Sunday, March 12, 2017

طریقه ی استفاده و نگهداری قیچی باغبانی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/qeach-baqbani-1.jpg
یکی از ابزار های مهم یک باغبان ، قیچی باغبانی آن می باشد که در انواع مختلف وجود دارد اما طریقه ی استفاده و طرز کار همه ی مدل های آن  به یک گونه است که وظیفه ی قطع کردن شاخ و برگ های اضافی گیاهان را برعهده دارند . قیچی باغ بانی به عنوان یکی از پرکاربرد ترین لوازم باغبانی یک باغبان باید بسیار سالم و کارآمد باشد اما خوب بودن یکی قیچی به جنس آن و طریقه ی نگهداری قیچی باغبانی بستگی دارد .

نکاتی برای خرید و نگهداری قیچی باغبانی سالم و با کیفیت :


در هنگام خرید قیچی باغبانی نهایت دقت را بکنید تا جنس قیچی از آلیاژ درجه یک باشد و در دست راحت و سبک باشد .

یکی دیگر از ویژگی های یک قیچی خوب تیز بودن آن است تا در هنگام هرس کردن گیاه به آن صدمه وارد نکند .

از دیگر ویژگی های ظاهری قیچی خوب این است که وقتی آن را می بندید نوک تیز آن دقیقا بر روی نوک تیز دیگری قرار گیرد و با فاصله نباشد .

طریقه ی استفاده و نگهداری قیچی باغبانینکته ی دیگر اینکه قیچی باغبانی ای که خریداری می نمایید باید در دستتان بسیار راحت باشد و خیلی سنگین نباشد تا در زمان کار طولانی مدت دستتان خسته نشود .

یکی از شرایط نگهداری قیچی باغبانی این است که بعد از هربار استفاده از قیچی ، آن را به خوبی با دستمال مرطوب تمیز کنیم سپس آن را روغن بزنیم تا در استفاده ی بعدی نرم و روان باشد .

برای تیز کردن لبه های قیچی اگر تخصص ندارید هرگز اقدام نکنید و آن را به دست افراد متخصص بسپارید زیرا قیچی باغبانی بسیار تیز است و احتمال صدمه زدن به خودتان زیاد است .

اگر میخواهید که بعد از هر بار تیز کردن قیچی مدت طولانی تری برایتان کار کند پیچ بین دسته های قیچی را به خوبی روغن کاری کنید و تاثیر فوق العاده ی آن را ببینید .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :  پر کاربرد ترین لوازم باغبانی[/fruitful_dbox]

یکی از موادی که به قیچی آسیب می زند خاک است پس از فرو کردن آن در خاک در زمان کار به شدت بپرهیزید .

توجه داشته باشید که قیچی باغبانی فقط برای جدا کردن شاخ و برگها می باشد و از بریدن ساقه های قطور با آن بپرهیزید زیرا صدمات جدی ای به قیچی شما وارد می شود .

و اما نکته ی آخر در بخش استفاده و نگهداری قیچی باغبانی این است که اگر شما قصد باغبانی را دارید یکبار برای همیشه یک قیچی باغبانی با کیفیت و مرغوب  هزینه کنید و با رعایت نکات نگهداری آن مدت طولانی از آن استفاده کنید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/12/%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82%d9%87-%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%88-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%82%db%8c%da%86%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%ba%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c/

No comments:

Post a Comment