Wednesday, July 5, 2017

نقد و بررسی گوشی iPhone 6s plus

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/iPhone-6s-plus-00.jpg
iPhone 6s plus یکی دیگر از محصولات جدید آیفون می باشد که نسبت به نسل گذشته یعنی نسل های قبل از سری اس تولید و روانه ی بازار شده است چون iPhone 6s plus از سری خانواده ی اس آیفون می باشد شباهت های بسیار زیادی را به نسخه های قبلی این خانواده دارد اما این شباهت تنها به میزانی در ظاهر این تلفن همراه است اما از لحاظ محتوایی تغییرات چشمگیری را به نسبت نمونه های قبلی داشته است .

در این مقاله به بررسی کلی و جز به جز iPhone 6s plus و بیان تمامی ویژگی ها ، مزایا و معایب ان پرداخته ایم .

یه طور کلی 3Dtouch برای اولین بار در بین تلفن های همراه آیفون در iPhone 6s plus تعبیه شد و مورد استفاده ی کاربران قرار گرفت این بخش مورد پسند بسیاری از کاربران ایفون قرار گرفت زیرا ویژگی ها و آپشن های خاصی را برای کاربران این سری از تلفن های همراه آیفون ایجاد می کرد شما با فعال سازی این بخش در قسمت تنظیمات می توانید همانند ماوس سیستم کامپیوتر  از آیکون های آیفون خود استفاده نمایید زیرا این قابلیت مانند کلیک راست ماوس می ماند و شما اگر چند لحظه انگشت خود را بر روی ایکون مورد نظر نگه دارید ، چند گزینه برایتان باز می شود که قابلیت های متفاوتی را برای شما ایجاد می نماید .

iPhone 6s plusهمچنین کمپانی اپل در iPhone 6s plus موتور جدید با نام Taptic engine تعبیه کرده است که دقیقا در زیر صفحه نمایش قرار دارد و وظیفه ی آن واکنش نشان دادن به میزان فشار لمسی کاربران می باشد که با هر قدر میزان فشار این موتور دستوری را دریافت می کند و قابلیت هایی را برای شما امکان پذیر می نماید .

یکی دیگر از قسمت هایی که در iPhone 6s plus نسبت به سری های قبلی پیشرفت داشته است دوربین آن می باشد در iPhone 6s plus یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی بوده و از طرفی قادر به فیلم‌برداری با دقت 4K ‌می‌باشد. یکی دیگر از این تغییرات چشمگیر ، دو برابر کردن میزان حافظه RAM و همچنین قرار دادن تراشه بسیار قدرتمند A9 می باشد که باعث شیفتگی کاربران به این مدل شده است .

مشخصات فنی نقد و بررسی گوشی iPhone 6s plus اپل 

  • بدنه تمام فلزی، ضخامت 7.3 میلی‌متر، وزن 192 گرم

  • پشتیبانی از شبکه LTE با استاندارد 6

  • دارای نمایشگر 5.5 اینچی از نوعLED-backlit IPS LCD با دقت 1,080 × 1,920 پیکسل، توانایی نمایش 16 میلیون رنگ،  به همراه تکنولوژی 3D Touch و موتور بسیار حساس و دقیق Taptic engine، دارای لایه محافظ شیشه‌ای تقویت شده به همراه لایه Oleophobic به منظور عدم جذب چربی و عرق دست

  • مجهز به 64 بیتی A9 اپل شامل دو هسته 1.8 گیگاهرتزی در بخش CPU به همراه واحد گرافیکیPowerVR GT7600 و میزان حافظه RAM دو گیگابایت

  • دارای نسخه‌های 16، 64 و 128 گیگابایتی (میزان حافظه داخلی)

  • مجهز به نسل دوم حسگرهای تشخیص دهنده اثر انگشتTouch ID واقع شده در کلید فیزیکی Home گوشی

  • دارای حسگر فشارسنج

  • مجهز به باتری با ظرفیت 2750 میلی‌آمپر ساعت

iPhone 6s plusبزرگترین معایب 
  • سنگینی بیش از حد گوشی

  • عدم وجود شیار به منظور جای گذاری کارت حافظه جانبی

  • عدم وجود یک نسخه 32 گیگابایتی (میزان حافظه استاندارد) برای دستگاه گران‌قیمتی همچون آیفون

  • باتری گوشی توسط کاربر قابلیت تعویض ندارد

  • لنز بیرون‌زده گوشی باعث نامتعادل و غیر‌معمولی بودن سطح مسطح پشتی آن شده است

  • فقدان وجود مجوز رسمی مقاومت در برابر قطرات آب و ذرات گرد و غبار

  • هیچگونه فناوری شارژ سریع گوشی، رادیو FM و حسگر مادون قرمزی را در این گوشی نخواهید یافت

  • میزان نسبت مساحت نمایشگر به سطح گوشی در حد نسبتا متوسطی قرار دارد

ظاهر و ابعاد گوشی

اگر بخواهیم از لحاظ ظاهری iPhone 6s plus مورد بررسی قرار دهیم باید گفت که بدنه ی این مدل نسبت به صفحه نمایش بسیار بزرگتر به نظر می رسد ابعاد این تلفن همراه هوشمند 158.2 × 77.9 × 7.3 میلی‌مترمی باشد که نسبت به نسل های پیشین خود تغییری نداشته است فقط ضخامت ان است که کمی بیشتر شده است که تقریبا 0.2 میلی‌متر افزایش یافته.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی گوشی ضد آب سامسونگ Galaxy S7 [/fruitful_dbox]

با وزن کردن این تلفن همراه عددی معادل 192 گرم نمایش داده می شود که حدودا بیست گرم نسبت به نمونه های قبلی اش سنگین تر شده است .

طراحی و ارگونومی

برای اولین بار آیفون رز گلد بر روی iPhone 6s plus تست و روانه ی بازار شد و این رنگ در نمونه های قبلی وجود نداشته است به همین علت می توان بارز ترین تفاوت ظاهری این سری از ایفون را نسبت به سری قبل دانست.

جنس بدنه ی iPhone 6s plus نسبت به نمونه های قبلی بسیار تقویت شده است و از آلومینیوم با کیفیت استفاده شده است و دیگر همانند قبل خم نمی شود و بسیار مستحکم است .

در iPhone 6s plus یک نمایشگر 5.5 اینچی به کار رفته است که واقعا ععالی است اما متاسفانه حاشیه ی بین لبه ی گوشی تا صفحه نمایش بیش از حد معمول زیاد است که شاید از لحاظ ظاهری مورد پسند هر کسی قرار نگیرد .

در بخش بالا ی گوشی دقیقا بالای نمایشگر ، یک اسپیکر تماس صوتی پر قدرت تعبیه شده است و در کنار آن دوربین پنج مگاپیکسلی سلفی می باشد .

حالا اگر گوشی را بچرخانید در پشت تلفن همراه دوربین 12 مگاپیکسلی تقویت شده ی iPhone 6s plus را می بینید البته مکان آن به میزان چند میلی‌متر نسبت به نسل پیشین جابه‌جا گشته استشیشه ای که بر روی لنز دوربین این تلفن همراه هوشمند قرار گرفته است بسیار مقاوم و درجه یک می باشد و در برابر ط و خش بسیار مقام می باشد .

حالا اگر به حاشیه ی سمت راست iPhone 6s plus نگاه کنید ، کلید پاور و یک شیار کوچک برای  جایگذاری سیم کارت را مشاهده می کنید . در لبه یسمت چپ هم کلید های کنترل کننده ی صدا و همچنین کلید غیر فعال سازی هشدار های آن انتخاب گشته است .

چپ گوشی نیز محل قرار گرفتن کلیدهای کنترل صدای گوشی و همچنین کلید غیر‌فعال‌سازی هشدارهای آن انتخاب گشته است.

بخش بالایی گوشی نیز فاقد هر گونه کلید یا شیاری بوده و کاملا یکسره است.

اما بخش زیرین iPhone 6s plus تقریبا شلوغ ترین خش این دستگاه می باشد در این محل و در دو طرف آن نیز دو حفره که در آنها پیچ‌های مربوط به بدنه گوشی قرار گرفته‌اند دیده می‌شود. بلندگوی گوشی در سمت راست این محل واقع شده و سوکت جک 3.5 میلی‌متری صدا به همراه میکروفون گوشی نیز در قسمت چپ این محل قابل مشاهده می‌باشد.

نمایشگر  iPhone 6s plus

همان طور که پیش تر اشاره شد iPhone 6s plus دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی می باشد که از نوع IPS LCD است دقت این نمایشگر معادل 1,080×1,920 پیکسل می باشد . به طور کلی میزان روشنایی و وضوح این تلفن همراه به نسبت نمونه های گذشته بهتر شده است ؛ در زمینه میزان خوانایی نمایشگر در زیر نور آفتاب، این گوشی نسبت به نسل پیشین خود پیشرفت بسیار خوبی داشته است و شما به راحتی در زیر نور مستقیم بدون کوچکترین مشکلی می توانید از صفحه نمایش خود استفاده نمایید .

iPhone 6s plusرابط کاربری iPhone 6s plus

نرم افزار قابل اجرا بر روی iPhone 6s plus ، iOS 9 می باشد که در ابتدای کار و بعد از تولید و عرضه ی این محصول در نگاه کاربران این سیستم عامل تفاوت چندانی با نمونه های قبلی نداشته و تقریبا همانند آن ها می باشد اما بعد از گذشت مدتی و با آمدن آپدیت جدید آن این داستان تغییر کرد و فناوری هایی مانند 3Dtouch و API‌ کاربران را وارد مسیری جدید در این وادی کرد .

در iOS 9 اپل ، برنامه هایی در قالب پیش فرض تعبیه شده است که به منظور رفاه کاربران می باشد برنامه هایی مانند Notes و News از این قبلی برنامه ها می باشند . همچنین برنامه هایی مانند  Maps، Mail و Messages هم به طور کلی آپدیت شده اند و نکته ای که در نگاه اول به چشم می اید تغییر فونت نوشته ها در iOS 9 می باشد که واقعا لذت بخش تر از گذشته شده است .

کلیه ی اپلیکیشن های نصب شده در iOS 9 همانند نسل گذشته در قسمت هوم اسکرین قرار دارد و همچنان شما می توانید آن هارا فایل بندی کنید و از یکدیگر تفکیک نمایید و در نوار پایینی نیز می توانید چهار برنامه را بگنجانید .

قفل صفحه یا همان لاک اسکرین گوشی نیز تغییر خاصی نکرده است اما در این قسمت از سیستم عامل اپل شما می توانید  از تصاویر متحرک به عنوان پس زمینه ی لاک اسکرین گوشی خود استفاده نمایید برای دسنرسی به این امکان باید صفحه را به مدت سه ثانیه لمس نمایید و سپس نسبت به فعال سازی آن اقدام نمایید .

دوربین iPhone 6s plus

یکی از بهترین آپدیت هایی که بر روی iPhone 6s plus انجام شده است ، افزایش میزان دقت حسگر دوربین این اسمارت فون می باشد که همان طور ک در بالا اشاره شد این دوربین دارای کیفیتی معادل 12 مگاپیکسل می باشد که واقعا فوق العاده است هر دو دوربین این نسل از آیفون مجهز به لنز با کیفیت و دیافراگم F/2.2می باشند .

این دوربین قابلیت ضبط فیلم با کیفیت بسیار عالی را دارد و دلیل آن وجود دوربین 12 مگاپیکسلی و یک تراشه ی بسیار قدرتمند در آن می باشد که باعث ضبط فیلم هایی با کیفیت 4k  می شود ؛ همچنین با استفاده از این دوربین شما می توانید از ویژگی Live Photos آن استفاده کنید.

iPhone 6s plusکاربران iPhone 6s plus با استفاده از این قابلیت ها به راحتی می توانند ویدئوهایی با دقت 1440×1080 پیکسل به مدت سه ثانیه به همراه صدا ضبط خواهد شد و این فیلم‌ها دارای فریم‌ریت 14 ثانیه‌ای هستند.

در رابط کاربری دوربن این نسل از آیفون ها امکانات ویژه ای به کار گرفته شده است که شما به راحتی می توانید میزان فوکوس و نوردهی را در هنگام عکاسی تنظیم نمایید و یا حتی فوکوس و نور دهی را قفل کنید علاوه بر این ویژگی ها شما می توانید ارز دیگر امکانات دوربین از جمله ایجاد تایمر عکاسی (سه یا ده ثانیه‌ای)، تنظیمات HDR، تنظیمات Live Photo و همچنین تنظیمات مربوط به فلاش نیز استفاده نمایید و نکته ی قابل توجه این که تمامی این تنظیمات در حاشه  های منوی دوربین به منظور دسترسی آسان کاربران تعبیه شده است .

سخن پایانی

به طور کلی iPhone 6s plus یکی از بهترین نمونه های آیفون در بین سری ایفون های نسل قبل می باشد . اپل سعی کرده است تا تمامی ایرادات مربوط به سری های گذشته را در این مدل برطرف کند و محصولی قدرتمند و با کیفیت به دست کاربران برساند . به همین علت iPhone 6s plus دارای بدنه ای قدرتمند تر ، ویژگی های جدید تر و دوربین با کیفیت تری می باشد اما باز هم معایبی نیز در این محصول مشاهده می شود که امید است در نمونه های آینده تمامی آن ها برطرف شود و شاهد محصولی با کیفت فوق العاده از کمپانی اپل باشیم .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/05/%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-iphone-6s-plus/

No comments:

Post a Comment