Sunday, July 2, 2017

راهنمای خرید کارت گرافیک کامپیوتر نو و دست دوم

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/cart-graphic2.jpg
کارت گرافیک یکی از مهمترین قطعات داخلی کامپیوتر ها می باشد که وظیفه ی انجام کلیه ی امور گرافیکی را دارد حالا چه زمانی نیاز است که کارت گرافیک فعلی سیستم خود را تعویض کنید ؟ همان طور که گفته شد روز به روز علم و فناوری در حال پیشرفت است و روز به روز برنامه ها ، نرم افزار ها و همچنین بازی های جدید تر با سطح گرافیکی بالا تر وارد بازار می گردد به همین علت هر چند مدت نیاز است که کارت گرافیک کامپیوتر خود را ارتقا دهید .

در حال حاضر، سری ۱۰ کارت‌های ان‌ویدیا (NVIDIA) و سری RX 400 ای‌ام‌دی (AMD) برترین کارت‌های گرافیکی موجود در بازار هستند. با این وجود ما در این مقاله به راهنمایی شما در زمینه ی خرید کارت گرافیک نو و دست دوم پرداخته ایم .

به طور کلی کارت گرافیک یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعات داخل یک کیس کامپیوتر می باشد که نبود آن باعث بروز مشکلاتی در اجرا و بالا اوردن برنامه ها می گردد نکته ی مهم دیگر این که کارت گرافیکی که بر روی سیستم شما نصب می گردد باید با سایر قطعات مانند رم و ... هم خوانی داشته باشد معمولا شرکت های سازنده ی کیس همه ی قطعات داخلی را طبق اصول خاصی و معمولا تحت برند خاصی تولید می نمایند اما اگر شما قصد خرید کیس دست دوم را دارید باید این امر را حتما مدنظر قرار بدهید و با آگاهی کامل به سراغ خرید کامپیوتر دست دوم بروید .

بخش اول : چک کردن سخت افزار فعلی روی سیستم

کارت گرافیک کامپیوتر تقریبا اصلی ترین بخش سیستم است زیرا تمامی وظایف تصویر خروجی از مانیتور و کیفیت ان به عهده ی این بخش می باشد به طور کلی اگر هرچه کارت گرافیک شما قدرتمند تر و با کیفیت تر باشد طبیعتا تصویر خروجی شما از مانیتور نیز با کیفیت تر و واضح تر خواهد بود اما حالا این سوال پیش می اید که فقط کارت گرافیک خوب می تواند کالیه ی نیاز های مربوط به تصویر با کیفیت را برطرف ماید یا خیر ؟ باید بگویم که کارت گرافیک کامپیوتر هر چقدر هم که با کیفیت باشد اما خود به تنهایی کافی نیست و وابسته به قطعات دیگری ماننده پردازنده و حافظه ی رم نیز می باشد که همکاری همه ی این ها باهم باعث می شود که کامپیوتر شما بهترین عملکرد را داشته باشد .

کارت گرافیک کامپیوتربه همین دلایل شما باید در هنگام خرید کیس دست دوم نهایت دق را داشته باشید تا تمامی قطعات نام برده بهترین کیفیت ممکن را دارا باشند .

یکی از وابسته ترین قطعات درون کامپیوتر ب کارت گرافیک رم یم باشد که باید از میزان حافظه ی خوبی برخوردار باشد به طور کلی خود کارت گرافیک دارای یک حافظه رم می باشد اما باز هم به رم پردازنده نیز احتیاج دارد و بهتر است که رم نصب شده در پردازنده تقریبا دو برابر حافظه ی کارت گرافیک باشد تا فضای ذخیره سازی برای کلیه ی کار های گرافیکی به خوبی باز باشد یعنی اگر کارت گرافیک‌تان ۴ گیگابایت رم دارد، حداقل رم کامپیوترتان باید ۸ گیگابایت باشد.

بخش دوم : منبع تغذیه یا همان پاور کامپیوترتان را بررسی نمایید

کارت گرافیک تنها قطعه ای می باشد که در سیستم کامپیوتر می تواند تعیین کند که باید به کدام منبع تغذیه متصل گردد به همین علت است که جز قطعات شاخص کامپیوتر محسوب می گردد و این به این دلیل است که تقریبا بیشترین مصرف برق مربوط به کارت گرافیک کامپیوتر می باشد .

به صورت کلی پاور سیستم باید به گونه ای تعبیه شده باشد تا بتوانند برق مورد نیاز را به صورت پیوسته با بالاترین پایداری و کمترین ریپلی ارائه دهند.

کارت گرافیک کامپیوترپس همیشه سعی کنید از پاور های قدرتمندی که با برند های معتبر در بازار عرضه می گردد استفاده نمایید به طور معمول یک کارت گرافیک خوب نیاز به 300 وات انرژی دارد که یک پاور خوب باید ان را تامین نماید نمونه های قدرتمند دیگری از کارت گرافیک کامپیوتر نیز می باشد ک به انرژی معادل 500 وات احتیاج دارد مانند GTX .

به نظر من شما باید پاوری را تهیه کنید که تعداد خروجی ۶ پین و ۸ پین مناسبی هم ارائه دهد.

بخش سوم : قیمت مناسب ، جنس با کیفیت

کارت های گرافیکی موجود در بازار به طور کلی به سه دسته مختلف تقسیم بندی می شود که عبارت اند از :

  • کارت‌های گرافیکی اقتصادی

  • کارت‌های میان‌رده

  • کارت‌های گرافیکی حرفه‌ای


این سه دسته از کارت گرافیک کامپیوتر از لحاظ قیمت با یکدیگر تفوت های بسیار زیادی دارند به طور کلی تقریبا 36 درصد از قیمت کل کامپیوتر مختص کارت گرافیک می باشد . حالا شما باید در نظر داشته باشید که با سیستم خود می خواهید چه کاری انجام دهید و بر اساس نیاز خود به کامپیوتر ، کارت گرافیک سیتم خود را خریداری نمایید به نظر من خرید یک کارت گرافیک با کیفیت با قیمت بالا ارزش دارد چون که یک بخش اصلی از سیستم را با بهترین کیفیت خریداری کرده اید .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1070

[/fruitful_dbox]

پس نتیجه ای که می توان گرفت این است که کارت های گرافیک اقتصادی چندان مناسب نیستند و هتر است که آن را فراموش کنید و بین کارت گرافیک میان رده ای و حرفه ای یک مدل مناسب تر را انخاب نمایید .‌

بخش چهارم: کارت گرافیک درست را انتخاب کنید

خیلی از افراد در هنگام خرید کارت گرافیک کامپیوتر خود بر سر دوراهی بزرگی گیر می کنند که کارت گرافیک ان‌ویدیا بخرند یا ای‌ام‌دی که واقعا دوراهی بزرگی می باشد و خیلی ها در این هنگام دچار مشکل شده اند به طور کلی سری ده ان وی دیا یکی از مناسب ترین کارت گرافیک های بازار معرفی شده است چرا که از مصرف انرژی بسیار کمی برخوردار می باشد همچنین کیفیت واقعا خوبی  را به نمایش می گذارد همچنین ان ویدیا درایور هایش را در مدت زمان کمی آپدت می کند که یک نکتهی مثبت تلقی می شود .

کارت گرافیک کامپیوتراما رقیب ان ویدیا یعنی ای‌ام‌دی بسیار ارزان تر می باشد و تنها نکته ی مثبت قیمت پایین آن می باشد که امکان دارد برخی از کاربران که به دنبال قیمت پایین هستند را به خود جذب کند اما خب برخی از محصولاتش نیز دارای کیفیت قابل قبولی می باشد مانند مدل‌های RX 480 و RX 470 ای‌ام‌دی که متناسب با قیمیتی که دارند عملکرد قابل قبولی را به اجرا می گذارد .

در پایان به معرفی چند مدل کارت گرافیک کامپیوتر ارزشمند را به شما عزیزان معرفی می کنیم تا در هنگام خرید درست ترین تصمم را بگیرید برای افرادی که زیاد با سیستم خود بازی می کنند کارتی با پردازنده‌ی GTX 750 Ti یا RX 460 انتخاب بسیار مناسبی می باشد این دو مدل به برق مجزای ۶ پین یا ۸ پین هم نیاز ندارند و با انتخاب آنها، به آپگرید منبع تغذیه هم نیاز پیدا نخواهید کرد.

اگر می خواهید از میان کارت گرافیک های میان رده یای موردی را انتخاب نمایید مدلی را انتخاب کنید که دارای پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1060باشد این نوع پردازنده ها دارای کیفیت مورد قبولی می باشند همچنین دارای قیمت بسیار مناسبی هم هستند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/02/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d9%86%d9%88-%d9%88/

No comments:

Post a Comment