Sunday, July 9, 2017

راهنمای خرید آیفون 5C

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/iphone_5c-1.jpg
مهم ترین چیز در گوشی آیفون 5C پیام رسان آن هست. در  سال های اخیر ورود آیفون های جدید با تغییر نام و قیمت پایین همراه بوده است، یک استراتژی به اپل اجازه ارائه آیفون 99 دلاری (در سال 2013) را داد اما به شرکت اجازه تبلیغ این دستگاه به عنوان یک دستگاه جالب را نداد. مدل های قدیمی با غرور در گوشه ای از Apple Store برای افرادی که می خواهند جدیدترین ویژگی های Cupertino را ببینند قرار گرفته اند، هیچ تبلیغی برای آنها وجود ندارد تنها گذشته درخشانشان باقی مانده است.

اما همه اینها با ارائه آیفون 5C تغییر کرد. این مدل نسبت به گذشته فوق العاده ای که در سری 5 قرار داشته است تاکید کمتری بر داشتن بهترین تیم بازرگانی اپل را دارد، آیفون 5 که پیش از این یک پوشش درخشان پلاستیکی داشته است، برای آیفون 5S به روز رسانی های زیادی را در پیش گرفت.

آیفون 5Cاین بازنگری در مدل ها برای اپل بسیار مهم است، این امر به شرکت اجازه تبلیغ و ترویج مدل های 5C و 5S که اعضای یک خانواده بزرگ در حال گسترش هستند، را می دهد. در سال 2012 یک خریدار گوشی هوشمند که 99 دلار باید خرج می کرد مستقیما به سمت iPhone هدایت می شد و خرید آیفون 5C را نسبت به دیگر گوشی ها ترجیح می داد، اما در سال 2013 بازار رنگارنگ گوشی های هوشمند خریداران را با یک گوشی جدید و متفاوت روبه رو کرد. اپل 5C را منتشر کرد و این مدل اولین گوشی بود که در خط تبلیغات تلوزیونی قرار گرفت.

حرف C در این مدل برای "color" یا "cheap" و یا حتی "cynically repackaged" که به معنی "قاب انعطاف پذیر است" قرار نگرفته است. حرف C برای کلمه "communication" به معنی ارتباطات آمده است.

آیفون 5C اولین سری از آیفون است که رنگ های مختلف سبز، آبی، زرد، صورتی و سفید دارد و یک پالت همانند نوکیا برای سری لومیا دارد. حسگر اثر انگشت شیشه است، دکمه کنترل بلندی صدا (ولوم)، دکمه بی صدا، و دکمه روشن/خاموش صفحه، یک رنگ هستند، که باعث می شود گوشی تک رنگ به نظر برسد و همچنین باعث می شود رنگ سیاه صفحه نمایش چشمگیر باشد. در داخل یک قاب فولادی آنتن و پشتیبانی ساختاری را ارائه می دهد، 5C نسبت به گوشی های پلاستیکی همانند Galaxy S4 و یا LG G2 ساختار محکم تری دارد. اگر شما از iPhone 5 استفاده می کنید، 5C هنگام استفاده به شما حسی دیگر می دهد: کمی بزرگ تر و کمی سنگین تر است، و ظرافت و یا کیفیت مواد ساختاری 5S را ندارد. یک نکته وجود دارد که 5C ویژگی های جدید برای دوستداران آیفون را داشته است: در سال 2012 آیفون تغییرات اساسی را در آیفون 5 ایجاد کرد، اما آیفون 5C چندان به ارائه ویژگی های جدید نپرداخته است. این مدل خوب است اما نه به اندازه 5 و یا 5S.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید: آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس – شباهت ها و تفاوت ها [/fruitful_dbox]

همانند 5S، آیفون 5C همان صفحه نمایش 4 اینچی رتینا که در سری 5 نیز وجود داشته است را دارد. نمایشگر اپل هنوز هم از نظر کیفیت جلودار است، اما زمانی که به اندازه آن می رسیم، این مدل به سرعت در رقابت با رقیبان خود که صفحه نمایش های بزرگ تر دارند شکست می خورد. حتی یک صفحه نمایش بزرگ تر Moto X و یا HTC One می تواند بسیار خوشایند تر باشد، سری X یک گوشی بزرگ تر با صفحه نمایش بزرگ تر دارد ولی کیفیت آن پایین می باشد.

از لحاظ دوربین هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. دوربین جلو FaceTime تصاویر 1.2 پیکسل می گیرد که کمی نور تصویربرداری سلفی در شب بهبود یافته است، اما دوربین پشت همان 8 مگاپیکسل دوربین آیفون 5 می باشد. این یک دوربین عالی است، 5C در زمان خود یکی از بهترین دوربین ها را داشته است تا زمانی که 5S و  Lumia 1020 به بازار عرضه شدند. و برنامه دوربین جدید در iOS 7 کمی سریع تر می باشد، و توانایی گرفتن عکس های مربعی با یک فیلتر که تصویر را به واقعیت نزدیک تر می کند، را دارد.

اگر قرار بر این بود که همه ما از زندگی خود فیلم بگیریم، در سال 2013 هر کس به خرید آیفون 5C فکر می کرد، و همه عاشق iOS 7 می شدند. همه چیز درباره سیستم عامل اپل بسیار سازگار با گوشی 5C به نظر می رسد، و همه چیز کاملا چشمگیر است، پشت زمینه هماهنگ با رنگ کیس می باشد، حرکات نشان می دهند که همه فعالیت ها با طراحی گوشی نور آن سازگار است. ممکن است در آن زمان iOS 7 بسیار خوب به نظر می آمده اما با کمی کاستی مواجه بوده است. حرکات زوم و بالا/پایین کشیدن کمی بعد از مدتی قدیمی به نظر می رسیده است اما برخی از روش هایی که برای سرعت بخشیدن به آن به کار رفته است جالب می باشد. اطالاع رسانی هایی که ارائه شده اند، تاثیر خیره کننده دارند، اما مدیریت اعلان ها همچنان گیج کننده و مبهم است.  بهتر از درباره آیکن Safari چیزی نگوییم. iOS یک سیستم عامل بسیار عالی و تاثیر گذار است، اما هنوز کمبود هایی دارد.

برای بیش از یک دهه انتقادات وارد شده بر اپل مبنی بر این است که این قدرت شرکت از اختراعات آن نیست بلکه از بازاریابی آن می باشد، که بیش از میلیون ها مشتری آن هزینه برای لوگو می پردازند تا این که پول برای ویژگی های جدید بپردازند. یک حقیقت وجود دارد: علاقه مندان به بازی قطعا پیش از پیدایش  iPod وجود داشته اند، و گوشی های هوشمند دیگری مدت ها پیش از آیفون وجود داشته است. اما نقطه ای که نقدهایی بر آن وارد است، این است که طرفند های بازاریابی سنتی شرکت اپل توانسته با نوآوری های آن سازگار باشد: مانند انقلاب iPod و iTunes در صنعت موسیقی. آیفون از تعادلی که در تلفن های همراه وجود دارد ناراضی است. iPad به آرامی کسب و کار pc های سنتی را به مرگ کشاند. قطعا بدون استراتژی بازاریابی چنین چیزی امکان پذیر نیست.

اما آیفون 5C چنین انقلابی را ارائه نمی دهد. تمام موارد به بازاریابی بستگی دارد، به افراد اجازه می دهد تا جدیدترین نسخه های اپل را داشته باشند. اولین بار از زمان پیدایش iPod اپل موارد تبلیغاتی خود را در قالب چیزی جز هنر در سال 2013 ارائه کرد و به همین خاطر تبدیل به یک محصول شگف انگیز شد. در سال 2013 یکی از بهترین گزینه ها برای خرید آیفون 5C بوده است.

خوشبختانه کیس جدید آیفون 5 بسیار درخشان است که آن را یک محصول بسیار خوب کرده است. در مقایسه مدل های سری 5، در سال هایی که این سری به روز بوده اند، کاربران سری 5C را ترجیح می دادند. وبسیاری از کار با آن راضی بوده اند. قطعا مشکلاتی با  iOS 7 وجود داشته است، اما یکی از نکات مهم در موفقیت 5C ، دقت و کیفیت در سیستم پیام رسان می باشد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/09/%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-5c/

No comments:

Post a Comment