Sunday, July 16, 2017

راهنمای خرید تندر 90 - بررسی مزایا و معایب

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/tondar90.jpg
خودروی تندر 90 در کلاس B در بین خودرو ها قرار می گیرد که به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین عملکرد را در بین بازار خودرو های ایران داشته است. تندر 90 در ایران با نام ها بسیاری از قبیل تندر 90 ، ال 90 و لوگان نام گذاری می شود. در واقع خرید تندر 90 و امتیاز آن طی قراردادی میان رنو و ایران خودرو سال ها پیش انجام گرفت و این زمانی بود که این خودرو به کشور هایی نظیر مراکش ، روسیه ، هند ، کلمبیا و آفریقای جنوبی هم عرضه شد که بعد از آن هم به ایران وارد شد و سر از بازار های داخلی در آورد.

تندر 90 مونتاژ مشترک بین دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو می باشد و می توان گفت در واقع نتیجه ی مسئولین رنو برای تولید یک خودروی 5 هزار یورویی است و به گفته ی یکی از مسئولان این شرکت حاصل 4 سال تفکر مهندسان این مجموعه بوده است. از مهم ترین عوامل خرید خودرو که در خودروی ال 90 رعایت شده است و خرید تندر 90 را میسر و پر طرفدار می کند به صرفه و اقتصادی بودن این سدان است. این گزینه به علاوه کم مصرف بودن تندر 90 از عللی است که بازار خرید تندر 90 را در بازار داخلی گرم نگه داشته است.

خرید تندر 90در ادامه قصد داریم با راهنمای خرید خودرو به بیان محاسن و معایب این خودرو بپردازیم. در ابتدا معایب تندر 90 را بیان می کنیم که در چند شماره تنظیم شده است.

  1. محدودیت میدان دید عقب :
    کم بودن میدان دید عقب تندر 90 موردی است که بسیاری از دارندگان این خودرو در هنگام رانندگی با آن مشکل دارند و معتقدند که این میدان دید کم از بزرگترین معایب این سدان است. اگر شما هم تجربه ی رانندگی با این خودرو را داشته باشید قطعا این ایراد را بر تندر 90 وارد می دانید و این به علت زیاد بودن ارتفاع صندوق عقب است که جلوی دید را می گیرد. این میدان دید به حدی کم است که اگر یک راننده ی تازه کار پشت فرمان بنشیند با دنده عقب این خودرو قطعا به مشکل خواهد خورد.

  2. سیستم صوتی :
    با خرید تندر 90 نباید انتظار سیستم صوتی خیلی خوبی را داشته باشید و می توان ایرادات را اینگونه نام برد که اولا این خودرو هیچگونه اتصال بلوتوث و یا یو اس بی ندارد و تنها اتصال سیستم صوتی آن اتصال AUX می باشد.
    راننده تندر 90 هرگز قادر به برقراری تماس به وسیله این خودرو نمی باشد.


پس باید حتما به این نکته اشاره کرد که اگر قصد خرید تندر 90 را دارید و خواستار یک سیستم صوتی خوب هستید حتما پس از خرید تندر 90 باید به فکر تعویض آن باشید.

خرید تندر 903. صندلی ها :

صندلی های یک خودرو مهم ترین قسمت های آن می باشد چرا که علاوه بر راحتی و فضای آزاد ، از طراحی زیبایی نیز باید برخوردار باشند. این صندلی ها نباید در مسیر های طولانی سبب ناراحتی سرنشینان گردد. در این خودرو صندلی هایی که مشاهده می شوند از نوع خیلی معمولی هستند به نوعی که برخی معتقدن الهام بخش رنو برای صندلی های عقب نیمکت های پارک بوده است. حتی در نسخه های کم آپشن این خودرو پشت سری هم برای صندلی های عقب در نظر گرفته نشده است. گفتنی است فضای داخلی خودرو که به لطف سقف بلند آن جادار است سبب دلگرمی افراد قد بلند در سفر های طولانی می باشد.

خرید تندر 904. طراحی داخلی و خارجی تندر 90 :

چیزی که از بازخورد بازار به دست می آید این است که طراحی و ظاهر این خودرو چندان چنگی به دل نمی زند و بسیاری به علت همین طراحی نا زیبا و ضعیف از خرید تندر 90 دست می کشند. تندر 90 نه تنها در ساختار بیرونی بلکه در طراحی داخلی نیز حرفی برای گفتن ندارد و حتی در برابر خودرو های داخلی هم از زیبایی کمتری برخوردار است البته مدتی است که فیس لیفت این خودرو با تغییراتی نسبت به تندر 90 ارائه شده است تا شاید مقداری از این ایرادات رفع شود که البته چندان هم موفق نبوده است. این فیس لیفت تحت عنوان تندر پارس شناخته می شود. تغییرات حاصله به عقیده ی برخی حتی سبب زشت تر شدن این سدان هم شده است.

خرید تندر 90روی دیگر سکه هم کسانی هستند که اعتقاد دارند طراحی این خودرو فاکتور هایی برای زیبا شناخته شدن را دارد و این ظاهر به نسبت قیمتی که دارد کاملا منطقی است. البته این مورد یعنی طراحی ظاهری را به شدت نمی توان مورد بحث قرار داد چرا که امری است سلیقه ای که در خرید تندر 90 به خریداران مربوط می شود.

خرید تندر 905. قیمت لوازم یدکی :

در مجموع تندر 90 خودرویی است کم خرج اما متاسفانه دارای لوازم یدکی پرخرجی است. به حدی که می توان گفت قیمت قطعات این خودرو در حد خودرو های بالارده ی آن در بازار است.

خرید تندر 90

تیپ های تندر 90 - دسته بندی به تفکیک امکانات رفاهی

تندر ۹۰ نسخه E0

کم آپشن و ارزان ترین نسخه تندر 90 همین E0 است. تشخیص این تیپ ال 90 بسیار ساده است. کافی است به سپر تمام سیاه رنگ در جلوی این خودرو نگاه کنید تا بفهمید با یک E0 طرف هستید.

امکانات تعبیه شده برای این تیپ در حد صفر است. سرنشینان جلو و عقب باید شیشه را با دست بالا و پایین ببرند و یا حتی چراغی برای داشبورد در نظر گرفته نشده است و از همه مهم تر که این مدل دارای بدترین نوع رینگ است.

خرید تندر 90تندر ۹۰ نسخه E1

E1 دارای آپشن های بیشتری نسبت به مدل قبلی است و راه تشخیص این تیپ ال 90 همرنگ بودن جلوی سپر این خودرو با رنگ ماشین است و فقط جلو پنجره ای که در جلوی رادیاتور قرار گرفته است به رنگ مشکی است. امکانات رفاهی این خودرو شامل موارد زیر است.

خرید تندر 90یک عدد کیسه هوا مخصوص راننده ، ترمز های ABS ضد قفل ، دارای سامانه ی ضد سرقت ، قفل مرکزی با ریموت ، فرمان هیدرولیک ، دارای غربیلک سه شاخه ، کنترل دستی سیستم تهویه مطبوع ، دارای سیستم پخش رادیو با قابلیت پخش CD و پخش MP3 ، تنظیم دستی صندلی های جلو ، آینه های تا شو با قابلیت تنظیم دستی از داخل ، شیشه بالابر برقی در صندلی های جلو ، سیستم روشنایی با قابلیت تنظیم زاویه در جلو ، چراغ مه شکن و چراغ سوم ترمز در عقب خودرو و سیستم هشدار دهنده چک موتور.

تندر ۹۰ نسخه E2

نسخه E2 تندر 90 پر آپشن ترین نسخه این خودرو محسوب می شود و راه تشخیص آن همه باز هم از رنگ سپر جلو و جلو پنجره است که در این تیپ همگی همرنگ با خودرو می باشند. خرید تندر 90 E2 معقول ترین گزینه می باشد اما خوب قیمت بالاتری را نیز باید بابت آن بپردازید. با کیفیت ترین رینگ در این خودرو به کار رفته است. E2 در دو نسخه ی دنده اتوماتیک و دستی عرضه می شود که قیمت آن ها نیز با هم متفاوت است. در زیر بخشی از امکانات E2 لیست شده است.

خرید تندر 90دارای کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو ، سیستم ترمز ABS 4 کاناله به همراه سیستم EBD ، دارای سیستم ضد سرقت ، قفل مرکزی با ریموت ، فرمان هیدرولیک ، دارای غربیلک سه شاخه ، کنترل دستی سیستم تهویه مطبوع ، دارای سیستم پخش رادیو و CD و هم چنین پخش MP3 ، دارای 4 بلندگو برای سیستم صوتی ، دارای نمایشگر چند منظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات مورد نیاز به راننده ،  صندلی های جلو با قابلیت تنظیم دستی ، پشت سری های جلو با قابلیت تنظیم برقی ، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده ، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی ، بالابر های شیشه در جلو و عقب ،سیستم های روشنایی جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور و مه شکن در جلو ، چراغ های مه شکن عقب و چراغ ترمز سوم و چراغ چک موتور.

 

اما در خرید تندر 90 علاوه بر معایب باید به محاسن این خودرو هم اشاره شود.

اولین حسنی که از این خودرو می توان نام برد موتور پر قدرت و قوی تندر 90 است که بی شک مهم ترین مزیت این خودرو نیز می باشد. پیشرانه ای که در این خودرو از آن بهره برده می شود حجمی برابر با 1598 سی سی دارد و بدیهی است که بالا بودن دور موتور این خودرو در دنده های مختلف سبب کشش بالای این خودرو و این موتورش شده است. با احتساب دنده عقب می توان ال 90 را یک خودروی 6 دنده به حساب آورد گرچه گیربکس اتوماتیک ال 90 دارای 5 دنده است.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی ، نقد و بررسی مینی کراس اور راین D60 [/fruitful_dbox]

موتور قدرتمند تندر 90 دارای 16 سوپاپ است و از سیستم انژکتور چند نقطه ای برخوردار است و این سیستم انتقال قدرت ، آن را به چرخ های جلو منتقل می کند.

د ربررسی نقاط قوت ال 90 می توان به شتاب و مصرف سوخت این خودرو در وهله دوم اشاره کرد.

با بالا رفتن قیمت سوخت در چندین سال گذشته این عامل در خرید خودرو و به تبع خرید تندر 90 بسیار موثر واقع می شود. گفتنی است که خودروی ال 90 در بازه و رنج قیمتی خود دارای بهترین جایگاه در مصرف سوخت می باشد. مصرف سوخت شهری ، جاده ای و ترکیبی این سدان به تربیب برابر است با 11.1 ، 6.6 و 8.3 در هر 100 کیلومتر و دارای حجم مخزن بنزین 50 لیتری است.

در خصوص شتاب این اتومبیل هم باید به شتاب صفر تا صد 11.7 ثانیه آن اشاره کرد که در کنار حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعتی اش آمار و ارقام سرعتی این خودرو را تکمیل می کنند.

حسن بعدی که به سراغ آن می رویم حجم مناسب صندوق عقب است. حجم صندوق عقب تندر 90 در این بازه قیمتی و در این کلاس خودرویی بهترین جایگاه را دارد. صندوق تندر 90 حتی از صندوق سمند هم جادار است و این امر خیال شما را در مسافرت ها آسوده خاطر می گرداند.

در مقایسه تندر 90 با سایر خودرو ها متوجه فرق ابعاد و حجم این موضوع خواهید شد.

حجم صندوق عقب رانا : ۴۰۰ لیتر

حجم صندوق عقب ۲۰۶ صندوق دار : ۳۲۵ لیتر

حجم صندوق عقب تندر ۹۰ : ۵۱۰ لیتر

حجم صندوق عقب سمند LX (موتور ای اف ۷ ) :  ۵۰۰ لیتر

حجم صندوق عقب پژو پارس : ۴۷۰ لیتر

خرید تندر 90چهارمین حسن استهلاک کم:

یکی از دیگر محسنات مهم تندر 90 استهلاک کم این خودرو می باشد. موردی که شاید در بین خودرو های چینی از بزرگترین معایب به شمار رود. این خودرو کارکرد بسیار بالا و مناسبی دارد و اگر قیمت بالای قطعات آن را در نظر نگیریم در کل می توان گفت که ال 90 یک خودروی کم هزینه به شمار می رود. بی شک اگر در رسیدگی به خودرو و نگهداری آن کوشا باشید تا سال های متمادی نیازی به تعمیر آن نخواهید داشت که به حق فاکتوری است که در کم تر خودرویی با این قیمت مشاهده می شود.

حسن دیگر تندر 90 بحث ایمنی در آن است. این خودرو از حیث ایمنی هم حرفی برای گفتن دارد. تندر 90 موفق به اخذ سه ستاره از پنج ستاره ایمنی موسسه اروپایی ENCAP شده است. این امتیاز در بین خودرو های این قیمت قابل قبول می باشد. چرا که اصلا هیچ یک از خودرو های هم رده حتی در این آزمون شرکت هم نکرده اند.

خرید تندر 90قطعاتی که در داخل تندر 90 به کار رفته است به نحوی توسط متخصصان رنو طراحی شده است که در زمان برخورد و تصادف فشرده می گردند. در ضمن مخزن بنزین این خودرو نیز در کف خودرو و با فاصله از کمک فنر ها واقع شده است که در زمان تصادف باک از عقب سوراخ نشود و مشکلی از این حیث رخ ندهد. در پشت صندلی عقب لایه ای عرضی قرار داده شده است که سبب می شود جسمی از صندوق وارد خودرو نشود.

داشبور دارای ساختار لانه زنبوری جالبی است که در کنار جنس خوب به کار رفته در آن باعث کاهش فشار و آسیب دیدگی زانو در تصادفات است.

خرید تندر 90با این تفاسیری که از این خودرو پشت سر گذاشتیم می توانیم صف مقابل و یا رقیبان این خودرو را ، سمند ، پژو پارس و دنا بدانیم چرا که به حق خودرو هایی نظیر پراید ، تیبا و ... توان رقابت با تندر 90 را نخواهند داشت و شکاف بین آن ها با ال 90 به شدت زیاد است ولی در بین مواردی که ذکر کردیم می توان سمند را با بدنه ی بسیار مقاومش در جلو تندر 90 برای رقابت قرار داد.

ششمین و آخرین محاسن تندر 90 ابعاد آن است. علی رغم چیزی که از طراحی و ساخت بد صندلی ها در بخش معایب گفتیم می خواهیم در این قسمت از فضای جادار و مناسب کابین تندر 90 صحبت کنیم چرا که به اعتقاد بسیاری ، سقف بلند این خودرو در سفر های بلند سبب اذیت نشدن آن ها و راحتی شان می گردد.

 
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/17/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%aa%d9%86%d8%af%d8%b1-90-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8/

No comments:

Post a Comment