Wednesday, July 19, 2017

معرفی کامل خودروی چری آریزو 5 چینی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/chery-arrizo-5.jpg
یکی از شرکت های خودرو ساز ایرانی که برای اولین بار به سراغ وارد کردن خودرو های چینی رفت شرکت مدیران خودرو بود که فعالیت خود را در این عرصه با وارد کردن خودرو ی ام‌وی‌ام 110 آغاز کرد ؛ به این صورت بود که راه برای وارد کردن انواع خودرو های چینی به داخل ایران باز شد . در ایتدا این محصولات چینی از کیفیت مناسبی برخوردار نبودند اما رفته رفته با گذشت سالها شاهد واردات بهتر و با کیفیت تری از خودرو های چینی در ایران بوده ایم امروز در این راهنمای خرید خودرو می خواهیم یکی از تازه وارد های چین یعنی خودروی چری آریزو 5 را مورد نقد و بررسی کامل قرار دهیم .

به طور کلی خودروی چری آریزو 5 یک سدان کامپکت می باشد که برای اولین بار در در سال 2016 رونمایی شد این خودرو از بدو تایید با استقبال وبی مواجه شد و بازار صادرات این خودرو توسط چین به کشور هایی از قبیل ایران ، شیلی روسیه، مصر و برزیل بسیار داغ شد .

طراحی خارجی خودروی چری آریزو 5

خودروی چری آریزو 5به طور کلی شرکت های خودرو ساز چین همیشه به کپی برداری معروف هستند و نمونه های تولیدی هر کدام از آن ها تقریبا در برخی نقاط مشابه تولیدات دیگر می باشد در خودروی چری آریزو 5 این مسئله به چشم می ادالبت تنها در برخی نقاط به چشم می خورد .

قسمت جلوی خودرو کاملا طراحی جدید و زیبایی دارد و تقریبا می توان گفت که هیچ گونه کپی برداری ای نشده است اما در بخش پشت خودرو عمل مشابه سازی به خوبی دیده می شود پخش پشتی خودروی چری آریزو 5 به خصوص در قسمت طراحی چراغ های عقب شمارا بسیار زیاد به یاد هیوندای به‌ویژه مدل الانترا می اندازد .

به طور کلی طراحی خودروی چری آریزو 5 با صرف نظر از بخش کپی شده ی آن بسیار زیبا می باشد و نمره ی قبولی را دریافت می کند .خودروی چری آریزو 5

ابعاد خودرو

  • طول: 4.53 متر

  • عرض: 1.81 متر

  • ارتفاع: 1.48 متر

طراحی داخلی خودروی چری آریزو 5

طراح یداخلی خودروی چری آریزو 5 به گونه ای است که وقتی شما وارد کابین آن می شوید نا خود آگاه به یاد کابین برخی از محصولات هیوندای می افتید . به طور کلی کابین این خودرو بسیار زیبا ، شیک و اسپرت می باشد همچنین مواد اولیه ی به کار رفته در ساخت قطعات داخلی نیز بسیار بهبود یافته است اما باز هم خیلی مانده تا به کیفیت طراحی و ساخت محصولات کره ای برسد.

خودروی چری آریزو 5در داخل این خودرو جزئیاتی چون دوخت قرمزرنگ برجستۀ روکش فرمان، صندلی‌ها و کنسول وسط موجب شده داخل خودرو اسپرت تر به نظر برسد و زیبایی خاصی به داخل کابین خودرو بخشیده است .

سیستم فنی خودروی چری آریزو 5

شرکت سازنده برای این خودرو دو نمونه موتور طراحی کرده است که تنها یک نمونه از آن وارد بازار خودروی ایران می شود یکی از این پیشرانه ها 1.2 لیتری توربو می باشد که توانایی این را دارد که تا 130 اسب بخار قدرت ایجاد کند و نمونه ی دوم که وارد ایران می گردد ، واحد 1.5 لیتری تنفس طبیعی می باشد که می تواند قدرتی برابر 116 اسب بخار قایجاد نماید .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : رنو کپچر جدید ، کراس اور آپدیت شده [/fruitful_dbox]

از لحاظ گیربکس نیز این خودرو به دو صورت گیربکس پنج سرعته ی دستی و CVT در ایران عرضه می شود که هر دوی ان ها با پیشرانه ی خودرو به خوبی هماهنگ هستند و در آزمایشات مختلف نتیجه ی خوبی را به نمایش گذاشته اند .

خودروی چری آریزو 5شتاب صفرتا صد آریزو 5 با موتور 1.5 لیتری 11 ثانیه اعلام ‌شده است .

برخی از امکانات رفاهی خودروی چری آریزو 5

به طور کلی خودروی چری آریزو 5 در سه تیپمختلف عرضه می گردد که عبارت اند از : تیپ ساده، Luxury و Excellent. که ما تنها به بیان امکانان رفاهی تیپ پایه ی آن می پردازیم .

برخی از امکانات رفاهی خودروی چری آریزو 5 تیپ پایه عبارت است از :
  • ایربگ برای سرنشینان جلو

  • شیشه‌های برقی چهاردر

  • کروز کنترل

  • رادار و سنسور عقب

  • ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ

  • آینه‌های جانبی برقی

  • و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان


در نمومنه های فول اپشن این خودرو امکانات جامع تر دیگری همچون ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کولر برقی، سانروف و صفحه‌نمایش لمسی نیز طراحی شده است .

جمع‌بندی

به طور کلی خودروی چری آریزو 5 یک خودرو ی چینی با کیفیت به همراه طراحی مدرن و اسپرت می باشد که نظر خیلی از مشتریان را به خود جلب می ند شاید تنها ایرادی که بتوان از این خودرو گرفت موتور نه چندان قدرتمند آن می باشد اما از لحاظ تجهیزات رفاهی و ایمنی نسبت به قیمتی که دارد خودروی خوب و مناسبی به نظر می رسد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/19/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%da%86%d8%b1%db%8c-%d8%a2%d8%b1%db%8c%d8%b2%d9%88-5-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/

No comments:

Post a Comment