Wednesday, July 5, 2017

معرفی ، نقد و بررسی تخصصی Apple Watch 2

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/Apple-WAtch-Series-2.jpg
بعد از ساخت اپل واچ سری اول و محبوبیت بسیار ان در بین کاربران اپل دست به ساخت سری دوم این محصول با نام تجاری  Apple Watch 2 زد که از نسخه ی قبلی بسیار باکیفیت تر و مجهز تر می باشد همچنین امکانات رفاهی در Apple Watch 2 از سری قبلی خود بسیار بهبود یافته است اما از لحاظ ظاهری تغییر چندان چشم گیری نداشته است .

در این مقاله به طور کامل به بررسی تمامی جوانب Apple Watch 2 از جدید ترین محصولات هوشمند کمپانی اپل می پردازیم .

طراحی Apple Watch 2

همان طور که اشاره شد از لحاظ طراحی ظاهری این نسخه نسبت به نمونه ی قبلی تغییر چندانی نکرده است فقط برخی تغییرات جزئی که اگر ریزبینانه به آن نگاه کنید متوجه خواهید شد یکی از این تغییرات ضخامت Apple Watch 2 نسبت به سری قبلی می باشد که خیلی جزئی از آن ضخیم تر می باشد .

به طور کلی این ساعت هوشمند کمپانی اپل از لحاظ طراحی ظاهری در دو اندازه ی 42 و 38 میلی متری ساختهمی شود ک مناسب برای اقایان و خانم ها می باشد کلیهی امکانات و مزایا در هر دو اندازی ساعت یکی می باشد و تنها اختلاف در میزان اندازه ی آن ها می باشد .

این ساعت هوشمند نسل  جدید دارای یک صفحه نمایش مربعی با لبه های نیم دایره ای که جلوه ای زیبا به این ساعت داده است و چون این صفحه نمایش در Apple Watch 2 مربعی است کار کردن با تاچ این ساعت از طریق انگشتان دست بسیار ساده تر و آسان تر می باشد.

این ساعت تقریبا شبیه نسل اولش است. برای ما چندان اهمیتی ندارد که با نسل اول از نظر ظاهر فرقی نمی‌کند. باوجوداینکه ساعت‌های کلاسیک مربعی را دوست نداریم، ساعت اپل حس بدی نمی‌دهد و طراحی مربعی‌اش توی ذوق نمی‌زند.

اپل واچ 2 نسبت به نسل قبلی کمی ضخیم‌تر شده، اما این افزایش ضخامت در حدی نیست که شما متوجهش شوید و تنها زمانی که این دو را در کنار یکدیگر قرار دهید، به آن پی می‌برید. لبه‌های گرد صفحه‌نمایش و طراحی مستطیلی آن باعث شده استفاده از انگشت روی این صفحه کوچک راحت باشد و قابلیت مانور خوبی روی این صفحه کوچک داشته باشید.

به طور کلی Apple Watch 2 در رنگ های مختلفی ساخته شده است ک مناسب با هر سلیقه ای می باشد که این رنگ ا عبارت اند از :

  • طلایی

  • رزگلد

  • خاکستری

  • نقره‌ای


نکته ی قابل توجه در این ساعت این است که Apple Watch 2 قابلیت تعویض اسان ند را دارد و شما ب راحتی با باز کردن گیره هایی که نگه دارنده ی بند ساعت هستند بند قبلی را جدا و بند جدید را جایگزین نمایید . نگران کمبود و یا نبود تنوع طراحی بند های Apple Watch 2 هم نباشید زیرا کمپانی اپل به منظور رضایت هرچه بیشتر کاربران بند های این ساعت را در طرح ها و رنگ های متفاوت مناسسب با هر سلیقه ای آماده کرده است و در آینده قطعا  شاهد طرح ها و مدل های جدید تر هم از این کمپانی خواهیم بود .

اما شاید برایتان این سوال پیش بیاید که جنس بدنه ی این ساعت از چه می باشد ؟ باید بگویم که این ساعت از سرامیک ساخته شده است که به نظر ایده ای بی نظیر می آید زیرا به گفته ی کارشناسان شرکت اپل سرامیک تا سه برابر مقاوم تر از استیل در برابر زنگ زدگی می باشد .

ویژگ فوق العاده ای که در Apple Watch 2 مشاهده می شود خاصیت ضد آبی آن می باشد و شما به راحتی با این ساعت می توانید دوش بگیرید و یا حتی تا عمق 40 متری در  داخل استخر یا در یا شنا کنید بدون این که هیچ گونه مشکلی در عملکرد ساعت هوشمند شما ایجاد شود.

خوب است بدانید که وقتی شما با Apple Watch 2 وارد آب می شوید به طور اتوماتک صفحه نمایش قفل می شود و عملکردی ندارد ولی تمامی نوتیفیکشن ها به ساعت شما ارسال خواهد شد .Apple Watch 2

اپل ساخت نسخه ی دوم اپل واچ را به همین جا محدود نکرده است و یک نسخه از این ساعت با همین امکانات رابرای ورزشکاران تعبیه کرده است که نام آن اپل واچ نایک پلاس نام دارد کلیه ی قابلیت های این ساعت با اپل واچ سری 2 یکی است فقط در بند این ساعت سوراخ هایی تعبیه شده تا ورزشکاران در حال ورزش مچ دستشان عرق نکند .

اگر شما به لبه ی سمت راست Apple Watch 2 نگاه کنید می بینید که هیچ تفاوتی با اپل واچ سری اول نداشته و همچنان دو کلید فیزیکی که یکی فشاری و دیگری چرخشی ( دیجیال کرون )می باشد در سر جای خود قرار دارند .

لبهی سمت چپ این ساعت هوشمند میکروفن و اسپیکر قرار گرفته است و شما با استفاده از آن ها می توانید کلیه ی عکرد های صوتی مانند سیری  (siri) را انجام دهید .

پشت دستگاه محل قرار گیری چهار دایره می باشد که سنسور های دریافت ضربان قلب می باشد .

Apple Watch 2صفحه‌نمایش Apple Watch 2

از لحاظ اندازه ی صفحه نمایش این نسخه با نسل قبلی خود هیچ تفاوتی ندارد و عینا مانند هم می باشند و تنها تفاوت د روشنایی صفح نمایش است که در نسخه جدی صفحه نمایش دارای روشنایی بیار بیشتر نست به نمونه ی قبلی می باشد و همین امر باعث شده است تا کارایی ساعت هوشمند در زیر نور خورشید فوق العاده شود و شما به راحتی در زیر نور مستقیم می توانید صفحه نمایش را به وضوح مشاهده نمایید .

این صفحه نمایش دارای ویؤگی های خاصی می باشد که واقعا عالیه  یکی از این ویزگی ها قابلیت Force Touch  است که در سری اول این محصول هم وجود داشت اما نسخه ی دوم علاوه بر ویژگی Force Touch  ، قابلیت تشخیص دست نوششته را هم دارد یعنی شما به راحتی در جای خصوص صفحه نمایش می توانید حروف را به جای تایپ ، بنویسید .Apple Watch 2

سخت‌افزار و اپل واچ 3

فعالیت های پردازشی در Apple Watch بسیار ساده تر و روان تر سده است و دلیل آن استفاده از پردازنده‌ای جدید به نام S2 توسط کمپانی اپل در این نسل از ساعت هوشمند می باشد که استفاده از این پردازنده باعث شده کلیه ی برنامه ها به راحتی و بالا ترین سرعت ممکن باز و اجرا شود و سوییچ کردن بین آن‌ها به‌سرعت و در یک ‌لحظه انجام می‌شود.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : نقد و بررسی هوآوی Watch 2 [/fruitful_dbox]

تغییرات زیادی در ظاهر سیستم‌عامل و برنامه‌هایش نسبت به نسل قبل دیده نمی‌شود. مانند نسل قبل می‌توان واچ فیس‌های متفاوتی را با استفاده از ویژگی فورس تاچ روی صفحه انتخاب کرد، اما تنوع این واچ فیس‌ها بیشتر شده است. مثلا این ساعت می تواند کلیهی فعالیت های فیزیکی شا در طول روز را بررسی نماید و در صورت نیاز به شما پیشنهاد هایی از قبیل نفس عمیق کشیدن ، قدم زدن و برخاستن از جایتان را به شما بدهد . درمجموع از نظر نرم‌افزاری و اپلیکیشن‌ها هیچ تفاوتی بین این نسل و نسل قبلی وجود ندارد و با به‌روز کردن اپل واچ 1 به واچ اواس 3 همان ویژگی‌های نرم‌افزاری را می‌توانید روی ساعتتان داشته باشید که روی این نسخه دیده می‌شود.

Apple Watch 2همان طور که در بالا اشاره شد این ساعتمجهز به اسپیکر و میکروفن می باشد تا در زمانی که شما نمی توانید از تلفن همراه استفاده نمایید و مجبور هستید از این میکروفن و اسپیکر برای مکالمه استفاده نمایید اما به دلیل کیفیت کمی که این اسپیکر و میکروفن دارد مورد نارضایتی برخی از کاربران قرار گرفته است .

Apple Watch دارای فضای ذخیره سازی برای عکس ، موزیک و... می باشد که میزان فضای در نظر گرفتته سده برای هر یک از آن ها عبارت است از :
  • ذخیره موزیک روی این ساعت 2 گیگابایت

  • ذخیره عکس 75 مگابایت فضا

  • و ...


یکی از ویژگی‌های جدید ساعت تجهیز آن به GPS  است. که این امکان را به شما می دهد تا در زمان ورزش و پیاده روی دیگر آیفون را همراه خود نبرید .

عمر باتری Apple Watch 2

کیفیت اپل واچ ها از لحاظ باتری به طور کلی ضعیف است زیرا این حجم از فعالیت یک ساعت با یک باتری کوچک باعث زود خالی شدن باتری می شود این امر در نسخه ی اول اپل واچ بسیار شدید تر بود و تقریبا ساعت هوشمند هر روز نیاز به شارژ مجدد داشت اما این مساله در نسخه ی جدی اپل واچ تقریبا برطرف شده است در حالت استفاده ی معمولی ، Apple Watch 2 می تواند تا سه روز شارژ را نگه دارد اما اگر از جی پی اس استفاده نمایید باتری میزان انرژی بیشتری را صرف می کند و تقریبا تا ده ساعت کل باتری خالی می شود و نیاز به شارژ مجدد پیدا خواهد کرد .

جالب است بدانید که ساعت شما به همین راحتی‌ها خاموش نمی‌شود و اگر شارژ باتری به زیر 5 درصد برسد، تمام ویژگی‌های ساعت کاملا غیرفعال می‌شود و تنها زمان را به شما نشان می‌دهد.

به طور کلی نسل جدید ساعت های هوشمند اپل بهبود های زیادی نسبت به نمونه های قبلی پیدا کرده است و امکانات رفاهی زیادی هم دارد این ساعت هوشمند به قدری سبک و زیبا می باشد که به هیچ عنوان شما بر روی مچ دستتان هیچ  گونه سنگینی حس نمی کنید و قابلیت هایی که این ساعت دارد باعث می شود تا شما کمتر ایفون خود را از جیبتان در آورید و با استفاد از این ساعت هوشمند تقریبا تمامی فعالیت ها مانند چک کردن پیام ها ، ایمیل و ... را انجام دهید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/05/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%8c-%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5%db%8c-apple-watch-2/

No comments:

Post a Comment