Wednesday, March 15, 2017

شرایط نگهداری از سوسن کبرا

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/negahdari-soosan-kobra-1.jpg
سوسن کبرا گیاهی است که نیازمند مراقب های ویژه ای می باشد. ما در اینجا شرایط نگهداری از سوسن کبرا از مراحل قبل از کاشت تا نگهداری از گیاه بالغ را در چند مورد ضروری که باید رعایت شوند برای شما عزیزان عنوان کرده ایم.

خاک : خاک مناسب برای کاشت و نگهداری این گیاه حشره خوار مخلوطی است از 3 پیمانه پیت ماس ، یک پیمانه پرلیت و نصف پیمانه ماسه به طوری که باید با هم خوب در آمیخته باشند.

نور : شرایط مناسب برای سر حال و شاداب ماندن این گیاه ، نور غیر مستقیم ، آن هم با شدت پایین است ، چرا که نور زیاد باعث کوچک شدن تنگ گیاه می گردد.

رطوبت : تامین رطوبت این گیاه در دوبخش مطرح می شود. یکی زمان رشد که به رطوبتی 70 تا 80 درصدی نیاز دارد و دیگری فصل خواب گیاه است که رطوبت کمتر و محل خشک را ترجیح می دهد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : گیاهی عجیب با نام سوسن کبرا [/fruitful_dbox]

دما : فاکتور دما مهم ترین عامل در نگهداری از سوسن کبرا محسوب می شود. چرا که این گیاه بسیار به تغییرات دمایی در شبانه روز حساس است. دمای عمومی این گیاه نباید از 30 درجه بالاتر برود. در ریشه ی این گیاه هر چه دما کمتر باشد، شرایط برای گیاه بهتر است. این گیاه در زمستان تحمل سطح برفی را نیز دارد. با توجه به خواستگاه این گیاه این نتیجه حاصل می شود که این گیاه طبیعی سردسیر را دارد پس توصیه می شود که زیر این گیاه و قسمت های نزدیک به ریشه همیشه خنک باقی بمانند ، استفاده از گلدان های سفید و رنگ روشن می تواند راهکار خوب و کارامدی باشد

آب : از اوایل بهار تا انتهای تابستان ، یعنی زمانی که گیاه خواب زمستانی خود را شروع نکرده است باید آب داشته باشد. آبرسانی به نحو تحتانی انجام می شود و در ایام یاد شده زیر گلدانی گیاه همیشه باید دارای آب باشد. بهترین گزینه برای آبیاری سوسن کبرا آب باران یا آب مقطر ، آن هم با دمای پایین وسرد است.

تعویض گلدان و خاک : این گیاه از حشرات تغذیه می کند و از خاک , کمتر مواد مغذی جذب می کند و بیشتر عمل آبرسانی و میکروب زدایی را از این طریق انجام می دهد اما لازم است که هر دو سال یک بار به تعویض گلدان این گیاه اقدام کنید.نگهداری از سوسن کبرا
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/15/%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%88%d8%b3%d9%86-%da%a9%d8%a8%d8%b1%d8%a7/

No comments:

Post a Comment