Wednesday, March 8, 2017

راهنمای انتخاب کاشی مناسب در مکان های مختلف

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/ashi-kari-mohit-haye-mokhtalef2.jpg
استفاده و انتخاب کاشی مناسب در مناطق مختلف داخل خانه و همچنین فضای بیرون از خانه بسیار زیاد کاربرد دارد اما باید با کاربرد هریک از انواع کاشی ها آشنایی کامل داشته باشیم تا بدانیم که از چه نوع کاشی ای در کجا استفاده نماییم که یک امر بسیار مهم و حیاتی می باشد برای مثال استفاده از کاشی هایی که سطح آن ها صیقلی می باشد برای کف آشپزخانه و سرویس بهداشتی اصلاتوصیه نمی شود زیراخطر لغزش آن هابسیار زیاد است .راهنمای انتخاب کاشی مناسب در مکان های مختلف

انواع اصلی کاشی برای نصب در مناطق مختلف خانه عبارتند است:

استفاده از کاشی برای دیوار و کف آشپزخانه

خوب است بدانید که کاشی های کار شده در سطح آشپزخانه بسیار زود تر از کاشی های دیگر از بین می روند زیرا بیشترین تردد افراد در خانه بر روی کاشی های اشپزخنه می باشد همچنین این کاشی ها علاوه بر فرسودگی بسیار زیاد کثیف میشوند و بیشتر از جاهای دیگه نیاز به نظافت دارند بنا بر این کاشی های به کار رفته در آشپزخانه ، باید بسیار محکم و مقاوم در برابر مواد شیمیایی داشته باشند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : فرآیند تولید کاشی و سرامیک چگونه است[/fruitful_dbox]

ولی بر خلاف کاشی های کف آشپزانه ، کاشی های روی دیوار بسیار راحت تر می باشند و فشار کمتری را تحمل م یکنند اما باز هم کثیف و چرب می شوند که همانند کاشی های کف اید از مقاومت بالایی در برابر شوینده های شیمیایی برخوردار باشد . پس در انتخاب کاشی مناسب برای آشپزخانه نهایت دقت را بکنید .

کاشی‌های کف و دیوار استفاده شده در محیط بیرون ساختمان

کاشی هایی که در خارج از منزل استفاده می شود باید نسبت به گرما و سرما نهایت مقاوت را داشته باشند .بهترین کاشی ها که مناسب محیط ای بیرون باشند ، کاشی هایی می باشند که پرسی باشند و جذب اب آن ها بسیار پایین باشد مانند کاشی های تک پخت و کاشی های بدون لعاب .

استفاده از کاشی برای محیط‌های صنعتی

همانطور که می دانید در محیط های صنعتی لوازم و ماشین آلات سنگین وجود دارد که کاشی های به کار رفته در این محیط ها بسیار سریع مورد سایش و فرسودگی قرار می گیرند پس کاشی های مراکز صنعتی باید بیار مقاوم و محکم باشند بهترین کاشی هابرای این مراکز کاشی هایی است که صخامت آن ها افزایش یافته است و وز یشتر ی را تحمل می کنند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/08/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85/

No comments:

Post a Comment