Sunday, July 23, 2017

معرفی ، نقد و بررسی لیفان X50

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/X50-1.jpg
خودروی لیفان X50 یکی دیگر از محصولات خودروسازان چینی می باشد که در ایران نیز طرفدار های خاص خودش را پیدا کرده است شاید شما وقتی برای بار اول این خودرو را نگاه کنید قیمت های بسیار بالا برای این خودرو در ذهنتان تداعی شود اما وقتی متوجه قیمت اقتصادی و مناسب آن با این زیبایی ظاهری می شوید حتما برای خرید آن وسوسه خواهسد شد .

ما در این راهنمای خرید خودرو سعی کردیم تا لیفان X50 به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و کلیه ی نقاط قوت و نقاط ضعف آن را بیان کنیم .

نمای خارجی لیفان X50

دو عامل اصلی که باعث شده است خودرو سازان چینی در بازار جهانی موفق شوند زیبایی ظاهری و قیمت بسیار مناسب آن می باشد . در بازار ایران طرفداران خودرو های SUV یا همان شاسی بلند بسیار زیاد است اما شاید به دلایل قیمت های بالا ی آن ها هر کسی موفق به خرید آن ها نشود این مسئله را نیز خودرو سازان چینی متوجه شده اند و دست به ساخت خودرو های کراس اوور با قیمت مناسب زده اند .

لیفان X50لیفان X50 یکی از همین نمونه ها می باشد که با قیمت بسیار مناسب و زیبایی خاص در ایران در حال فروش می باشد. به طور کلی چراغ های این خودرو به صورت افقی طراحی شده اند و باز این بابت شمارا بسیار به یاد مدل جولیتا از شرکت آلفارومئو می اندازد.

طرح چراغ های جلو و عقب لیفان X50 کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.در حالی که چراغ عقب شکل و شمایلی افقی مانند دارند، در نمای جلو شاهد فرمی متفاوت هستیم که شبیه به چراغ های نسل قبلی اپل استرا به چشم می آیند. به طور کلی طراحی این خودرو تنها به عهده ی چینی ها نبوده است و مهندسان و طراحان ایتالیایی نیز در آن دخیل بوده اند.

در نمای جلوی لیفان X50 چراغ های ال ای دی در جوانب یک جلو پنجره ی بسیار کوچک قرار گرفته اند که زیبایی خاصی به نمای جلوی خودرو بخشیده است .

به طور کلی طراحی لیفان X50 به گونه ای است که به عنوان یک کراس اوور بسیار کوچک جلوه داده می شود به همین علت می توان آن را به عنوان کوچکترین خودروی شاسی بلند داخل خیابان های ایران دانست .

فضای داخلی لیفان X50

طراحی داخلی لیفان X50 بسیار زیبا و نوین می باشد و به جرات می توان گفت که از هیچ خودرو ای تقلید نشده است در داخل این کابین قطعات آلمینویمی در قسمت های مختلف آن به کار رفته است ولی نباید فراموش کنیم که این خودرو یبه ظاهر فوق العاده چینی است و مانند سایر محصولات داشبورد آن از پلاستیک فشرده شده ی خشک و تقریبا بی کیفیت می باشد .اما این مسائله با توجه به قیمت پایینی که این خودرو دارد قابل قبول می باشد .

وقتی شما داخل اتاق این خودرو می شوید زمینه قرمز نمایشگرهای پشت فرمان که به سه قسمت تقسیم شدهاند بیش از هر بخش دیگری جلب توجه می کند.

لیفان X50در بخش میانه این خودرو یک مانیتور قرار گرفته است که کلیه ی فعالیت های این خودرو را اعم از وضعیت دنده ، سوخت موجود ، میزان مصرف سوخت ، میزان کارکد خودرو و ... را به طور کامل به نمایش می گذارد .

خودروی چینی لیفان X50 مجهز ب یک سیستم صوتی به همراه چهار بلند گو و با قبلیت پخش به صورت AUX و USB می باشد .جالب این جاست که اگر شما قصد تعویض سیستم صوتی با یک مانیتور مخصوص لیفان را داشته باشید ، طراح این قسمت را به گونه ای طراحی کرده است که به خوبی مانیتور های مخصوص لیفان در این قسمت جای می گیرد .

امکانات رفاهی لیفان X50 عبارت اند از : 

  • سیستم تهویه مطبوع عملکرد الکتریکی

  • کنترل ارتفاع چراغهای جلو

  • نظیم برقی آینه ها

  • کنترل سیستم مرکزی قفل دربها از طریق کلید های تعبیه شده در قسمت چپ فرمان خودرو

  • کلید های کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان

  • سانروف


همچنین فاصله ی بین صندلی ها در این خودرو با یک طراحی هوشمندانه همراه بوده است به گونه ای که هرگز سرنشینان احساس نارضایتی ندارند و کاملا در رفاه و آرامش قرار می گیرند .

ایمنی لیفان X50

در اجزای ساخت این خودرو حدودا پنجاه درصد از فولاد پر قدرت استفاده شده است که ایمنی خودرو را دو چندان کرده همچنین این خودرو مجهز به دو ایربگ برای سرنشینان جلو نیز می باشد که البته سازنده ی لیفان X50 در نسخه ی فول آشن آن تعداد ایربگ ها را به شش عدد افزایش داده است که باعث افزایش ایمنی بیشتر این خودرو شده است .

سیستم فنی لیفان X50

لیفان X50 مجهز به یک پیشرانه ی 1.5 لیتری می باشد که توانایی دارد تا 102 اسب بخار قدرت ایجاد نماید نکته ی جالب این است که وقتی شما استارت می زنید صدای روشن شدن موتور با کمترین صدای ممکن به گوش می رسد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی ، نقد و بررسی هایما S7

[/fruitful_dbox]

این خودرو ی لوکسدارای یک گیربکس از نوع CVT می باشد که هماهنگی این گیربکس با پیشرانه ی لیفان X50 باعث شده است تا خودرو بهترین عملکرد ممکن را به نمایش بگذارد .

لیفان X50آزمایش رانندگی لیفان X50

وقتی شما پشت فرمان لیفان X50 قرار می گیرید اولین نکته ی مشهود عدم استفاده از سرعت سنج در این خودرو می باشد و تنها شما یک دورسنج موتور را در وسط صفحه مشاهده می نمایید وقتی سوییچ را باز می کنید اعداد به صورت دیجیالی در پشت آمپر خودرو ظاهر می شود که دراینجا می توانید حال گیربکس خود را در حالت های مختلف قرار دهید که بهترین حالت ممکن برای این که خودرو سریع تر شتاب مطلوب و مورد پسند را بگیرد حالت S یا اسپرت می باشد .

لیفان X50 از لحاظ عملکرد دینامیکی نیز بسیار نرم و روان است که این هم یک نکته ی مثبت دیگر برای خرید این خودرو به کمک این راهنمای خرید خودرو می باشد .

نکته ی آخری که لازم است بدانید این است که این خودرو علاوه بر نسخه ی اتوماتیک یک نسخه ی پنج دنده ی گیربکس دستی نیز دارد که قیمت کمتری نسبت به اتوماتیک دارد و شما اگر علاقه به رانندگی با خودرو ی گیربکس دستی دارید می توانید این نسخه را خریداری نمایید .

به طور کلی طی آزمایشاتی که بر روی این خودرو از همه لحاظ به خصوص حالت سواری آن انجام شده است باید گفت که این خودرو به طور کامل نمره ی قابل قبولی را دریافت می کند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/23/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%8c-%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%84%db%8c%d9%81%d8%a7%d9%86-x50/

No comments:

Post a Comment