Wednesday, July 5, 2017

نقد و بررسی گوشی میان رده ی آیفون SE

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/iphone-se-3.jpg
اپل برای رقابت با میان رده های اندرویدی آیفون SE را روانه ی بازار کرده است. این گوشی با قدرت پردازشی بالایی که دارد می تواند خود را از این میان رده ها جدا کند و خریداران را مجاب به خرید خود نماید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید از گوشی های بزرگ دوری کنید و به دنبال یک گوشی کوچک و خوش دست هستید پس آیفون SE برای شما ساخته است. شما با خرید آیفون SE ، صاحب یک آیفون 5  اس قدرتمند تر خواهید شد. اپل برای بدست آوردن سهمی در بین میان رده های بازار این گوشی را تولید و به بازار عرضه کرده است.

در کنار دوربین مناسب و همچنین سخت افزار قدرتمندی که آیفون SE دارد باید توجه داشت که ظاهر این گوشی شاید تکراری شده باشد. امروز ما به بررسی آیفون SE می پردازیم.

آیفون نیز همانند سایر آیفون ها از یک زبان طراحی واحد بهره برده است که از نظر بسیاری تکراری و خسته کننده است. این طرح اگر چه در زمان خود مورد استقبال شدید قرار گرفت اما آیا همان جذابیت را در امروز دارد.

آیفون SE دارای ایرادات ظاهری است که شاید خریداران را دل زده کند. حاشیه های زیادی که در اطراف صفحه نمایش این گوشی مشاهده می شود با طراحی های نوین امروزی هماهنگی ندارد و باعث شده تا آیفون SE در ویترین مغازه ها چشم های زیادی را به خود جذب نکند.

اما نباید از این نکته بگذریم ، زمانی که شما آیفون SE را در دست می گیرید قطعا حس خوبی خواهید داشت. به کار بردن فلز و شیشه و کیفیت ساخت عالی شاید سرپوشی بر طراحی تکراری و یکنواخت آیفون باشد و شما را مجاب به خرید نماید.

یکی از مهترین ویژگی هایی که گوشی های در این سری دارند ، راحتی در استفاده از آنها است. شما به سادگی قادر خواهید بود با یک دست با آیفون SE کار کنید ، بدون اینکه برای لمس گوشه های بالایی به زحمت بیفتید.

سنسور اثر انگشت آیفون SE

در تحلیل عملکرد سنسور اثر انگشت آیفون SE باید این نکته را به یاد داشته باشید که این گوشی برای بازار میان رده ها معرفی شده است. اپل در این گوی سنسور اثر انگشت را مشابه آیفون 6 اس قرار نداده است و ترجیح داده است تا از حسگر قدیمی تر که قبلا در آیفون 5 اس از آن استفاده کرده بود بهره ببرد. این سنسور به مراتب کندتر از سنسوری است که در آیفون 6 اس مورد استفاده قرار گرفته است اما این کند تر بودن هیچ خللی در عملکرد مطلوب آن ایحاد نمی کند.آیفون SEنرم افزار

نسخه 9 از سیستم عامل اپل موبایل بر روی آیفون SE استفاده شده است که تحول زیادی نسبت به نسخه 8 در آن مشاهده نمی شود. در این نسخه جستجو بهبود یافته است و بخشی اختصاصی برای این امر طراحی گردیده است. دستیار صوتی اپل نیز به شما بیشتر کمک خواهد کرد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش آیفون SE را یک پنل 4 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 640*1136 تشکیل می دهد که تراکمی 326 را ارائه می دهد. کیفیت مناسب حتی در محیط های با نور زیاد می تواند شما را از داشتن صفحه نمایشی خوب خوشنود نماید. آیفون SE به دلیل اینکه از تکنولوژی IPS LCD در صفه نمایش هود استفاده نموده است می تواند زاویه دیدی گستری را در اختیار شما قرار دهد تا با نگاه کردن از زوایای مختلف تصویری یکسان را شاهد باشید. البته همانند قسمت حسگر اثر انگشت انتظار بر این بود که اپل از صفحه نمایشی رزولوشن بالاتر در آیفون SE استفاده کند ولی اینگونه نشد و همان قطعه به کار رفته در بخش صفحه نمایش آیفوت 5 اس در آیفون SE نیز به کار برده شد.آیفون SE

دوربین

شاید بتوان مهترین تغییر در آیفون SE را به بخش دوربین مرتبط دانست. دوربین در این گوشی به خوبی ارتقا یافته و از سنسور 12 مگاپیکسلی در آن استفاده شده است. تصاویری که با دوربین این گوشی ثبت شده اند نشان از نویز کمتر دارند و همچنین دوربین این گوشی تصاویر شارپ تری را ارائه می دهد. لنز به کار رفته در این گوشی یک لنز f/2.2 می باشد بدن لرزشگیر اپتیکال می باشد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : شایعات گوناگون در مورد آیفون ۸ [/fruitful_dbox]

دوربین جلو در این گوشی پیشرفتی نداشته و همان سنسور 1.2 مگاپیکسلی در آن به کار برده شده است که گرفتن عکس های سلفی با این گوشی را به خصوص در شب سخت می کند.

آیفون SE قابلیت فیلم برداری با کیفیت 4K را دارا می باشد. اما این قابلیت تا زمانی که دستگاه های پخش کننده 4K رایج نشده اند کاربردی نیست . البته توجه داشته باشید که برای اینکه از این قابلیت استفاده کنید باید به بخش تنظیمات بروید و استفاده از این ویژگی از داخل محیط نرم افزاری دوربین امکان پذیر نمی باشد.

اگر شما به دنبال خرید iPhone SE و از جمله کسانی هستید که عکس و فیلم زیادی در گوشی خود نگه می دارید به هیچ وجه نباید به دنبال خرید نسخه 16 گیگابایتی این گوشی باشید. چون با بالارفتن کیفیت دوربین حجم تصاویر ذخیره شده نیز بالاتر رفته و به سرعت شما با کمبود حجم مواجه خواهید شد.

با مقایسه دوربین آیفون SE با دیگر هم قیمتان موجود در بازار دوربین را می توان یکی از نقاط قوت این گوشی و پایه ای برای اتکا دانست.آیفون SE

بازده و عملکرد

همانند آیفون 6 و 6پلاس ، آیفون SE نیز از پردازنده A9 اپل بهره مند هستند. این تراشه همچنان دارای 2 هسته است اما یک گیگابایت به مقدار حافظه رم آن افزوده شده است و در حال حاضر دارای 2 گیگابایت رم می باشد. آیفون ها همیشه از عملکرد و سرعت خوبی برخوردار بودند و آیفون SE هم از این ویژگی بهره مند است. استفاده از تراشه A9 آیفون SE را تا هفتاد درصد سریع تر نموده است که می تواند خیال شما را از نظر روان بودن عملکرد در شرایط سنگین راحت کند. استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند PowerVR GT7600 می تواند شما را از انجام بازی های در سطح بالا راضی نگه دارد.

در بخش پردازش و عملکرد اپل بسیار خوب جواب پس داده است و در میان رقبای خود در این رنج قیمتی شاید بهترین انتخاب باشد. این گوشی از پس تمامی اموری که به آن می سپارید بر خواهد آمد و آنها را به بهترین نحو برای شما به انجام خواهد رساند.آیفون SE

باتری

اگر گوشی قبلی شما آیفون 5 اس است و شما از باتری آن ناراضی هستید ، آیفون SE با اقزایش حجمی که در باتری خود داشته است ، این حجم را به 1624 رسانده است که در مقایسه با گوشی های اندرویدی ناچیز است اما باید توجه داشت که اپل با بهینه سازی های که بر روی نرم افزار انجام می دهد از حجم باتری به بهترین شکل ممکن استفاده نموده است و پایین بودن حجم باتری نسبت به گوشی های اندرویدی به هیچ عنوان نشان دهنده ضعف زیاد این باتری نیست.  باتری آیفون SE می تواند تا سیزده ساعت و سی دقیقه به پخش ویدئو بپردازندو همچنین این قابلیت را دارد تا دوازده ساعت و بیست دقیقه وبگردی را برای شما فراهم نماید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/05/%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%af%d9%87-%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-se/

No comments:

Post a Comment