Saturday, March 11, 2017

روش های نگهداری و تکثیر کاکتوس

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/taksir-cactous1.jpg
شاید خیلی از ما علاقه ی زیادی به نگهداری گیاهان کم دردسر مانند کاکتوس در منزل خود داشته باشیم همانطور  که می دانید کاکتوس ها گیاهانی حساس هستند و طریقه ی نگهداری  صحیح آن ها بسیار مهم می باشد . حالا برای تکثیر کاکتوس چه باید کرد ؟ تکثیر کاکتوس مانند مابقی گیاهان شامل روش های مختلفی می شوند که در این مقاله هر کدام از آن ها را بیان کرده ایم .

روش های تکثیر کاکتوس عبارت اند از :

  • قلمه زدن

  • پاجوش

  • پیوند زدن


در اینجا به توضیح مختصری در مورد هر یک از روش های تکثیر کاکتوس می پردازیم :

قلمه زدن

یکی از بهترین روش های تکثیر گیاه کاکتوس قلمه زدن آن می باشد که قلمه باید از ساقه ی کاکتوس مخصوصا ساقه های گوشتی  زده شود و در کاکتوس های پهن می توانید یک بخش مناسب گیاه را جدا کنید سپس آن را برای مدت یک هفته تا ده روز در سایه ی آفتاب قرار دهید تا مقداری رطوبت آن خشک شود و بعد آن را در خاک مرغوب بکارید . بهترین فصل برای قلمه زدن کاکتوس ، بهار و تابستان است و در مابقی فصل های سال این کار توصیه  نمی شود .

روش های تکثیر کاکتوسپاجوش

به گیاهان ریزی که در انتهایی ترین بخش کاکتوس جوانه می زند پاجوش می گویند با جدا کردن این پاجوش ها از کاکتوس و کاشتن آن ها در گلدانی دیگر می توانید یک گیاه جدید تولید کنید که یکی از روش های خوب برای تکثیر کاکتوس می باشد .

 پیوند زدن

روش سوم برای تکثیر گیاه کاکتوس ، پیوند زدن می باشد که تنها در برخی از گیاهان کاکتوس امکان پذیر می باشد به همین دلیل وقتی شما گیاه کاکتوس را خریداری می کنید حتما از فروشنده بپرسید که قابل پیوند زدن می باشد یا خیر .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : بهترین فصل جابجایی کاکتوس ها و روش صحیح آن[/fruitful_dbox]

بهترین زمان برای پیوند زدن کاکتوس ، در زمان شروع فصل تابستان است که گیاه در زمان رشد قرار گرفته است و شیره ی زیادی دارد و به سرعت رشد می کند . کاکتوس ها در هر سنی که باشند ، قابل پیوند هستند اما بهتر است برای پیوند زدن از کاکتوس های جوان دو یا سه ساله استفاده شود .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/11/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%da%a9%d8%ab%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3/

No comments:

Post a Comment