Saturday, July 8, 2017

راهنمای خرید آیفون-معرفی آیفون 5

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/iphone-5-1.jpg
یکی از پر طرفدار ترین آیفون ها در بدو تولید آیفون ها ، آیفون 5 بود که در آن دوره طرفداران زیادی را مجذوب خود کرد و بسیاری از کاربرانی که از آیفون 4 استفاده می کردند تمایل به خرید آیفون 5 پیدا کردند .

بعد از تولید آیفون 5 با ابعاد 0.30 و 0.37 اپل این مدل را باریک ترین اسمارت فون موجود در تمام جهان اعلام کرد که البته این موضوع تنها تا قبل از تولیدات دیگر آیفون بوده است .

در این مقاله به معرفی ونقد و بررسی آیفون 5 یکی از قدیمی ترین محصولات کمپانی اپل تحت عنوان آیفون پرداخته ایم .

آیفون 5برخی از ویژگی های کلی آیفون 5 عبارت است از :

  • وزن: 112 گرم

  • صفحه نمایش Retina از 3.5 اینچی

  • رزولوشن 326 پیکسلی


برای خرید آیفون لازم است بدانید سنسور لمسی این مدل آیفون در درون صفحه نمایش جای داده شده است، این به این معناست که صفحه نمایش آیفون جدید نسبت به آیفون 4 حدود 30% باریک‌تر و زاویه دید آن بیشتر شده است.

یکی از بهترین نکاتی اپل در آیفون 5 رعایت کرده است حذف قاب شیشه ای پشت تلفن همراه می باشد که در آیفون 4 وجود داشته  و امکان داشت در صورت افتادن از دست و یا ضربه بشکند . این قاب بسیار مورد نارضایتی بسیاری از کاربران آیفون 4 شده بود که در مدل جدید دیگر مورد استفاده قرار نگرفت.

شبکه اینترنتی LTE و خط

یکی از بهترین ویژگی هایی که در آیفون 5 وجود دارد پشتیبانی از شبکه 4G LTE می باشد که واقعا فوق العاده است . همچنین این تلفن همراه از شبکه های دیگری نیز پشتیبانی میکنند که عبارت اند از :
  • GPRS

  • EV-DO

  • HSPA

  • EDGE

چیپ سریع‌تر

این سری از آیفون دارای یک چیپ A6 می باشد که از چیپ قبلی یعنی از چیپ A5 بسیار سریع تر و پر قدرت تر می باشد که طبق ادعایی که کمپانی اپل کرده است طبق گفته اپل سرعت باز کردن وب در آیفون جدید 2.1 برابر و در برنامه موزیک 1.9 برابر سریع‌تر از آیفون 4 عمل می‌کند.

آیفون 5عمر باطری بیشتر

همان طور که می دانید LTE خیلی زیاد پر مصرف می باشد و شارژ باتری را با سرعت زیادی خالی می کند اما کمپانی اپل باتری این مدل از آیفون را به گونه ای طراحی کرده است که بازدهی فوق العاده ای دارد و موجب رضایمندی کاربران می شود .

اپل لیستی در رابطه با میزان نگهداری شارژ ایفون 5 در طی استفاده های مختلف منتشر کرده است که عبارت است از :
  • زمان مکالمه بر روی شبکه 3G حدود 8 ساعت می‌باشد.

  • وبگردی بر روی شبکه 3G حدود 8 ساعت امکان‌پذیر است.

  • وبگردی بر روی شبکه LTE حدود 8 ساعت امکان‌پذیر است.

  • وبگردی بر روی شبکه Wi-Fi حدود 10 ساعت امکان‌پذیر است.

  • گوش دادن به موزیک حدود 40 ساعت امکان‌پذیر است.

  • نگه داشتن گوشی در حالت Standby حدود 225 ساعت امکان‌پذیر است.

دوربین

دوربین این مدل 8 مگاپیکسل می باشد و دارای رزولیشن  3264×2448 که برای یک تلفن همراه بسیار عالی است این دوربین به همراه چیپ A6که در بالا به آن اشاره کردیم عملکرد و سرعت بسیار خوبی را دارا است و قادر است 2.1 برابر سریع‌تر عکس‌برداری کنید.

دیگر امکانات این دوربین عبارت است از :
  • Illumination

  • hybrid IR Filter

  • Five-element lens

  • 4 aperture


همچنین این دوربین قابلیت این را دارد که در فضاهایی که نور کم دارد همچنان تصاویر با کیفیت به ثبت برساند .

دوربین سلفی آیفون 5 قابلیت تصویر برداری  720p HD را دارد همچنین در این مدل نسبت به نمونه های قبل قابلیت شناسایی صورت تا ده نفر افزایش پیدا کرده است .

آیفون 5صدا

آیفون 5 نسبت به نمونه ی قبلی یک میکروفن اضافه تر دارد یعنی دارای سه میکروفن می باشد اولین میکروفن در پایین و دیگری در جلو و سومین میکروفن در گوشه کناری آیفون قرار گرفته است .

[fruitful_dbox] تاریخچه iOS – سیستم عامل آیفون[/fruitful_dbox]

نکته ی قوت دیگر این مدل نسبت به آیفون 4 این است که اسپیکر حدود 20٪ کوچک ‌تر است و همچنین تکنولوژی Noise Canceling توسعه پیدا کرده است و به گفته ی کاربران اپل این نمونه صدای واضح تری را پخش می کند .

ارتباط داک و سیم‌کارت کوچکتر

حالا اگر در پایین به زیر تلفن همراه دقت کنید یک کانکتور جدید با نام Lightning را می بینید که در نمونه های قبلی وجود نداشته است این پورت دیجیتالی هفتاد درصد باریک‌تر  از پورت pin-30 قبلی است . البته این پورت برای کسانی که از داک برای آیفون خود استفاده می نمایند کمی نارضایتی به همراه داشته است اما با یک تبدیل ساده می توان به راحتی از این پورت استفاده نمود .

این کوچک شدن پورت  به منظور بیشتر کردن فضا برای افزایش میزان باتری می باشد همچنین  به کاربران اجازه Sync، شارژ و در صورت دارا بودن تلویزیون اپل یا AirPlay می‌توانید با آن‌ها نیز در ارتباط باشید.

iOS 6

سیستم عامل آیفون 5 همان طور که اشاره شد iOS 6 است که در دوره ی خود بسیار عالی و فوق العاده بود و امکاناتی از قبیل : Map ،  Passbook، Shared photo streams، Siri Update و FaceTime از طریق 3G را برای کاربران آیفون ایجاد کرده بود .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/08/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-5/

No comments:

Post a Comment