Monday, July 10, 2017

گوشی های آیفون در گذر زمان

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/gooshihaye-iphone.jpg
اولین عضو از گوشی های آیفون توسط استیو جابز ، پایه گذار کمپانی اپل در سال 2007 عرضه شد. شعاری که در آن زمان برای این محصول در نظر گرفته شده بود اختراعی دوباره برای دنیای موبایل ها بود. آیفون با ورود به بازار موبایل انقلاب عظیمی را در صنعت تلفن همراه و گوشی های هوشمند رقم زد و قدم اولیه ساخت گوشی های هوشمند قدرتمندی که امروز می بینیم را برداشت.
اولین نسل در بین گوشی های آیفون شامل نمایشگری 3.5 اینچی چند لمسی بود و از سیستم عاملی بهینه شده برای استفاده صفحات چند لمسی استفاده می کرد که در نوع خود یکتا و منحصر به فرد بود. در طی این سال ها اپل تغییرات زیادی را در جزئیات و یا شاکله ی گوشی های آیفون داده است که باعث شده آیفون را به صورتی که امروزه هست ببینیم.

در سیر تولید گوشی های آیفون از مواد زیادی مثل پلاستیک ، شیشه و فلز برای طراحی این گوشی ها بهره برده شده است. در مهم ترین بروزرسانی های گوشی های آیفون می توان به آیفون 4 و 5 اشاره کرد که به کلی مرز های سخت افزاری این گوشی هوشمند نسبت به گذشته ی خود جابجا شد و همین امر سبب شد تا اغلب گوشی های هوشمند بازار را پس بزند و جای خود را محکم کند. با توجه به اینکه صنعت تلفن هوشمند و سلیقه ی مردم به سمت گوشی های هوشمند با صفحه نمایش های بزرگ است آیفون نیز با ارائه گوشی های آیفون 6 و 6 پلاس و هم چنین 7 و 7 پلاس سعی در پاسخگویی به این نیاز بازار بوده است.

در ادامه این مقاله به بررسی نسل های مختلف گوشی های آیفون خواهیم پرداخت و روند تکاملی آن ها را بررسی خواهیم کرد

گوشی های آیفونجایی که داستان پر صعود آیفون شروع شد به همین گوشی مربوط می شود که می توان آن را آولین آیفون اپل نامید. این گوشی در سال 2007 با علامت تجاری دکمه Home و قاب فلزی پشتی با نمایشگر 3.5 اینچی عرضه شد.

آیفون 3G

گوشی های آیفون

آیفون 3G دومین گوشی از کمپانی اپل بود که جهش بزرگی نسبت به نسل قبلی خود داشت. قیمت این محصول به لطف استفاده از قاب پشتی پلاستیکی به شدت کاهش یافت و در عین حال امکانات ویژه ای نظیر اتصالات 3G ، قابلیت مکان نما یا GPS ، برنامه های شخص ثالث و یک مدل در رنگ سفید برای این آیفون در نظر گرفته شد. گوشه های گوشی گرد شدند که ظاهر آن را زیباتر کرده بودند اما تغییری در محل قرار گیری دکمه ها مشاهده نمی شد.

آیفون 3GS

گوشی های آیفونآیفون 3GS سومین نسل در بین گوشی های آیفون می باشد که تغییر چندانی نسبت به نسل قبلی اش نداشته است و از همان قاب پلاستیکی در پشت استفاده می کند که در کنار آن نوشته ای نقره ای رنگ با عنوان iPhone ثبت شده است. علاوه بر تغییرات و بهبود های سخت افزاری اعمال شده به منظور افزایش سرعت دستگاه ، دوربینی با وضوح 3 مگاپیکسل با قابلیت ضبظ ویدیو برای آیفون 3GSدر نظر گرفته شد. دیگر ویژگی هایی که خرید iPhone را در آن روز ها قوت می داد رونمایی از iOS 3 با قابلیت کنترل صوتی در کنار اعمالی نظیر کپی ، کات و پیست در این سیستم عامل بود.

آیفون ۴

گوشی های آیفونبزرگترین تحولی که در گوشی های آیفون حادث شد باز طراحی آیفون 4 بود که با بدنه ای کاملا از جنس استیل زنگ نزن و شیشه تولید شده بود. این گوشی به نسبت نسل قبلی خود ظاهری تخت به خود گرفته است. این دستگاه حتی از دوربین جلوی FaceTime و دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی با فلش LED برخوردار است صفحه نمایش به همان اندازه 3.5 اینچ باقی مانده است.

آیفون 4Sگوشی های آیفون

همانگونه که آیفون 3GS همانند مدل 3G بود با همین قیاس می توان گفت که آیفون 4S دقیقا به آیفون 4 شبیه است. آیفون 4S در واقع نمونه ی دیباگ شده و ارتقا یافته ی آیفون 4 می باشد. پس از مشکلات عدیده آیفون 4 در خصوص آنتن دهی ، 4S با قرار دادن آنتن دوتایی در صدد رفع این مشکل بر آمد. پردازنده ای سریع تر ، دوربین با کیفیت تر 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو های اچ دی از این بروزرسانی ها بود. استفاده از سرویس دستیار دیجیتالی سیری نیز در این گوشی معرفی شد.

آیفون ۵

گوشی های آیفونجهش بزرگ دیگری که در سیر طراحی گوشی های آیفون مشاهده شد تولید گوشی آیفون 5 بود که تا زمان خود سبک ترین و نازک ترین آیفون به حساب می آمد. این گوشی 4 اینچی با طراحی جدید با بدنه ای آلومینیومی عرضه بازار شد. وزن پایین و طراحی زیبا و جدید این گوشی تنها تغییرات انجام شده نبود. قابلیت هایی نظیر دوربین 8 مگاپیکسلی با پوشش لنز از جنس یاقوت کبود و استفاده از لایتنینگ به جای رابط 30 پین و هدفون های EarPod نیز به این دستگاه اضافه شده بودند.

آیفون 5C

گوشی های آیفوناین گوشی طبق انتظار مردم گوشی ارزان ترین نسبت به آیفون 5 بود. استفاده از قاب پلاستیکی به جای فلز موجب این امر شده بود. این گوشی به نسبت آیفون 5 تغییر به خصوصی جز در طراحی ظاهری نداشته است. تنها این که علیرغم سنت آیفون مبنی بر ارائه گوشی در دو رنگ سیاه و سفید این گوشی از طیف رنگی متنوع و گسترده ای برخوردار است.

آیفون 5S

گوشی های آیفونمانند تمام سری های S در گوشی های آیفون با مشاهده ی این گوشی شباهت های فراوانی را با نسل قبلی آن یعنی آیفون 5 مشاهده می کنیم.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : شایعات گوناگون در مورد آیفون ۸ [/fruitful_dbox]

اما در بررسی تفاوت هایی که این دو سری با هم دارند اضافه شدن رنگی جدید در این سری را می توان مورد توجه قرار داد ، رنگ طلایی جدید آیفون در بازار خرید و فروش آیفون بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفت. هم چنین اپل برای اولین بار بر روی دکمه ی Home سنسور اثر انگشت - Touch ID با قابلیت باز کردن صفحه گوشی را قرار داد که به کاربران ایمنی بیشتری را هدیه می کرد.

آیفون ۶ و ۶ پلاس

گوشی های آیفوندر آخرین نسل های گوشی های آیفون بزرگترین تغییری که صورت گرفته است اندازه صفحه نمایش این گوشی ها می باشد که در آیفون 6 نمایشگری 4.7 اینچی و در آیفون 6 پلاس یک نمایشگر 5.5 اینچی مشاهده می شود. هر دوی این نمایشگر ها از نوع Retina HD می باشند.

گفتنی است که در آیفون 6 پلاس در کنار دوربین 8 مگاپیکسلی از امکان تثبیت اوپتیکال تصاویر نیز استفاده شده است. هم چنین خرید آیفون 6 بیشتر از هر آیفونی در بازار دیده شده است.

آیفون 7گوشی های آیفون

تغییری در اندازه های این گوشی نسبت نسل قبلی یعنی آیفون 6 مشاهده نمی شود. اما در موارد دیگر تفاوت های اندکی وجود دارد. دوربین با دهانه ی گشاده تر در آیفون 7 پلاس و کیفیت تصویر برداری و عکسبرداری بهتر از این ویژگی ها هستند.

حالت لمس 3D به نحو بسیار خوبی بهبود یافته است. حسگر اثر انگشت دقت بسیار بالاتری پیدا کرده است و از حالت فیزیکی خارج شده است و تنها به صورت لمسی قابل استفاده می باشد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/10/%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%af%d8%b1-%da%af%d8%b0%d8%b1-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86/

No comments:

Post a Comment