Monday, July 24, 2017

نقد و بررسی خودروی ولیکس C30

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/voleex-c30.jpg
یکی از برند های معتربر خودرو ساز چینی ، گریت‌وال می باشد که یکی از برند های قدیی خودرو سازی در چین محسوب می گردد . این شرکت فعالیت خود را از حدود سال 1976 آغاز نمود و یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده ی خودرو های شاسی بلند در چین به حساب می آمد به طوری که مهارت بسیار زیادی در ساخت این نوع کلاس خودرو داشت اما با این وجود دست به ساخت کلاس های دیگر نیز زد که ولیکس C30 از همین نوع خودرو ها می باشد که در کلاس یک سدان خانوادگی کوچک طراحی و تولید گشته است .

خودروی ولیکس C30 از کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار است به گونه ای که به طور کلی نظر هر فردی را در مورد خودرو های چینی عوض می کند که این موضوع را دارندان این خودرو نیز تایید می کنند و طی اخباری که از آن ها به گوش رسیده است از هر لحاظ از این خودرو ی چینی راضی هستند .

در بازار خرید و فروش خودرو ی ایران نیز ولیکس C30 طرفداران زیادی دارد و به خوبی ا بدو تولید وعرضه به ایران با استقبال خوبی ازجانب مشتریان مواجه شده است .

ولیکس در حال حاضر توسط خودروسازان راین در بم مونتاژ شده و در سال آینده تیراژ تولید آن نیز افزایش می‌یابد.

در این راهنمای خرید خودرو به نقد و بررسی کامل خودروی چینی ولیکس C30 می پردازیم تا اگر قصد خرید آن را دارید با اطلاعات کامل اقدام به خرید نمایید.

مشخصات فنی ولیکس C30

خودرو ی ولیکس C30 مجهز به یک پیشرانه ی 1500 سی سی چهار سیلندره ی 16 سوپاپ می باشد که توانایی دارد 104 اسب بخار قدرت ایجاد نماید . همچنین وزن این خودرو به طور کلی برابر 1145 کیلوگرم می باشد که پیشرانه ی آن به خوبی می تواند با این میزان وزن ارتباط برقرار کند و شتابگیری مطلوبی را به نمایش بگذارد .

ولیکس C30طی آزمایشات متعددی که بر روی این خودرو ی چینی قرار گرفته است ، این خودرو بسیار کم مصرف می باشد به طوری که در هر 100 کیلومتر در رانندگی ترکیبی حدود شش کیلومتر بنزین مصرف می نماید همچنین ولیکس C30 مفتخر به دریافت استاندارد آلایندگی یورو 4 شده است .

امکانات ایمنی ولیکس C30

از لحاظ ایمنی ، این خودرو آزمایش های بسیار گوناگونی را سپری کرده است و از همه ی آن ا سربلند بیرون آمده است به همین بابت از نظر ایمنی کاملا قابل تایید می باشد .

برخی از امکانات ایمنی این خودرو عبارت اند از :

  • کیسه هوا برای سرنشینان جلو

  • ترمز ABSوEBD

  • چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب

  • قفل ایمنی کودک

  • سیستم ضد سرقت

امکانات رفاهی ولیکس C30

به طور کلی خودرو ی چینی ولیکس C30 در چهار تیپ مختلف تولید می گردد این چهار مدل دارای یک سری امکانات رفاهی پایه و مشترک می باشند که عبارت اند از :
  • آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی

  • رینگ اسپرت آلومینیومی

  • فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم تلسکوپی

  • زاپاس رینگ آلومینیوم

  • صندلی تاشوی عقب

  • شیشه بالابر جلو عقب برقی

  • تنظیم شش حالته دستی صندلی راننده

  • تنظیم نور صفحه کیلومتر

  • قابلیت باز کردن درب صندوق از طریق ریموت

  • سنسور دنده عقب


اما در مدل های فول آپشن این خودرو ، علاو بر این امکانات ، امکانات رفاهی دیگری وجود دارد که عبارت اند از :
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال

  • روکش چرمی برای فرمان و صندلی‌ها

  • آینه‌های تاشوی برقی

  • کنترل‌کننده‌های سیستم صوتی بر روی فرمان

  • شش بلندگو برای سیستم صوتی

طراحی خارجی و داخلی ولیکس C30

اگر شما ولیکس C30 از نمای رو به رو نگاه کنید می بینید که مجهز به دو چراغ جلوی نسبتا بزرگ به همراه یک جلو پنجره ی بزرگ می باشد که طراحی آن ها به گونه ای است که کاملا باهم هماهنگ و زیبا می باشند. در زیر چراغ ها ، بر روی سپر دو عدد چراغ مه شکن تعبیه شده است که ب زیبایی ظاهری این خودرو از نمای جلو افزوده است .

این خودرو به طور کلی زیبا می باشد و اجزای تشکیل دهنده ی آن از لحاظ زیبایی تناسب خوبی با هم دارند اما نقطه ی قوت این خودرو در نمای پشت آن می باشد که به گفته ی برخی کارشناسا بسیار مشابه تویوتا کرولا می باشد همچنین چراغ خطر های این خودرو بسیار شبیه به اپتیما و بی ام و می باشد .

به طور کلی از لحاظ ظاهری ولیکس C30 نمره یقابل قبولی را دریافت می کند و با صرف نظر از نقاط کپی شده ی آن ، خودروی زیبایی به شمار می آید .

ولیکس C30وقتی داخل اتاق این خودروی چینی می شوید می بینید که زیبایی تنها در خارج این خودرو استفاده نشده است بلکه در داخل کابین آن نیز ذوق و سلیقه ی طراح به وضوح به چشم می آید به طور کلی روی داشبورد این خودرو با استفاده از  رنگ‌های کرم و مشکی طراحی شده است که بسیار زیبا و جذاب می باشد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی ، نقد و بررسی MVM110S

[/fruitful_dbox]

در نسخه ی فول آپشن این خودرو این زیبایی داخلی دو چندان می شود زیرا در آن روکش فرمان و صندلی ها تماما از چرم می باشد که حس خوبی را به سرنشینان خودرو القا می کند .

سیستم کنترل کننده ی سیستم صوتی ای که بر روی فرمان تعبیه شده است بسیار مورد پسند مشتریان می باشد و راننده ی خودرو به راحتی به کمک این قسمت می تواند سیستم صوتی را به طور کامل کنترل نماید .

معایب و محاسن

به طر کلی این خودرو از لحاظ ظاهری بسیار خودرو ی خوب و با کیفیتی شناخته شده است اما باید بدانید که مشکلات اصلی هر خودرو در هنگام رانندگی خود را نمایان می کنند .

ولیکس C30صندلی‌های ولیکس C30 بسیار راحت می باشند و فضای مناسب برای رفاه سرنشینان جلو و عقب در نظر گرفته شده است تنها ایرادی که در این قسمت هست ، شخص سور در وسط صندلی عقب کمی اذیت می شود و این قسمت برای راحتی سرنشینان خوب طراحی نشده است پس می توان این خودرو را یک خودرو ی چهار نفره تلقی کرد .

کابین این خودرو طراحی ای لوکس دارد ک وقتی شما داخل آن می شوید به یاد طراحی داخلی خودرو های لوکس گران قیمت می افتید .

همچنین این خودرو مجهز به کلاچ و دنده ای بسیار نرم و روان می باشد که مورد رضایت تمامی خریداران این خودرو قرار گرفته است. متاسفانه هنوز نسخه ی اتوماتیک این خودرو ی زیبا و فوق العاده وارد ایران نشده است اما اخبار عرضه ی این نوع از ولیکس C30 در ایران به گوش می رسد .

به طور کلی ولیکس C30 از هم ی جوانب مورد تایید می باشد و یک خودروی لوکس خانوادگی محسوب می شود و خدمات پس از فروشی که از جانب این شرکت عرض می گردد بسیار عالی است و باعث افزایش طرفداران این مدل سدان شده است .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/25/%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%88%d9%84%db%8c%da%a9%d8%b3-c30/

No comments:

Post a Comment