Tuesday, March 14, 2017

نکات کاشت و پرورش درخت آلبالو

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/arvaresh-derakht-albalo1.jpg
درخت گیلاس و درخت آلبالو شباهت های بسیار زیادی با هم دارند و تنها تفاوت آن ها با هم این است که درخت آلبالو فضا و حجم کمتری را نسبت به درخت گیلاس اشغال می کند و همچنین میوه های درخت آلبالو از گیلاس کوچکتر است .  ارتفاع درخت آلبالو بین دو متر تا چهار متر است و تاکنون ارتفاع بیشتری از این درخت زیبا دیده نشده است اما ریشه های آن بسیار بلند و پرقدرت است که تقریبا تا پنج متر هم می رسد . پرورش درخت آلبالو کاری تقریبا ساده است و از روش های گوناگونی می توان آن را پرورش دارد .

روش های پرورش درخت آلبالو عبارت اند از :

  • کاشت بذر

  • پیوند

  • پاجوش

پرورش درخت آلبالوبعد از کاشت بذر بیشترین روشی که برای پرورش درخت آلبالو استفاده می شود روش پاجوش است که از سایر روش ها بسیار آسان تر است .

نکته ی دیگری که در مورد پرورش درخت آلبالو باید بدانید این است که درخت آلبالو احتیاج به هرس کردن ندارد مگر در زمان هایی که شاخ و برگ های آن دچار آسیب و شکستگی شده باشد که در چنین شرایطی حتما درخت را هرس کنید تا به بقیه ی درخت آسیب وارد نشود .

خاک درخت آلبالو باید خاک بسیار مرغوب باشد تا درخت به خوبی در آن رشد کند و یکی از مواد معدنی ای که این درخت به آن احتیاج دارد و باید حتما در خاک آن بشد تا درخت از آن تغذیه کند پتاس است که به رشد بهتر گیاه کمک می کند و از سرما زدگی جلوگیری می کند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :طریقه کاشت و نگهداری درخت پرتقال[/fruitful_dbox]

معمولا صد روز بعد از اتمام گل دهی درخت ، میوه آلبالو میرسد و قابل برداشت است و رنگ رسیده آن قرمز تیره است که طریقه ی مصرف آن به شکل کمپوت و آبمیوه و ... نیز رایج است .

کاشت و پرورش درخت آلبالو در ایران در بسیاری از استان های کشور مانند استان خراسان ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، تهران و اصفهان رایج است  و به دلیل سادگی کاشت و نگهداری از آن بسیارمورد استقبال قرار گرفت است .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/14/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%d8%a2%d9%84%d8%a8%d8%a7%d9%84%d9%88/

No comments:

Post a Comment