Wednesday, March 8, 2017

آشنایی و مراقبت از گیاهان رونده

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/ashnae-va-moraqebat-az-giyahan-ravande2.jpg
گیاهان رونده و یا پوشش گیاهانی هستند که بعد از کاشت رشد آن ها تا حد زیادی ادامه می یابد و بیشتر تمایل به بالا رفتن از چیزی و پیچیده شدن به دور شیئی را دارند .به همین دلیل گیاهان رونده به راحتی به سطح نزدیک به خود می چسبند و به دور آن می پیچند و رو به بالا رشد می کنند . مراقبت از گیاهان رونده امری بسیار مهم است و این مراقبت باید به خوبی انجام گیرد تا رشد گیاه متوقف نشود . برخی از گیاهان بالا رونده هستند که برای رویش نیاز به کمک دارند که مراقبت از گیاهان رونده ی این چنینی بسیار اهمیت بیشتری دارد تا گیاه به خوبی به رشد خود ادامه دهد .

مراقبت از گیاهان روندهدو نمونه از گیاهان بالا رونده عبارت اند از :

  • درختچه نسترن

  • هدرا یا موچسب


مراقبت از گیاهان رونده ی نسترن بسیار اهمیت بالایی دارد زیرادرختچه ی نسترن روی ساقه خود تیغ های کوچک و بسیار تیزی دارد که گیاه بالا رونده نسترن به کمک این تیغ ها از سطوح مختلف بالا می رود و به خوبی دور میله ها پیچ می خورد که تیغ های آن باید به هر نحوی که شده باید مراقبت شود زیرا با پر شدن و رشد کامل گیاه آن ها در هم تنیده می شود و دیگر هرس و کنترل آن به مشکل برخواهید خورد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :چگونگی کاشت گیاه پیچنده ی لادن[/fruitful_dbox]
اما گیاهان هدرا یا چسبنده که با مایع چسبناکی در ریشه های خود دارد به میله و اشیا سر راه رشدش می چسبد و خود را بالا می کشد گیاهان موچسب بسیار علاقمند به سایه هستند و نور شدید آفتاب برای آن ها بسیار ضرر دارد .

شاید خیلی از ما به اشتباه فکر کنیم که این گیاه رونده به دلیل خاصیت چسبناکی ای که دارد آلودگی و گرد و خاک را جذب خود می کند  اما باید بدانید که دانشمندان به ازگی کشف کردن که موچسب ها علاوه بر اینکه آلودگی را جذب نمی کنند بلکه دفع کننده ی بسیار خوبی برای آلودگی و میکروب ها هستند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/08/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%da%af%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af%d9%87/

No comments:

Post a Comment