Monday, March 13, 2017

معرفی ویژگی های درخت هلو

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/peach-tree-1.jpg
یکی از زیبا ترین درخت های میوه ای که یک باغبان می تواند پرورش دهد درخت هلو می باشد که بسیار زیبا و با شکوه است . ویژگی های درخت هلو بسیار زیاد است که دراین مقاله جهت آشنایی بیشتر شما خواننده ی گرامی به صورت کلی به معرفی برخی از ویژگی های درخت هلو پرداخته ایم .

اولین ویژگی از بین ویژگی های درخت هلو شاخه های فراوان است ؛ درخت هلو دارای شاخه های بسیار زیادی است که در سه دسته تقسیم می شوند .

نوع شاخه های درخت هلو عبارت اند از :

  • شاخه های ساده که فقط جوانه می زنند و رویش می کنند

  • شاخه های مرکب که خاصیت جوانه زدن و رویش و زایش دارند

  • شاخه های کاذب که در هنگام هرس بخش ابتدای ان جدا می شود و جنبه ی زیبایی دارد

 ویژگی های درخت هلوویژگی های ظاهری درخت هلو عبارت است از :
  • ارتفاع نهایتا پنج متر و بیشتر از این عدد تاکنون مشاهده نشده است

  • برگ های بسیار زیبای کشیده و بیضی مانند به همراه حالت ارّه ای در کنار برگ ها


از دیگر ویژگی های درخت هلو می توان به گل های بسیار زیبای آن اشاره کرد ؛ گل های درخت هلو بسیار زود رشد می کنند یا به اصطلاح زود رس هستند و در رنگ های سفید ، صورتی و قرمز می باشند که زیبایی خیره کننده ای در فصل گل دهی درخت به آن می بخشد .

ویژگی دیگری که در مورد درخت هلو می توان گفت خاصیت پیوند زدن آن با درختانی مثل درخت بادام ، درخت آلو و درخت زرد آلو است که با توجه به شرایط محیطی و رسیدگی مناسب بسیار آسان است .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : کاشت و نگهداری درخت گلابی[/fruitful_dbox]

تنها نکته ی بدی که در مورد درخت هلو می توان اشاره کرد ، عمر پایین این درخت است که میانگین زندگی آن بین بیست تا بیست و پنج سال می باشد اما با این وجود ایران با تولید سالانه 650 تن میوه ی هلو به عنوان ششمین کشور تولید و تامین کننده هلو در سطح جهان شناخته شد است که بالاترین مقام در پرورش درخت هلو و تولید میوه ی آن به استان البرز و پس از آن به استان مازندران تعلق دارد.

هلو میوه ای بسیار پر خاصیت می باشد و در ایران به صورت تازه، خشک و حتی به صورت کپوتو دسر نیز قابل استفاده است .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/13/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%d9%87%d9%84%d9%88/

No comments:

Post a Comment