است بسیار ارتقا یافته و جزئیات بیشتری را شامل می شود. در مقایسه با نسل قبلی رنگ ها دقیق تر و طبیعی تر جلوه می کنند و عکس ها از شفافیت بالاتر و نویز پایین تری برخوردار هستند.

گشودگی دهانه لنز همانند سری قبلی به همان میزان F2.4 می باشد ، اما همانطور که قبلا هم اشاره شد به لطف پردازنده قوی iPad Air 2 با عملکردی بهتری در محیط های کم نور و تاریک مواجه هستیم.

ثبت تصاویر پارانوما در این آیپد به کیفیت و وضوح آیفون های جدید صورت می پذیرد. این تصاویر با رزولوشن 43 مگاپیکسل ثبت می شوند و جزئیات دقیق زیادی را شامل می گردند. iPad Air 2 تصاویر را به خوبی به هم پیوند می دهد تا نهایتا یک خروجی زیبا را به کاربر ارائه دهد.

حالت Burst Mode که از قابلیت های جدید اضافه شده به آیپد هاست این امکان را به شما می دهد تا تصاویر را با سرعت 10 فریم بر ثانیه ثبت و ضبط کنید. به منظور استفاده از این قابلیت کافی است تا انگشت خود را روی شاتر نگه دارید و شاهد شکار تصویر برداری سریع دوربین باشید.

iPad Air 2علاوه بر پیشرفت های حاصل شده در دوربین اصلی iPad Air 2 نسبت به سری قبلی بر روی دوربین جلو هم تغییراتی اعمال شده است. این دوربین دهانه ی عریض تری به میزان F/2.2 را دارد که می تواند تا 80 درصد نور بیشتری را جذب کند و تصاویر شفاف تری را بگیرد. دوربین جلوی iPad Air 2 دارای سنسور 1.2 مگاپیکسلی است و ویدیو هایی با کیفیت 720p ثبت می کند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی دو نوع از تبلت های هوآوی [/fruitful_dbox]

iPad Air 2 ویدیو های 1080p را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می کند که در مقام مقایسه با ویدیو های ثبت شده در آیفون 5 برابری می کند. فیلم های ثبت شده با دوربین اصلی iPad Air 2 از کیفیت مطلوبی برخوردارند و میزان نویز کمی را دارند.

حالت دیگری از فیلم برداری که در این دستگاه گمجانده شده است تصویر برداری در حالت Slow-Motion می باشد. شما می توانید با این قابلیت تصاویری با سرعت 120 فریم در ثانیه فیلم برداری کنید و از پخش آن ها لذت ببرید.

سخت افزار

iPad Air 2 با بهره گیری از پردازنده جدید A8X توانسته است تا سرعت بسیار بالاتری را نسبت به نسل قبلی اس داشته باشد. iPad Air 2 دارای سه هسته ی پردازشی با فرکانس 1.5 گیگاهرتز که به نسبت نسل قبلی اش دارای یک هسته ی بیشتر می باشد. البته گفتنی است که در ایر اصلی هسته های پردازشی بر روی فرکانس 1.4 گیگاهرتز تنظیم شده اند.

کش L2 این آیپد دو برابر شده است و به 2 مگابایت رسیده است. در کنار این موارد یک رم 2 گیگابایتی مجموعه ی سخت افزاری iPad Air 2 را تکمیل می کند. در مجموع اپل ادعایی مبنی بر این کرده است که پردازنده ی iPad Air 2 40 درصد بهبود یافته است و قدرت گرافیکی هم 2.5 برابر رشد داشته است.

iPad Air 2گرچه آیپد قبلی هم از لحاظ سخت افزاری دستگاه قوی و قدرتمندی به شمار می رفت ولی iPad Air 2 با بهره گیری از پردازنده جدید قابلیت های بهتری را در اجرای بازی های سیستم Metal ارائه می دهند. سیستمی که به توسعه دهندگان اجازه نهایت استفاده از توان گرافیکی آیپد را می دهد.

Touch IDiPad Air 2

سنسور اثر انگشت اپل که پیشتر در گوشی های این کمپانی رو نمایی شده بود بالاخره راهش را به آیپد با iPad Air 2 باز کرد. این سنسور در ابتدا بر روی گوشی 5S عرضه شده بود اما به دلیل سیاست های اپل راه به دنیای آیپد ها نیافته بود.

Touch ID همان عملکرد بی نقصی را به کاربر ارائه می دهد که در سابقه شان دیده می شود. اگر تا کنون برای دسترسی به منو ها و باز کردن قفل آیپد خود مجبور به وارد کردن رمز بوده اید اکنون در کنار آن می توانید از حسگر اثر انگشت جهت باز کردن قفل و ورود به دستگاه بهره مند شوید.

نرم افزارiPad Air 2

اکنون شما با اضافه شدن فناوری Touch ID می توانید از تمامی امکانات iOS 8 بهره ببرید. برای مثال قادر خواهید بود با اثر انگشت خود وارد برنامه ها و محیط های پسورد گذاری شده بروید. بخش نرم افزار این دستگاه تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته است به جز اضافه شدن بحث Touch ID مورد قابل ذکر دیگری وجود ندارد.

عمر باتری

بزرگترین قربانی کاهش ضخامت iPad Air 2 را می توان باتری آن دانست چرا که کمپانی به علت محدودیت در فضا مجبور به استفاده از باتری با حجم کمتر شده است. باتری iPad Air 2 حتی توان 32.4 وات بر ساعتی آیپد ایر اصلی را هم ندارد و این توان به میزان 27.3 واب بر ساعت نزول کرده است که البته به ادعای اپل تاثیری بر عمر باتری نخواهد داشت.

با توجه به پردازنده ی A8X که در زمینه مصرف انرژی بسیار بهینه عمل می کند و عمل کرد مثبت تری را از خود به جای می گذارد می توان این ادعای اپل را تا حد زیادی پذیرفت. عملکرد باتری به گونه ای است که در هنگام استفاده سنگین از iPad Air 2 باز هم در انتهای روز 25 شارژ باتری باقی خواهد ماند. این بدین معناست که در صورت استفاده ی سبک و معمولی iPad Air 2 قادر خواهد بود تا بیش از دو روز دوام بیاورد.

آیا iPad Air 2 می تواند جایگزین کامپیوتر شما شود؟ و یا اینکه آیا می توان iPad Air 2 را بهترین تبلت دنیا نامید؟

iPad Air 2

شاید آیپد در مواردی خرد دارای کم و کسر هایی باشد اما فلسفه و اکوسیستمی که پشت این محصول قرار دارد خانواده ای بزرگ به اسم اپل می باشد. این دستگاه در قلب مجموعه ای عرضه شده است که محصولاتی هم چون آیفون ، مکبوک و... را دارد که مجموعا یک تیم برنده را تشکیل می دهند.

اگر شما قصد دارید تا تجربه ای جدید و شیرین در دنیای تکنولوژی داشته باشید باشید iPad Air 2 قطعا همانی است که زمینه ی دستیابی به این تجربه را برای شما فراهم می کند. دستگاهی که سادگی و زیبایی را در کنار کارایی بالا برای شما به ارمغان می آورد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/05/%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-ipad-air-2/

No comments:

Post a Comment