Sunday, July 16, 2017

راهنمای خرید خودرو - مقایسه لاکراس و کادنزا

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/moghayese-lakras-kadenza.jpg
آمار و میزان فروش خودرو ها و هم چنین سلیقه ی مشتریان حاکی از این قضیه هستند که فروش سدان های بزرگ دیگر رو به کاهش می باشند. سدان هایی که زمانی در بازار خودرو های آمریکایی یکه تازی می کردند. ولی سدان های بزرگ همیشه خوبی هایی داشته اند که هیچ سدانی حتی به آن نزدیک هم نبوده است. از نسل جدید نیسان ماکسیما گرفته تا ایمپالا و کرایسلر همه از سدان های موفق بازار بوده اند. اما سدان هایی که می خواهیم معرفی و نقد کنیم خودرو های سال 2017 می باشند. در مقایسه لاکراس و کادنزا از دو شرکت قوی و معتبر بیوک و کیا متوجه خواهیم شد که این دو خودروی نسبتا لوکس تغییرات محسوسی را نسبت به نسل قبلی خود داشته اند.

برای مقایسه لاکراس و کادنزا ابتدا به شکل تک به تک به معرفی آن ها می پردازیم. ابتدا به سراغ بیوک می رویم که در ساخت سدان های بزرگ و غول پیکر شهره ی خاص و عام است و امسال با معرفی و رونمایی از نسل جدید سدان فول سایز خود یعنی لاکراس قصد بازگشت به ریشه های خود را دارد. در طرف دیگر کیا می باشد که به هیچ عنوان در زمره سازندگان خودرو های بزرگ قرار نگرفته است و نمی گیرد اما چندی است که این خودرو ساز با ارائه سدان هایی مثل کوریس و مادنزا قصد دارد تا جایی در این میان برای خود باز کند. اکنون هم با معرفی نسل دوم کادنزا که یکی از لوکس ترین سدان های بازار می باشد خود را مطرح کرده است. مقایسه لاکراس و کادنزا در جهت این که دریابیم کدام یک از چه منظری با دیگری متفاوت است و برتری از آن کدام است را برای شما در پیش می گیریم. با ما همراه باشید. مقایسه لاکراس و کادنزا برای نسخه های فول آپشن این دو خودرو تنظیم شده است.

مقایسه لاکراس و کادنزامقام دوم کیا کادنزا

امتیاز کلی: 158 از 200

رتبهٔ نهایی: 7.9

در حدود 10 ، 12 سال است که خودرو ساز های ژاپنی و کره ای به سمت ساخت خودرو های لوکس و لاکچری خیز برداشته اند حتی اخیرا ملاحظه می کنید که برند جنسیس مستقل شده است. نسل دوم خودروی مورد نظر ما یعنی کیا کادنزا نسبت به نسل قبلی کاملا متحول شده است و ظاهری شبیه به خودرو های آلمانی گشته است این شباهت به نحوی است که اگر حتی شما لوگو و آرم ها را بکنید و آرم آئودی را بر روی آن بچسبانید تشخیص کادنزا از آئودی برای خیلی از افراد مشکل خواهد شد.

مدلی که ما برای مقایسه لاکراس و کادنزا انتخاب کرده ایم نسخه ی فول آپشن بوده که دارای تجهیزاتی نظیر تریم داخلی چرمی ، رینگ های 19 اینچی و ... می باشد. طراحی و ساخت نمای داخلی خودروی جدید کیا بسیار به خودروهای لوکس امروزی به خصوص آئودی شبیه است اما کنترلر های استفاده شده در آن کمی پیچیده و گیج کننده است.

مقایسه لاکراس و کادنزااگر کادنزا را در دسته ی سدان های بزرگ قلمداد کنیم خواهیم دریافت که کیا فضای پای بسیار مناسب و بزرگی را در اختیار راننده قرار داده است که البته این فضا در مقایسه با لاکراس کوچک هم جلوه می کند ولی در تخصیص فضای سر و شانه در مقایسه لاکراس و کادنزا این کادنزا است که از رقیب آمریکایی اش پیشی می گیرد.

کادنزا در تمام صندلی ها مجهز به گرم کن است ، دارای پرده ی عقب خودکار و سقف با جنس جیر مصنوعی بسیار با کیفیت است. به طور کلی مواردی از این دست که در کادنزا به کار رفته است در خودرو هایی با دوبرابر قیمت آن پیدا می شوند.

نطقه ضعف کادنزا و کم کاری سازندگان این خودرو را می توان در عملکرد داینامیک خودرو جستجو کرد گفتنی است که البته کسی از یک سدان بزرگ انتظار هندلینگ عالی را ندارد خصوصا اگر این خودرو دیفرانسیل جلو هم باشد.

خصوصیات فنی این خودرو شامل یک پیشرانه 3.3 لیتری V6 با قدرتی معادل 290 اسب بخار و 345 نیوتون متر گشتاور می باشد که در کنار یک جعبه دنده ی هشت سرعته ی اتوماتیک سیستم انتقال قدرت کیا کادنزا را شکل می دهند اما این سیستم گاها مشکلاتی بسیار آشکار را به همراه دارند.

مقایسه لاکراس و کادنزامقایسه لاکراس و کادنزا از لحاظ ارزشی که در برابر قیمت دارند باید گفت که کیا کادنزا با قیمت 45 هزار دلار در صدر کلاس خود قرار می گیرد و این در حالی است که بسیاری از تجهیزات بیوک را هم ارائه می دهد. با این که خرید خودرو با این قیمت نسبت به لاکراس صرفه جویی محسوب می شود اما هنوز لاکراس گزینه ی بهتری نسبت به کادنزا می باشد چرا همانطور که قبلا هم ذکر شد این خودرو عملکرد دینامیک رانندگی خوبی را ندارد و سواری لذت بخشی را برای راننده آن طوری که باید درخوری یک خودروی لوکس باشد را به همراه نمی آورد.

مقایسه لاکراس و کادنزادر قسمت طراحی ظاهری امضای کیا در جلو پنجره اش که به پوزه ی ببر مشهور است قابل مشاهده است. در دو قسمت جلو و عقب از چراغ های LED به شکل Z استفاده شده است که هر دو تا انتهای خط شانه ی خودرو کشیده شده اند و سراسر پروفیل جانبی را شامل می شوند. نقدی که به طراحی این خودرو وارد است فرم نه چندان جالب نوار مخصوص سنسور هاست که به شکل نامناسبی دور جلو پنجره قرار گرفته است. البته این نوار نکته ی مهمی است که نقش کلیدی در ویژگی های کمک راننده پیشرفته مانند کروز کنترل تطبیقی نقش دارد اما اگر در طراحی آن بیشتر دقت می شد خیلی بهتر بود.

مقایسه لاکراس و کادنزا مقایسه لاکراس و کادنزادر داخل کادنزا ، راحتی بی نظیری موج می زند. تودوزی چرم با کیفیت خیلی بالا که لمس آن حس خیلی خوبی را القا می کند. مقایسه لاکراس و کادنزا در نمای داخلی می تواند مواردی مشابه را به دنبال داشته باشد نظیر وجود نمایشگر سر بالا در هر دو سدان است که سرعت را در شیشه جلو به چشم می آورد تا راننده از جاده و خیابان هرگز چشم بر ندارد. اما بیوک در این زمینه هم پیشگام و پیشرو است چرا که در کنار سرعت اطلاعات مفید دیگری را نیز روی شیشه جلو به معرض نمایش می گذارد.

در واقع می توان گفت در مقایسه لاکراس و کادنزا نماینده ی کیا بیشتر امتیاز خود را از طراحی داخلی خودش و استفاده از آیتم هایی نظیر تریم چوبی ، ساعت آنالوگ در مرکز داشبورد و صندلی ها و چرم های زیبا و با کیفیتش بدست آورده است.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید  : معرفی هیوندا سوناتا هیبریدی ۲۰۱۶ [/fruitful_dbox]

سیستم صوتی به کار رفته در این سدان یک سیستم با 12 بلندگو از هارمن کاردون است. هر دو خودرو را در زمینه کنترل هوشمند می توان دارای مجموعه ای قابل توجه دانست اما در این بین هم باز این لاکراس از بیوک است که عملکرد بهتری دارد. عملکرد هایی نظیر توانایی بهتر در پارک کردن عمودی و موازی از این قبیل می باشند. در کل کیا کادنزا گزینه مناسبی برای خرید یک سدان خانوادگی بزرگ با قیمتی بهتر و مقرون به صرفه تر است.

مقایسه لاکراس و کادنزامقام اول بیوک لاکراس

امتیاز کلی: 172 از 200

رتبهٔ نهایی: 8.6

نسل جدید بیوک لاکراس را می توان نسخه ی تجدید حیات این خودرو ساز نامید. این خودرو بر خلاف میزان کم فروش در بازار آمریکا اوج موفقیت و جان گیری دوباره بیوک می باشد.

این خودرو دارای سیستم هوشمند کمک راننده ، طراحی زیبا و فوق العاده در بیرون و داخل و هم چنین علاوه بر این ها دارای پیشرانه ی 3.6 لیتری V6 بهبود یافته ای می باشد و البته در کنار آن از یک حالت رانندگی اسپرت هم بهره می برد.

در مقایسه لاکراس و کادنزا شاید طراحی داخلی این خودرو را به زیبایی و پر زرق و برقی کادنزا نیابید اما نمی توان شکوه داخلی آن را نادیده گرفت. در این قسمت تودوزی چرمی ، صندلی های برقی هشت جهته با قابلیت گرمایش ، تهویه و ماساژور و هم چنین گرم کن غربیلک فرمان مشاهده می شوند.

مقایسه لاکراس و کادنزالاکراس در کلاس خود بسیار جادار است و فضای مناسبی دارد اگر چه این خودرو با رقبای آلمانی ، سوئدی و حتی آمریکایی اش یعنی لینکلن مطابقتی ندارد اما فضای گا و سر آن بسیار مناسب در نظر گرفته شده است. این خودرو در نسل جدید خود در حدود 115 کیلوگرم سبک تر شده است و این یک نکته ی مثبت در جهت بهبود شتاب این خودرو می باشد که سبب شده با قدرت 310 اسب بخار و 385 نیوتون متر گشتاور به میزان 10 درصد بالاتر از کادنزا قرار گیرد. پیشرانه ی لاکراس به همراه گیربکس هشت سرعته جدید و روانی که در این نسل در نظر گرفته شده است سیستم انتقال قدرت این خودرو را تشکیل می دهد.

مقایسه لاکراس و کادنزابرای این سدان لوکس پکیج های دانامیک با قیمت 1700 دلار قابل تهیه است که شامل کمک فنر های تطبیقی می باشند که به خودی خود یک سواری راحت تر و روان تر را ارائه می دهد. پکیج دیگری نیز برای لاکراس در نظر گرفته شده با نام Driver Confidence که آن هم به قیمتی در همان رنج به فروش می رسد و می تواند سیستم پارک خودکار ، ترمز خودکار و کروز کنترل تطبیقی را با سدان شما بیفزاید.

علاوه بر موارد ذکر شده سیستم چها چرخ محرک این خودرو نیز قابل سفارش است که در کادنزا و بسیاری از رقبای لاکراس وجود ندارد.

مقایسه لاکراس و کادنزاطراحی بیرونی این سدان بسیار زیبا می باشد و رگه هایی از کانسپت های جدید خودرو در آن دیده می شود که همه به شدت منتظر تولید آن ها بوده اند. این بدنه ی خوش تراشی که بحث آن را می کنیم بر روی رینگ های 20 اینچی قرار می گیرند به نحوی که این سدان بزرگ را به یکی از شاهکار های خودروسازی آمریکا بدل می کند.

و اما در داخل ، در داخل نیز شاهد طراحی بسیار لوکسی می باشیم که در جای خود قابل بحث است. طراحی صندوق بار این خودرو بسیار قابل توجه است که با حجم 425 لیتری خود باز هم در پس نماینده کیا قرار می گیرد اما ویژگی هایی در لاکراس گنجانده شده است که رقیب کره ای فاقد آن است. صندلی های عقب تاشوی لاکراس این امکان را می دهد تا اجسام طویل مانند چوب گلف را بتوانید به راحتی در خودروی خود جای دهید. از لحاظ تکنولوژی هم جنرال موتورز در نسل جدید لاکراس عالی عمل کرده است به‌گونه‌ای که برای آن سیستم اطلاعتی-سرگرمی Intellilink با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل را به همراه اینترنت وای فای 4G در نظر گرفته است.مقایسه لاکراس و کادنزا مقایسه لاکراس و کادنزا

در انتها می توان جدای از فضای باز صندوق و همچنین بحث قیمت این را گفت که در مقایسه لاکراس و کادنزا این بیوک لاکراس است که تقریبا در همه ی موارد از کیا کادنزا پیشی گرفته است و نسبت به آن برتری دارد. سدان لوکس آمریکایی که هندلینگ و رانندگی با آن ساده تر ، طراحی و تجهیز آیتم های تکنولوژیکی مناسب تر می باشد و این می تواند توجیه مناسبی هم برای قیمت بالاتر آن باشد.مقایسه لاکراس و کادنزا

لاکراس چهار چرخ محرک فول آپشن بیوک لاکراس به بیش زا 50 هزار دلار هم می رسد و این در حالی است که در مقایسه لاکراس و کادنزا این خودرو با قیمت بیشتر از گرم کن صندلی عقب و سان روف بی بهره است اما خوب این موارد قابل چشم پوشی است.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/16/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%84%d8%a7%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%af%d9%86%d8%b2%d8%a7/

No comments:

Post a Comment