Sunday, March 12, 2017

معرفی ویژگی های گیاه آگاو آمریکانا

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/giyah-agave-amricana1.jpg
گیاه آگاو آمریکانا یک گیاه بسیار زیبا و همیشه سبز و گوشی از دسته ی کاکتوس ها می باشد و جز دسته ی گیاهان صحرا دوست دست بندی می شود که در مکزیک و آمریکای جنوبی به وفور وجود دارد . گیاه آگاو آمریکانا به عنوان یک کاکتوس در بعضی مناطق به عنوان گیاه زینتی نیز استفاده می شود و همچنین در بعضی مناطق از این گیاه برای درمان بیماری های مختلف و همچنین در برخی جا ها به عنوان غذا استفاده می نمایند .

از این میان گیاه آگاو آمریکانا از گونه هایی است که در ایران و به ویژه در جنوب و مناطق شمالی، از سال ها پیش مورد کشت و کار قرار می گرفته است.

طول برگ های گیاه آگاو آمریکانا تقریبا دو متر می شود که حاشیه های خاردار بسیار زیبایی دارند و همچنین ساقه ی آن بسیار درشت و دارای خار ای بسیار تیز و برنده است و در کل عمر ده ساله ی خود یکبار در اواخر عمر خود گل های زرد رنگ زیبایی می دهد و پس از آن می میرد اما ریشه های آن و پاجوش های آن دوباره بعد از مرگ گیاه شروع به رشد می کنند و در سر جای آن گیاه جدیدی می روید .

گیاه آگاو آمریکانااین گیاه در باغ های بسیار خشک به خوبی قادر به رشد است و اگر منشا رشد آن را می خواهید بدانید باید بگویم که منشا کاشت آن در آمریکای جنوبی بوده است که رفته رفته در تمام نقاط جهان قابل کشت شده است .

برخی از نیاز های طبیعی گیاه آگاو آمریکانا عبارت است از :

  • آب

  • خاک مرغوب

  • دمای مناسب

  • نور


آبیاری : در برابر کم آبی و خشکسالی بسیار مقاوم است اما توجه داشته باشید در فصل تابستان به خوبی آن را آبیاری کنید تا گیاه اذیت نشود .

خاک مرغوب : جنس خاک برای این گیاه مهم نیست و در بد ترین و نا مرغوب ترین خاک ها نیز رشد می کند اما در خاک مرغوب و حاصل خیز با کود مناسب صد در صد عمکرد بهتری در رشد آن را مشاهده خواهید کرد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : روش های نگهداری و تکثیر کاکتوس[/fruitful_dbox]

دمای مناسب : بیشتر به هوای گرم علاقه دارد اما در هوای سرد هم بسیار مقاوم است و تا دمای منفی ده درجه دوام می آورد .

نور : به شدت به نور خورشید علاقمند است  اما برخی از گونه های این گیاه هستند که در سایه گل می دهند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/12/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%da%af%d8%a7%d9%88-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7/

No comments:

Post a Comment