Monday, July 24, 2017

معرفی لیفان ایکس 60 مجهز به گیربکس CVT

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/lifan-x60.jpg
لیفان ایکس 60 کراس اوری است که در حدود دو یا سه سال پیش در بازار های خودروی داخل کشور مشاهده شدند و در خیابان ها به تاخت پرداختند. دیری نپایید تا این خودرو توانست فروش بسیار بالایی را نسیب خود کند. این موفقیت در فروش لیفتان ایکس 60 بر می گردد به این قضیه که خودروی SUV یا به اصطلاح شاسی بلند با این رنج قیمتی آن هم به شکل صفر کیلومتر در بازار وجود ندارد. این خودرو توانست روز به روز به میزان فروش خود بیافزاید و به نوعی تنها شاید بتوان تنها رقیب نزدیک به این خودرو را هم وطن آن یعنی ام وی ام X33 دانست که به تازگی کوشیده است به تغییراتی که به وجود آورده است از لیفان ایکس 60 پیشی بگیرد. ام وی ام را می توان تنها کراس اور اتوماتیک صفر زیر 100 میلیون تومان بازار در نظر گرفت. در طرف دیگر قضیه لیفان هم بیکار ننشسته است و لیفان ایکس 60 را با چندین تغییر ظاهری و تجهیز به جعبه دنده ی CVT روانه ی بازار کرده است تا از رقیب چینی خود عقب نماند.لیفان ایکس 60

فیس لیفتی که در نمایشگاه بین المللی شانگهای از آن رونمایی شد تغییرات چشم گیر و فاحشی نسبت به نسل قبلی خود نداشته است . می توان مهم ترین این تغییر را مجهز شدن این خودرو به جعبه دنده ی CVT دانست. از دیگر تغییرات جزئی این فیس لیفت به تغییر در جلو پنجره و هم چنین اضافه شدن گارد و رکاب به صورت فابریک می توان اشاره نمود.

نمای خارجی

در نمای خارجی خودرو اولین و تنها چیزی که نظر بیننده را به خود جلب می کند تغییر جلو پنجره این خودرو است.

لیفان ایکس 60جلو پنجره ی استفاده شده در این خودرو که در نمونه ی قبلی شباهت بسیاری به خودروهای هیوندای و به خصوص هیوندای سانتافه داشت جای خود را به نمونه ی دیگری داده است که به محصولات بیوک و منحصرا به مدل encore شباهت دارد.لیفان ایکس 60

تغییر دیگر در لیفان ایکس 60 گارد های جلو و عقب با نوشته ی X60 می باشد که در مدل قبلی به صورت فابریکی موجود نبود.

لیفان ایکس 60در نمای جانبی لیفان ایکس 60 نیز تنها تغییری که حادث شده است اضافه شدن رکاب به این خودرو می باشد.لیفان ایکس 60 لیفان ایکس 60

در مابقی بخش ها نسبت به نسل قبلی ، لیفان ایکس 60 تفاوت چندانی را حس نمی کند و شما با همان چهره ی آشنای لیفان ایکس 60 طرف هستید.

نمای داخلی لیفان ایکس 60

بارز ترین تغییری که پس از نشستن درون خودرو شاهد آن خواهید بود و نظر شما را به خود جلب خواهد کرد تغییر رنگ روکش های صندلی هاست که بر خلاف روکش های تک رنگی که در مدل قبلی استفاده شده بود دارای دو رنگ مشکی و قرمز می باشد که به وضوح نمای داخلی خودرو را به مراتب زیبا جذاب تر گردانیده است.

لیفان ایکس 60علاوه بر روکش دو رنگ و جذاب در طراحی  داخلی لیفان ایکس 60 در دوخت این روکش ها از نخ قرمز رنگی استفاده شده است که تنوع جالبی را به نسبت مدل فعلی این خودرو ایجاد کرده است.

لیفان ایکس 60در میان کنسول مانیتور بزرگ و با قابلیت لمسی واقع شده است که به همراه سیستم پخش خود می تواند پخش DVD را به دنبال داشته باشد. علاوه بر آن دارای قابلیت هایی نظیر موقعیت یاب GPS ، اتصال بلوتوث و سایر ویژگی های مناسبی می باشد که به نسبت مدل فعلی آن می توان از آن ها به عنوان نقاط برتری این خودرو یاد کرد. گفتنی است دوربین عقب آپشن دیگری است که به این خودرو اضافه شده است.لیفان ایکس 60

به جز مواردی که ذکر شد در سایر جزئیات و اجزای کابین تغییرات چندانی نسبت به مدل فعلی احساس نمی شود و به نوعی طرح کلی آن در این مدل هم حفظ شده است.

لیفان ایکس 60ویژگی های فنی لیفان ایکس 60

در مهم ترین بخش فنی لیفان ایکس 60 به پیشرانه 1800 سی سی آن باید اشاره نمود که در خودرو های ایکس 60، 720، 820، و 620 های موجود در ایران از آن استفاده شده است. طراحی این موتور ها با همکاری مستقیم ریکاردو انگلستان صورت گرفته است.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی و بررسی خودروی رنو ساندرو [/fruitful_dbox]

پیشرانه ی 1.8 لیتری لیفان ایکس 60 توان تولید 131 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 168 نیوتن متر در دور موتور 4200 دور بر دقیقه را داراست.

لیفان ایکس 60مهم ترین تغییر لیفان ایکس 60 را در مدل جدید می توان در تغییر گیربکس این خودرو دانست چرا که لیفان ایکس 60 از یک گیربکس CVT در مدل جدیدش بهره برده است.

گیربکس لیفان ایکس 60 جدید که همان گیربکس CVt است با همکاری ZF ساخته شده است و چیزی در حدود 80 درصد قطعات اصلی آن از بلژیک وارد چین می شود. گیربکس یاد شده دارای حالت های P، R، N، D و S می باشد که البته به حالت دستی هم می توان کنترل آن را به دست گرفت.

با توجه به آوازه و اعتبار شرکتی مثل ZF و هم چنین تبلیغات ویژه و گسترده ای که لیفان انجام داده است به نظر می رسد که این گیربکس از کیفیت ساخت و عملکرد قابل قبولی برخوردار باشد. البته گفتنی است که به حجمه ی تبلیغات اعتباری نیست و این خودرو تا زمانی که به دست مشتری نرسد نمی تواند نمره ی قبولی صد در صد را دریافت کند.لیفان ایکس 60

سایر ویژگی های این خودرو به نسبت مدل قبلی تغییر محسوس و چندانی نداشته است و در مواجهه با آن انگار با همان مدل قبلی طرف هستید.

قیمت و زمان ورود به بازار

در خصوص قیمت و زمان دقیق ورود این خودرو به بازار ایران اظهار نظر قطعی و محکمی از سوی مسئولین مربوطه یعنی کرمان موتور صورت نگرفته است. قیمت لیفان ایکس 60 در چین معادل 90 هزار یوان می باشد که به میزان 10 یوان به نسبت مدل قبلی گران تر است. در حال حاضر خرید خودرو لیفان ایکس 60 با قیمت 60 میلیون تومان در بازار خودرو انجام می شود و انتظار می رود که با ورود مدل جدید و مشخصاتی که از آن ذکر شد لیفان ایکس 60 جدید قیمتی در حدود 68 میلیون تومان را به خود اختصاص دهد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/25/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%84%db%8c%d9%81%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-60/

No comments:

Post a Comment