Thursday, March 9, 2017

اصول اولیه تیونینگ پژو 405

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/tuning-pejo.jpg
پژو 405 همواره در بین جوانان و ماشین باز ها خودرویی به اصطلاح اسپورت خور می باشند. اما بیشتر تغییرات مشاهده شده در ارتفاع زدن ، رینگ های اسپرت ، نورپردازی های خاص و از این قبیل می باشد. در این مقاله می خواهیم اصول تیونینگ پژو 405 را به طور مختصر توضیح دهیم. در مقالات بعدی به بررسی تیونینگ پژو 405 به شکل مفصل تری خواهیم پرداخت.


کار هایی که به آن اشاره می شود باید توسط یک شخص حرفه ای انجام شود چرا که اغلب این کارها، فنی هستند و نیازمند داشتن تخصص لازم در زمینه مورد نظر. پس از انجام این چند مورد قطعا تغییر قابل ملاحظه ای در بهبود عملکرد موتور و افزایش شتاب اتومبیل مشاهده خواهید کرد.

  1. تیغ زدن نشیمنگاه سوپاپ ها

  2. نصب سوپاپ های سدیمی به جای نسخه های فابریکی آن البته باید توجه داشت که این سوپاپ های سدیمی باعث افزایش قدرت نمی شود و فقط تعادل حرارتی و حرکتی سوپاپ ها بهبود خواهد یافت. پژو 405 در حالت فول لود نهایتا دمای موتورش به 1100 برسد و کاربرد سوپاپ های سدیمی در دماهای بالاتر از 1200 مشخص می گردد که عملا می توان اذعان داشت که استفاده از این سوپاپ در تیونینگ پژو 405 اصولی نمی باشد و بی مورد است.تیونینگ پژو 405

  3. پلیش کردن سطح داخلی سیلندر می تواند بهبود عملکرد چشمگیری داشته باشد.

  4. نصب توربو شارژ پژویی البته این مورد فقط برای موتورهای 2.4 لیتری به بالا جواب می دهد.

  5. نصب شمع های انژکتور 3 یا 4 پلاتینه به جای نسخه های فابریکی آن

  6. تغییر در سیستم اگزوز ، می توان اگزوزها را با اگزوزهای Power یا اسپرت تعویض کرد.

  7. تنظیم ای سی یو برای حالت اسپرت که البته نیازی هم به تعویض انژکتور ندارد.


با انجام این چند مورد به طور محسوسی عملکرد موتور بهبود می آید. پس از انجام این کارها پیشنهاد می کنیم برای افزایش امنیت خودرو مواردی را که ذکر خواهیم کرد انجام دهید.
  1. ترمز چرخ های عقب را در صورت دیسکی نبودن به حالت دیسکی تغییر دهید.

  2. نصب سیستم ترمز ABS در صورت دارا نبودن این سیستم

  3. برای کاهش دما و خنک شدن دیسک ها استفاده از دیسک های وزنه دار یا Sport توصیه می شود چرا که در این دیسک ها هوا در بین آن ها جریان دارد که همین امر سبب خنک شدنشان می شود.

  4. کم کردن ارتفاع یا به اصطلاح ارتفاع زدن به صورت کوتاه کردن فنرها ، البته در تیونیگ اصولی تعویض آن ها با فنرهای اسپرت توصیه می شود.

  5. استفاده از استرس بار

  6. استفاده از رینگ و لاستیک پهن به شما کمک می کند علاوه بر حفظ تعادل در مسیر های مختلف و پیچ ها هندلینگ بهتری نیز بر روی خودرو داشته باشید.


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/09/%d8%a7%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%87-%d8%aa%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d9%86%da%af-%d9%be%da%98%d9%88-405/

No comments:

Post a Comment