Wednesday, July 5, 2017

مواردی که هنگام خرید کامپیوتر دست دوم باید بررسی شوند

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/buying-a-used-or-old-computer-1.jpg
پیش از اینکه کامپیوتر بخرید، دست دوم و یا جدید، باید به این نکته توجه کنید که چه کارهایی می خواهید با آن انجام دهید. از آنجایی که بیشتر کامپیوترهای استفاده شده از یک نسل و یا دو نسل اخیر هستند، شما باید توجه ویژه ای داشته باشید که سیستم را برای کار پیشرفته نمی خواهید. در اینجا معیار هایی را معرفی کرده ایم که پیش از خرید کامپیوتر دست دوم باید در ذهن داشته باشید:

قابلیت حمل: آیا اغلب در سفر هستید؟ آیا می خواهید کارهایتان همراهتان باشند؟ اندازه و وزن می تواند نگران کننده باشند: هنگام خرید کامپیوتر دست دوم اطمینان حاصل کنید که سیستم شما به اندازه کافی کوچک بوده و حمل آن برای شما راحت است، اما در نظر داشته باشید که حمل و نقل آن با ویژگی ها و قدرت دستگاه در ارتباط است.

مشخصات: درباره برنامه هایی که می خواهید اجرا کنید فکر کنید. آیا شما هر بازی سطح بالایی را انجام می دهید؟ رمزگذاری ویدئو و صوت انجام می دهید؟ هر چیز دیگری که مربوط به CPU و یا حافظه فشرده انجام می دهید؟ چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟ اطمینان حاصل کنید که سیستم با برنامه هایی که می خواهید در آن اجرا کنید سازگار باشد. آیا این کامپیوتر نیاز های شما بر آورده می کند؟ اگر غیر از این است، پولی که شما برای خرید کامپیوتر دست دوم می پردازید برای برنامه های کند ارزش دارد و کارهایی که نسخه های قبلی بدون اینکه ویژگی های جدید را انجام دهند، اجرا می کند.

کامپیوتر دست دومقدرت: اگر در حال خرید یک لپ تاپ هستید، بررسی کنید که یک باتری جایگزین و یا یک آداپتور AC چقدر هزینه می برد؟ بستگی به این دارد که سیستم در گذشته چطور مورد استفاده قرار گرفته است، ممکن است باتری این دستگاه شارژ به اندازه کافی نگه ندارد، و ممکن است در چرخه ری شارژ ها و یا در چرخه بازیافتی ها قرار داشته باشد. این نکته بسیار مهم است به ویژه اگر قصد سفر دارید و یا در مکان های مختلف کار می کنید. اگر یک مدل دسکتاپ را می خرید قطعا این مشکل را با آن نخواهید داشت.

درکل باید بنشینید و درباره روش های استفاده از سیستم فکر کنید. اگر کارهای روزمره شما با کامپیوتر شامل صفحات وب، سرویس های وب، و برنامه های کمی از دسکتاپ می باشد، یک سیستم سبک به خوبی برای شما کار می کند. اگر شما به یک دسکتاب قوی برای بازی، طراحی و تدوین ویدئو نیاز دارید باید مطمئن باشید که سیستم مورد استفاده شما چالش برانگیز نباشد.

پیش از خرید مطمئن شوید که به خرید یک مدل جدید نیاز ندارید

یک ظاهر جذاب و راحت از یک سیستم بر می آید ممکن است فریبنده باشد، و با گرفتن آن لپ تاپ در دستانتان ممکن است حس کنید یک معامله عالی انجام داده اید، اما به خاطر داشته باشید که پیش از پرداخت پول آن موارد زیر را بررسی کرده باشید:

نرم افزار و لوازم جانبی را داشته باشد: به یاد داشته باشید یک OEM بر روی آن نصب شده باشد (OEM شرکت هایی هستند که محصولات شرکت های دیگر را تحت برند اصلی دستگاه می فروشند) که شامل یک سیستم عامل و معمولا شامل یک گارانتی یک ساله می باشد. اگر شما در حال خرید از یک فروشنده مجاز هستید، احتمالا شامل یک لیسانس OEM برای سیستم عامل می باشد و پلن های سرویس خود را ارائه می دهد و یا شامل یک گارانتی می باشد. بررسی کنید که چقدر هزینه برای آن باید بپردازید. این امر درباره لوازم جانبی مانند صفحه کلید و موس نیز صدق می کند.

هزینه ارتقاء: بسیاری از افراد یک کامپیوتر دست دوم می خرند و به صورت کامل تخمین می زنند که چه مقدار هزینه باید صرف ارتقاء آن کنند. قطعا شما قصد دارید که در آینده نزدیک سخت افزار آن را ارتقاء دهید و هزینه ای که برای یک هارد پر سرعت باید بپردازید در صدر هزینه ها قرار دارد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید:توصیه ی خرید کامپیوتری برای گیم[/fruitful_dbox]

یک تست بگیرید

اگر شما می خواهید از یک فروشنده شخصی یک خریداری کنید مانند یک دوست، باید ببینید که آیا می توانید دستگاه را برای مدتی کار با آن و تست آن دریافت کنید، مذاکره درباره این موضوع می تواند کمی مشکل باشد، اما حتی یک مدت کوتاه استفاده از سیستم، حتی چند ساعت، می تواند به شما در بالا آمدن سیستم، نگه داشتن شارژ توسط سیستم و موارد کلی کمک کند. اگر نمی توانید دستگاه را برای تست با خود ببرید (اصولا همه فروشنده ها به شما اجازه کار با سیستم ها را نمی دهند)، حداقل چند دقیقه وقت بگیرید تا سیستم را روشن نمایید و موارد زیر را بررسی کنید:

  • قاب و بدنه سیستم را بررسی کنید تا عاری از خراش، شکستگی و یا آسیب سطحی باشد.

  • تار بودن، پیکسل های مرده و یا تغییر رنگ صفحه را بررسی کنید.

  • ورودی ها، پرت ها و درایو های نوری و هر نوع خرابی و یا عدم کارکرد را بررسی نمایید. در صورت امکان لوازم جانبی را همراه خود داشته باشید.

  • نرم افزارهای موجود را بررسی نمایید و اگر برچسب لیسانس شرکتی بر روی آن خورده است هر کلید و رسانه ای را بررسی کنید تا در دسترس باشد.

  • صفحه کلید و پد لمسی برای هر علامتی که نشان دهنده استفاده سنگین می باشد، پوشش و یا هر دکمه شکسته ای را بررسی نمایید.


به خاطر داشته باشید خرید کامپیوتر دست دوم همیشه یک تجربه بد را به جای نمی گذارد اما باید هنگام خرید آنها محتاط باشید. بعضی از مدل های کامپیوتر ارزش بالایی دارند بررسی کنید که اگر اخیرا تعمیر شده باشد لزوما کامپیوتری خوبی نیست اما حتما آن را بررسی کنید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/05/%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%a8/

No comments:

Post a Comment