Sunday, July 2, 2017

بهترین راهنمای خرید رم کامپیوتر

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/07/ram3.jpg
به طور کلی رم کامپیوتر یکی از مهم ترین و تقریبا می توان گفت اصلی ترین بخش یک سیستم می باشد در کامپیوتر ها بخش هایی مانند کارت گرافیک ، پردازنده ، رم و ... اهمیت بسیار زیادی دارند به همین دلیل توصیه می شود که سیستم خود را از کمپانی های معتبر که مطمئن هستید از قطعات خوب استفده می نماید خریداری نمایید اما اگر قصد خرید کیس دست دوم را دارید باید حواستان را بیش از پیش جمع کنید و از صحت کیفیت کلیه ی قطعات داخل ان اطمینان حاصل نمایید .

این مقاله یک راهنمای خرید رم کامپیوتر می باشد که به شما کمک می کند تا در هنگام خرید کامپیوتر دست دوم و یا خرید کیس دست دوم درست ترین انتخاب ممکن را داشته باشید .

رم یک سیستم کامپیوتر می تواند در مقدار حافظه های متفاوتی باشد اما باید بدانید که برنامه ها و نرم افزار ها و یا بازی هایی که می خواهید بر روی سیستم خود نصب کنید با مقدار حافظه ی رم کامپیوتر شما هم خوانی دارد یا خیر  در بسیاری از بازی ها مشخص شده است که به چه میان حافظه رمی احتیاج دارد و اگر شما قصد اسملا یک سیستم را دارید بهتر است از بهترین رم موجود با مقدارحافظه ی مکفی اسفاده نمایید .

البته خرید رم مناسب تنها به بخش میزان حافظه ی ان خلاصه نمی شود بخش های متفاوتی وجود دارد که نیاز به دقت و برسی دارد .

مواردی که قبل از خرید رم کامپیوتر مناسب باید بررسی شود عبارت است از :

  • سرعت

  • زمان تاخیر

  • تعداد کانال‌

  • و...


حالا شاید فکر کنید که انتخاب یک رم کامپیوتر مناسب کمی دشوار باشد اما اصلا این طور نیست تنها با کمی دقت شما می توانید رم مورد نیاز خود را بدون بروز هیچ گونه مشکی خریداری نمایید .

خرید رم کامپیوترسایز و فرم ساختاری رم کامپیوتر

به طور کلی اگر رم را بخواهیم از لحاظ ساختاری بررسی کنیم باید گفت که رم دارای دوفرم ساختاری متفاوت می باشد که عبارت اند از:
  • DIMM

  • SO-DIMM


این دو از لحاظ کاربردی بسیار شبی یکدیگر می باشند و گاها توسط کاربران اشتباه انتخاب می شوند اما یک تفاوت بارز در این دوو وجود ارد که با کمی دقت می توان تشخیص دارد و آن هم در ابعاد آن هاست به صورت کلی DIMM دارای ابعاد بزرگ تری نسبت به SO-DIMM می باشد به همین علت DIMM را در کامپیوتر های رو میزی و SO-DIMM له دلیل ظرافتی ک دارد در لپ تاپ ها و All in One مورد استفاده قرار می دهند .

انواع حافظه‌ی رم

حافظه ی رم ها بر اساس استاندارد جهانی DDR در حافظه های مختلفی وجود دارد و کاربران می توانند رم را بر اساس نیاز خود تهیه نمایند ترتیب شماره هایی که در کنار DDR می آید مثلا DDR4 میزان سرعت رم را به نمایش می گذارد که هر نسل نسبت به سری قبل بهبود بیشتری یافته است و قابلیت ها و کیفیت و همچنین سرعت انتقال بالا تری برخوردار است در عین حال مصرف برق در نسل های جدید رم کامپیوتر بسیار کمتر از نمونه های قبلی شده است .

این نکته را توجه داشته باشید که هر نسل از رم ها برای کامپیوتر های همان زمان ساخته می شود و نمی توانید از رم های نسل جدید در کامپیوتر های قدیمی استفاده نمایید زیرا تفاوت های زیادی با هم دارند مثل رم‌های DDR4 را نمی توان در کامپیوتری که برای استفاده از رم DDR3 طراحی شده مورد استفاده قرار داد.

خرید رم کامپیوتراگر نمی‌دانید چه نوع حافظه‌ای در کامپیوتر شما وجود دارد و دچار سردرگمی شده اید ، شاید بتوانید از روی زمان خرید کامپیوتر به نوع حافظه‌ی مناسب سیستم خود را تعیین نمایید :
  • مدل DDR: در کامپیوترهای سال ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۸۱ شمسی) به کار می‌رفت.

  • مدلDDR2: از اواسط سال ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۸۱ شمسی) معرفی شد و از همان زمان در کامپیوترها به کار رفت.

  • مدلDDR3: از سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) در کامپیوترها به کار رفته و بیشترین میزان نفوذ را در بازار کامپیوتر داشته است.

  • مدلDDR4: در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی) معرفی شده و تا به حال سریع‌ترین استاندارد این خانواده است.


ظرفیت رم و پیکربندی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی طبیعتا میزان حافظه ی مورد نیاز در کامپیوتر ها افزیش پیدا کرده است و حداقل رم مورد نیاز برای کار های معمولی در سیستم ، هشت گیگابایت می باشد اما این میزان حافظه ی رم کامپیوتر همان طور که گفته شد برای انجام امور معمولی می باشد اما اگر شما می خواهید با سیستم خود به انجام کار های مدل‌سازی سه‌بعدی، تدوین یا بازی کردن کامپیوتر بپردازید حداقل فضای مورد نیاز شما شانزده گیگابایت می باشد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بررسی مادربرد گیمینگ ASUS Z97-K

[/fruitful_dbox]

گاهی اوقات امکان دارد در هنگام خرید کیس دست دوم به خصوص قطعات داخل آن بر سر خرید برخی قطعات دچار دوراهی شوید یکی از این دوراهی ها در هنگام خرید رم این است که ندانید حافظه‌ای سریع‌تر با ظرفیت کم‌تر و حافظه‌ی کندتر با ظرفیت بیشتر را خریداری نمایید ؛ در چنین شرایطی بهتر است میزان ظرفیت بیشتر را در اولویت انتخاب های خود قرار دهید .

خرید رم کامپیوتربعد از بررسی میزان حافظه ی رم کامپیوتر دقت به میزان کانال های رم هم بسیار مهم می باشد به طور کلی در بازار امروز رم ها به صورت تک کاناله ، دو کاناله و چهار کاناله می باشد . حالا شاید خیلی ها معنی این تعداد کانال را ندانند باید بگویم که هر چقدر تعداد کانال رم شما بیشتر باشد ، پهنای باند بیشتری در اخیار سیستم می باشد بدین ترتیب حافظه‌ی رم می‌تواند میزان بیشتری از داده‌ها را در هر لحظه جابجا کند.

بهتر است به جای خرید رم تک کاناله با ظرفیت زیاد ، یک رم چند کاناله با با ظرفیت کمتر را خریداری نمایید .

نکته ی پایانی

همان طور که در ابتدای این مقاله اشاره شد رم های کامپیوتر جز دسته ی اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده ی یک سیستم می باشند پس باید بهترین کیفیت و بالاترین امکانات را دارا باشند پس در هنگام خرید رم نهایت دقت را به عمل آورید تا یک رم با سرعت بالا و تعداد کانال مناسب و از همه مهم تر میزان حافظه ی مورد نیاز خریداری نمایید تا درصورت استفاده های کاربردی از سیستم خود دچار بروز مشکلات متفاوت نشوید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/07/02/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b1%d9%85-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/

No comments:

Post a Comment