Tuesday, March 14, 2017

روش انتخاب گیاه پوششی مناسب

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/giyah-posheshi-monaseb3.jpg
در انتخاب گیاه پوششی بسیار دقت کنید ؛ انتخاب گیاه پوششی مناسب اول از همه به مکانی که شما برای رشد گیاه در نظر گرفته اید بستگی دارد که باید به خوبی در مورد گیاهتان تحقیق کنید و بدانید که طریقه ی رشد آن به چه صورت است و تا چه اندازه ای رشد می کند سپس بر اساس ویژگی های گیاهتان مکان رشد آن را آماده کنید و به انتخاب گیاه پوششی مناسب بپردازید .

در اینجا بعضی نکات را برای انتخاب گیاه پوششی مناسب برای شما بیان می کنیم تا اگر قصد کاشت این نوع گیاه را دارید به مشکل بر نخورید .

گیاهان پوششی انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها به آفتاب علاقه دارند و بعضی ها مکان سایه را می پسندند و بعضی از گونه های گیاهان پوششی وجود دارد که به خوبی در هر دو مکان رشد می کنند که گونه های این نوع بسیار کم است .

انتخاب گیاه پوششی مناسبپس یکی از موضوعاتی که قبل از خرید گیاه پوششی و پرورش آن باید تحقیق کنید این است که چه مقدار نور برای رشد گونه ی مورد نظر شما لازم است .

مورد دیگری که قبل از انتخاب گیاه پوششی مناسب حائز اهمیت است نوع خاکی است که گیاه قرار است در آن رشد کند برخی از دسته های این گیاهان به خوبی در خاک های مختلف رشد می کنند و کوچکترین مشکلی هم در روند رشد آن ها رخ نمی دهد اما برخی از گونه ای آن خاک های مرطوب و برخی از آن ها خاک خشک را ترجیح می دهند پس در هنگام خرید باید از فروشنده نوع خاکی که گیاه پوششی شما توانایی رشد در آن را دارد حتما بپرسید و آن نوع خاک را در محل کاشت برای گیاه فراهم کنید تا گیاهتان به خوبی رشد کند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : مزایا و معایب کاشت و نگهداری چمن[/fruitful_dbox]

توجه داشته باشید که قبل از انتخاب گیاه مورد نظرتان خاک آن را آماده کرده باشید حالا آماده کردن خاک به چه صورت است ؟

طریقه ی آماده کردن خاک محل کاشت گیاه به گونه ای است که کلیه ی مواد  آلی و معدنی را قبل از کاشت به خاک اضافه کنید تا بعد از کاشت گیاه به راحتی از آن ها تغذیه کند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/14/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%be%d9%88%d8%b4%d8%b4%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8/

No comments:

Post a Comment