Sunday, July 16, 2017

مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LX

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/L90-00.jpg
امروزه در ایران برخی از خودرو ها می باشند که تقریبا خودرو های قدیمی محسوب می شوند اما همچنان تولید می شوند و طرفدار های خاص خودش را نیز دارد این خودرو ها در بازه ی قیمتی 30 میلیون تا 45 میلون تومان قرار گرفته اند حالا شاید برایتان این سوال پش آید که دلیل این پرطرفداری این خودرو ها چه مسئله ای می باشد باید بگوییم که یکی از دلایل خوش قیمت بودن این خودرو ها و از آن مهم تر در دسترس بودن کلیه ی لوازم و قطعات اصلی و یدکی این خودرو ها در بازار ایران می باشد و همچنین شرکت سازنده خدمات پس از فروش خوبی را برای مشتریان خود در نظر گرفته است . این مقاله یک راهنمای خرید خودرو ی ایران می باشد که در آن به مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LX پرداخته ایم .

به طور کلی هر دو خودرو ی تندر 90 E2 و پژو پارس LX از جمله با کیفیت ترین خودرو هایی می باشد که اکنون در داخل ایران تولید می شود اما خب ما نمی توانیم که به شما پیشنهاد بدهیم که قطعا کدام یک بهتر می باشد به طور کلی ما به مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LX می پردازیم و نتیجه گیری اصلی به عهده ی خود شما می باشد .

اگر این دو خودرو را در نگاه اول بخواهیم بررسی نماییم باید گفت که  پژو پارس ظاهری دلنشین تر و مشتری پسند تری دارد و تقریبا هم ی افراد به آن علاقمند می شوند اما تندر 90 دارای ظاهری است که نمی توان فت باب میل همه ی افراد است این خودرو ابتدا قرار بود یک جایگزین مناسب برای پیکان ایرانی شود که اکنون تبدیل به یک خودرو ی تقریبا قیمت بالا شده است .

مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LX از نظر طراحی خارجی

پژو پارس در حقیقت همان نسخه‌ای فیس لیفت شده ی خودروی پژو 405 می باشد که در سال 79 شرکت سازنده تصمیم گرفت تغییرات کلی ای در بخش سپر ها ، چراغ ها و کابین ایجاد کند تا این خودرو تبدیل به یک خودرو ی زیبا تر و خاص شود که بعد از تولید این خودرو تحت عنوان پژو پارس در بازار با استقبال خوبی مواجه شد و طرفدار های خاص خودش را پیدا کرد.

[gallery columns="2" link="file" td_select_gallery_slide="slide" size="medium" ids="19961,19960"]

خط تولید این خودرو تا کنون در حال تولید این محصول می باشد زیرا هنوز مشتریان خود را دارد در نمونه های جدید پژو پارس آپشن ها و قابلیت های بهتری اضافه شده است و همچنین موتور آن تقویت شده که تحت عنوان  پژو پارس LXعرضه می گردد .

در مقابل پژو پارس ، تندر 90 قرار گرفته است که محصول شرکت رنو می باشد که از لحاظ ظاهری هیچ نکته ی زیبایی را ندارد و یک بدنه ی مکعب مانند دارد که در نگاه اول زیبا به نظر نمی رسد .

مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LXاما خب باید گفت ک این فرم مکعبی ای که به بدنه و اتاق تندر 90 داده شده است به منظور ایجاد فضای بیشتر در داخل اتاق خودرو انجام شده است .

به طور کلی در مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LX ، باید گفت که پژو پارس ، ظاهری هماهنگ تر ، زیبا تر و دلنشین تری را دارا است پس نمره ی مثبت این بخش به پژو پارس تعلق می گیرد .

مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LX از نظر طراحی داخلی

شرکت ایران خودرو از اواخر سال 93 هجری شمس تصمیم به ایجاد تغییرات در داخل کابین پژو پارس و پژو 405 گرفت و ان هم تغییر داشبورد این خودرو ها بود که طراحی بسیار زیبا و دلنشینی پیدا کرده است و وقتی شما داخل خودرو را مشاهده می کنید .

مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LXبی تردید شیفته ی ان می شوید اما متاسفانه باید گفت که این داشبورد جدید برخلاف زیبایی ای که دارد ، اصلا اصول اولیه کیفیت در آن رعایت نشده است و جنس آن از پلاستیک بسیار خشک و نا مرغوب می باشد که بعد از مدتی ایجاد سر و صدا می کند .

داشبورد و طراحی داخلی تندر 90 به طور کلی از پلاستیک می باشد و داشبورد این خودرو به قدری طراحی ساده ای دارد ک سازندگان برای کمتر کردن این سادگی دکمه های شیشه بالا بر پنجره هارا بر روی داشبورد در کنار سیستم صوتی این خودرو قرار داده اند .

مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LXاما با وجود سادگی ای که دارد جنس داشبورد از پلاستیک مرغوب و با کیفیت می باشد و بر خلاف پژو پارس جدید در دراز مدت اجزای داخلی ایجاد سر و صدا نمی کنند .

مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LXبرخی از آپشن های پژو پارس LX  :

  • سیستم صوتی با کنترل‌های روی فرمان

  • شیشه‌های برقی تمام پنجره‌ها

  • آینه‌های برقی

  • غربیلک فرمان چرمی

  • سنسور دنده‌عقب

  • صندلی‌هایی با تنظیم برقی

  • محفظه ی بار 470 لیتری

برخی از اپشن های تندر 90 :
  • به سیستم صوتی با قابلیت اتصال USB

  • آینه های برقی

  • شیشه های برقی

  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع

  • کامیپوتر سفری

  • محفظه ی بار 510 لیتری

مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LX از لحاظ پیشرانه و قوای محرکه

پژو پارس در ابتدایی ترین سال های تولید از پیشرانه ی 1.8 لیتری XU7 استفاده می کرده است اما در سال های اخیر پیشرانه ی این خودرو را همانند پژو 405 تغییر داده اند و از موتور TU5 که بر روی پژو 206 نیز سوار است استفاده کرده اند .

مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LXمزیتی که این موتور جدید دارد ، کم مصرف بودن بسیار چشمگیر این پیشرانه می باشد این پیشرانه ی جدید حجمی برابر 1.6 لیتر دارد که قابلیت ایجاد قدرت 108 اسب بخار و همچنین گشتاور 142 نیوتن بر متر را دارد که بسیار عالی می باشد .

پژو پارس نسل جدید دارای یک گیربکس پنج دنده ی دستی بسیار نرم و روان می باشد که هماهنگی بسیار خوبی با پیشرانه ی 1.6 لیتری دارد و به گفته ی کارشناسان این خودرو ، پارس توانایی این را دارد که صفر ا صد کیلومتر بر ساعت را در مدت زمان 13.2 ثانیه طی کند .

مصرف سوخت پارس در مکان های مختلف در هر صد کیلومتر بر ساعت عبارت است از :
  • مصرف شهری : 7.5 لیتر

  • مصرف بزرگراهی: 6 لیتر

  • مصرف ترکیبی : 10.1 لیتر


در نقطه ی مقابل پارس ، تندر 90 قرار گرفته است که دارای پیشرانه ی  K4M می باشد که توانایی این را دارد قدرتی برابر 105 اسب بخار  ایجاد نماید همچنین گشتاوری که این موتور می تواند ایجاد کند برابر 140 نیوتون متر می باشد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : ۶ دلیل برای این که خودروی تیبا نخریم! [/fruitful_dbox]

این خودرو به دلیل وزن کمتری که نسب به پارس دارد و قدرت موتور بیشتری که دارد ، عملکرد بهتری را نسبت به پژو پارس به نمایش گذاشته است .

مصرف سوخت تندر 90 در هر صد کیلومتر عبارت است از :
  • مصرف شهری : 6.9 لیتر

  • مصرف بزرگراهی: 5.6 لیتر

  • مصرف ترکیبی: 9.5 لیتر


که در بخش عملکرد و مصرف سوخت تندر 90 از پژو پارس پیشی گرفته است و نتیجه ی مطلوب تر و به صرفه تری را به نمایش گذاشته است .

مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LXهمچنین با توجه به تجربیات گذشته پیشرانه و گیربکس تندر 90 از جمله نقاط قوت این خودرو بوده و استهلاک کمتری نسبت به رقیب خود دارد. همچنین تکنولوژی این پیشرانه به‌روزتر بوده و مصرف و آلایندگی کمتری دارد.

نکته ی آخری که در مقایسه ی تندر 90 E2 و پژو پارس LX در مورد تندر 90 باید گفت این است که این محصول با همین عنوان توسط دو کمپانی پارس خودرو و ایران خودرو تولید می گردد که لازم است بدانید محصولی که در شرکت پارس خودرو تولید می شود با کیفیت تر و بهتر می باشد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/16/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%db%8c-%d8%aa%d9%86%d8%af%d8%b1-90-e2-%d9%88-%d9%be%da%98%d9%88-%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%b3-lx/

No comments:

Post a Comment