Wednesday, March 15, 2017

شیوه ی نگهداری کاکتوس و جلوگیری از آفت زدگی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/shive-negahdari-cactous2.jpg
کاکتوس ها بر خلاف ظاهر سخت و خشنی که دارند بسیار گیاهان حساسی هستند که اگر شیوه ی نگهداری کاکتوس ها مناسب نباشد امکان دارد برای گیاه کاکتوس شما مشکلاتی سخت به وجود آید .

برخی از عوارض و مشکلاتی که امکان دارد بر اساس غلط بودن شیوه ی نگهداری کاکتوس به وجود آید عبارت است از :

اولین موردی که ب آن اشاره می کنیم کوتاه و بلند شدن شاخه ها و ساقه های کاکتوس است که این اتفاق زمانی رخ می دهد که نور مناسب بر اساس نوع کاکتوس به آن نرسد .

در بخش شیوه ی نگهداری کاکتوس امکان دارد که ریشه های کاکتوس پوسیده و یا گندیده شود که این اتفاق زمانی رخ می دهد که آبی که در هنگام آبیاری به کاکتوس می دهید کم و یا زیاد باشد که اگر میزان آب کم باشد ریشه های گیاه خشک می شود و به اصطلاح می پوسد و اگر آب از میزان نیاز گیاه بیشتر باشد باعث گندیده شدن ریشه های کاکتوس می شود .

شیوه ی نگهداری کاکتوساگر زمانی مشاهده کردید که شاخ و برگ های کاکتوس شما ریخته است و یا در حال ریزش است سعی کنید آن را به فضای باز انتقال دهید تا هوای مناسب به آن برسد ریختن شاخ و برگ گیاه تنها در زمان کمبود هوا و یا درجه دمای نامناسب رخ می دهد در برخی مواقع احتمال دارد که مشکل از نوع خاک گیاه نیز باشد .

همانطور که در بالا اشاره کردیم کاکتوس ها بسیار گیاهان حساسی هستند و امکان بروز آفت و بیماری های مختلف برای آن ها بسیار زیاد می باشد اگر کاکتوس شما دچار آفت زدگی شد باید قبل از اقدام برای درمان آن با یک متخصص گیاه شناسی مشورت کنید تا متوجه شوید که بیماری و یا نوع آفتی که به گیاه لطمه زده است چیست .

بیشتر حشراتی که کاکتوس را مورد هجوم قرار می دهند عبارت اند از :

  • شته

  • ششک های آرد آلود

  • تریپس

  • کنه

  • حلزون


در بخش شیوه ی نگهداری کاکتوس ها مواردی وجود دارد که اگر رعایت نشوند ممکن است آسیب های بسیاری به کاکتوس وارد کند مواردی مثل شکستگی ساقه ها ، گزیدگی حشرات ، آبیاری کم و حتی آبیاری بیش از اندازه .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی ویژگی های گیاه آگاو آمریکانا [/fruitful_dbox]

نکته ی آخری که در بخش شیوه ی نگهداری صحیح کاکتوس بسیار حائز اهمیت است و باید بسیار به آن توجه شود این است که کاکتوس ها را در محل گیاهان آلوده به قارچ قرار ندهید زیرا امکان دارد که قارچ به کاکتوس شما منتقل شود و آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد کند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/15/%d8%b4%db%8c%d9%88%d9%87-%db%8c-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d9%88-%d8%ac%d9%84%d9%88%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d9%81%d8%aa-%d8%b2/

No comments:

Post a Comment