Saturday, July 8, 2017

راهنمای خرید آیفون-معرفی آیفون 5s

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/iphone_5s-00.jpg
کمپانی اپل یکی از بزرگترین و خوش نام ترین کمپانی های تولید لوازم کامپیوتری و دیجیتالی می باشد که بیشتر شهرت این شرکت مدیون تلفن های همراه با کیفیتی تحت عنوان آیفون می باش که تولید کرده است . اپل با تولید آیفون یک تحول بزرگ در بازار تلفن های همراه ایجاد کرد و روز به روز تلاش کرد تا کیفیت این محصول را بالا ببرد تا محبوبیت و طرفداران بیشتری را به سمت خود جذب کند . امروز می خواهیم یکی از محصولات اپل با نام آیفون 5s که دقبقا بعد از آیفون 4 و آیفون 5 تولید شده است را به شما معرفی نماییم .

طراحی و کیفیت ساخت

به طور کلی از لحاظ ظاهری آیفون 5 و آیفون 5s هیچ گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند و کاملا مشابه هم می باشند تنها تفاوت ظاهری این گوشی با نسل قبلی خو در رنگ های تولید شد می باشد که رنگ های آیفون 5s عبارت است از :

  • سفید

  • خاکستری

  • طلایی

آیفون 5sاپل بعد از تولید آیفون 5s اعلام کرد که این تلفن همراه جدید ترین و سبک ترین اسمارت فون موجود در بازار است زیرا این تلفن همراه تنها وزنی معادل 112 گرم داشت .

اگر به جلوی آیفون 5s نگاه کنید یک صفحه نمایش 4 اینچی را مشاهده می نمایید دقیقا در بالای این صفحه نمایش بلند گوی صدا جهت تماس تلفنی قرار گرفته است دقیقا در کنار این بلند گو دوربین سلفی با سنسور قطع کن قرار گرفته است .

حالا اگر به لبه ی سمت راست آیفون 5s نگاه کنید هیچ مورد خاصی قرار نگرفته است این قسمت را طراح مختص قرار گیری سیم کارت در درگا مخصوص خود طراحی کرده است .

آیفون 5sسمت چپ آیفون 5s کلید های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه ی سایلنت کدن گوشی قرار گرفته است البته جالب است بدانید که این دکمه ی سایلنت تنها برای قطع و وصل صدا کارایی ندارد بلکه به عنوان فعال و غیر فعال کردن چرخص تصویر صفحه نمایش هم کارایی دارد .

پش گوشی هیچ تفاوتی با طراحی مدل های قبلی ندارد و دقیقا مثل آیفون 5 طراحی شده است شیشه در کنار آلومینیوم جای گرفته است، در بالا و پایین گوشی شیشه قرار گرفته و در وسط این دوشیشه آلومینیوم کار شده است. در شیشه بالایی دوربین گوشی به همراه فلاش LED قرار دارند.

آیفون 5sدر بالای گوشی تنها دکمه پاور و در پایین نیز اسپیکر، درگاه اتصالی و خروجی جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار دارند. در زیر صفحه نمایش نیز دکمه ی هوم معروف آیفون قرار گرفته است .

Touch ID

مزیتی که آیفون 5s دارد ای است که مجهز به یک سنسور اثر انگشت می باشد که قابلیت ها و کاربرد های ویژه ای را برای کاربران ایجاد می کند .

برخی از کاربرد های سنسور اثر انگشت در آیفون 5s عبارت است از :
  • باز کردن قفل گوشی

  • خرید اپلیکیشن از آپ استور


به طور کلی هر کجا که نیاز به ورود پسورد باشد شما می توانید از اثر انگشت استفاده نمایید .

طریقه ی فعال کردن این قابلیت از آیفون 5s به این گونه است که باید انگشت خود را چندین بار ر روی صفحه نمایش بگذارید تا آیفون به طور کامل آن را بخواند و ثبت کند اگر قسمتی از اثر انگشت شما خوانده نشود به ثبت نمی رسد و باید انقدر انگشت خود را قرار دهید تا به طور کامل سبز شود .

اثر انگشت بهترین پسوردی است که می‌توان برای یک گوشی استفاده کرد زیرا اثر انگشت تنها برای خود شما است، در ضمن اینکه هیچ موقع آن را فراموش نخواهید کرد همچنین باز کردن قفل گوشی با لمس صفحه خیلی راحت تر از وارد کردن رمز و یا الگو می باشد .

البته امکان دارد خیلی افراد این کار را خیلی امن ندانند اپل قابلیتی در آیفون 5sطراحی کرده است که شما می توانید اول اثر انگشت را قرار دهید در صورت درست بودن و همخوانی داشتن صفحه ای باز می شود که باید در آن رمز یا الگو را وارد نمایید سپس به سیستم دسترسی داشته باشید .

صفحه نمایش

آیفون 5s دارای یک صفحه نمایش از نوع رتینا 4 اینچی می باشد کیفیتی که برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده است معادل 1136×640 پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز 326 پیکسل در اینچ است.

همچنین نور صفحه ی آیفون 5s دارای نور بیشتر و تراکم رنگ بالا تر نسبت به مدل های قبلی می باشد که واقعا عالی است همنین این صفحه نمایش در زیر نور خورشید خوانایی و وضوح بسیار بالایی دارد .

سیستم عامل

این مدل از آیفون دارای سیستم عامل iOS7 می باشد که در آن دوره جدید ترین سیست عامل آیفون ها محصوب می شده است و از مدل های قبلی بالا تر بود و امکانات و کارایی های بیشتری را به کاربران ارائه می داد .

آیفون 5sدر این سیستم عامل جدید خبری از طراحی 3 بعدی آیکون ها نیست و تقریبا همه چیز مسطح شده است.اولین و بزرگترین تغییری که در این مدل مشهود است  مرکز کنترلی است که در آن طراحی شده است کارایی این مرز کنترل به این گونه است کهبا کشیدن انگشت از سمت پایین صفحه نمایش به سمت بالا مرکز کنترل‌ها نمایش داده می‌شونئ و شما تنظیمات پر کاربدی مثل خاموش و روشن کردن بلوتوث ، وای فای و ... را در این قسمت استفاد نمایید .

دیگر امکانات مرکز کنترلی آیفون 5s عبارت اند از :
  • چرخش صفحه نمایش

  • تنظیمات روشنایی صفحه نمایش

  • پخش کننده موزیک

  • چراغ قوه

  • ساعت و آلارم

  • ماشین حساب

  • دوربین


که این مرکز کنترلی به شما این امکان را می دهد که کمتر وارد منو ی اصلی گوشی شوید و به دنبال برنامه ی مورد نظر خود بگردید .

دوربین

دوربین که در آیفون 5s کارگذاری شده است 8 مگاپیکسل می باشد که با نمونه ی قبلی یکی است اما تفاوت هایی نیز از لحاظ کیفی دارد در این سری این دورین سنسوری دارد که از نمونه ی قبلی پانزده درصد بزرگتر است پس کمک می کند تا در نور کم تصاویر بهتر و با کیفیت تری را به ثبت برسانید در کنار این دوربین دو فلش طراحی شده است که به شما کمک می کند تا در مکان هایی که نور مناسب وجود ندارد عکس شما کاملا طبیعی و با نور خوب و رنگ مناسب ثبت شود .

آیفون 5sاما بارز ترین ویژگی دوربین آیفون 5s این است که اپل در آن قابلیت Slow Motion را طراحی کرده است که این ویژگی به شما امکان می دهد تا فیلمبرداری را با سرعت کم انجام دهید تا تمامی جزئیات به خوبی ضبط شوند کیفیت فیلمبرداری این دوربین 120 فریم در ثانیه می باشد .

کارآیی

پردازنده ای که در آیفون 5s به کار رفته است A7 که در آن زمان یک پردازنده ی کاملا جدید محسوب می شد که تتوسط کمپانی سامسونگ به سفارش اپل ساخته شد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی نسخه نهایی iOS 9 و ویژگی های آن [/fruitful_dbox]

یک پردازنده ی 64 بیتی می باشد که برای اولین بار است اپل از ان استفاده می نماید ؛ A7 دارای دو هسته و سرعت پردازشی ای معادل 1.3 گیگاهرتز دارد .همچنین رم ای ن گوشی دارای یک گیگابایت حافظه می باشد .

این پردازشگر قوی به همراه  سیستم عامل iOS  باعث شده است تا آیفون 5s به یک گوشی قدرتمند تبدیل شود و به جرات می توان گفت که در زمان تولید این محصول هیچ برنامه و یا بازی ای نبود که آیفون 5s از پس اجرای آن بر نیاید .

آیفون 5s پردازنده M7

جالب است بدانید که قدرت پردازشی آیفون 5s تنها به A7 خلاصه نمی شود ؛ یک پردازنده ی M7 به عنوان یک پردازنده ی کمکی در کنار پردازنده ی اصلی مشغول به کار است و وظیفه دارد تا کار هایی که پردازنده ی اصلی فرصت انجام آن را ندارد سریعا پردازش کند .

برخی از وظایف M7  عبارت اند از :
  • دریافت اطلاعات شتاب دهنده‌ها

  • ژایروسکوپ

  • قطب نمای دیجیتال

  • کاهش مصرف انرژی


وجود این پردازنده ی کمکی در کنار پردازنده ی اصلی قدرت پردازشی دستگاه را تا حد زیادی بالا می برد و همین امر باعث افزایش سرعت تلفن همراه می شود .

به طور کلی آیفون 5s در دوره ای که تولید شد یکی از بهترین و با کیفیت ترین تلفن های همراه موجود در بازار بود که به دلیل قدرت و سرعت پردازشی و همچنین کیفیتی که از لحاظ دوربین داشت طرفداران بسیاری را پیدا کرده بود و این کیفیت باعث شد تا در آن دوره افراد زیادی اقدام به خرید آیفون کنند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/09/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-5s/

No comments:

Post a Comment