Wednesday, March 8, 2017

آشنایی با ویژگی ها و مشخصات گیاه نانا

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/iyah-bironi-nana2.jpg
یکی از پر استفاده ترین گیاهان بیرونی ، گیاه نانا می باشد که حتی از آن می توان به عنوان یک گیاه زینتی نیز نام برد . گیاه بیرونی نانا یک گیاه قانع می باشد که رشد آن بسیار آرام انجام می گیرد و طول رشد آن تا صد سانتی متر و عرض شاخه های آن نیز صد و بیست سانتی متر بیشتر مشاهد نشده است . گیاه نانا یکی از پراستفاده ترین گیاهان بیرونی برای زیبا سازی فضای شهر ، بوستان ها و باغچه می باشد  زیرا رشد آن در گرو رسیدگی مداوم نیست.

رشد گیاه نانا تنها در جایی که نور آفتاب به اندازه ی مناسب باشد  انجام می گیرد ؛ یکی دیگر از ویژگی هایی که این گیاه رابه گیاه کم توقع معروف کرده است این است که این گیاه برای رشد نیاز به آبیاری هرروز ندارد و تنها اگر خاک مرغوب آن مقداری مرطوب باشد رشد آن به خوبی انجام می گیرد .برگ های نانا بسیار زیبا و خاص می باشد به گونه ای که برگ های آن فلسی و به شکل تخم مرغ است  که در زیر برگ های این گیاه زیبا خط های نامنظم ، پراکنده و چشم نواز به رنگ سفید دارد و در ابتدای رشد برگ های آن به هم چسبیده و رنگ سبز روشن است که به مرور زمان و به بلوغ رسیدن گیاه به رنگ سبز تیره تغییر رنگ می دهد .

گیاه ناناحداقل دمایی که گیاه نانا در آن می تواند رشد کند ده درجه ی سانتی گراد باید باشد و در محیطی کمتر از این دما نمی تواند به حیاتش ادامه دهد.

محل رشد اصلی این گیاه ، تایوان و ژاپن می باشد که دما و هوای این دو کشور برای رشد این گیاه بسیار مطلوب و مناسب  است .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : لیلیوم یک تصفیه کننده هوای داخلی[/fruitful_dbox]

روش تکثیر گیاه بیرونی نانا از طریق پیوند و قلمه زدن امکان پذیر میباشد .

برخی از وژگی های گیاه بیرونی نانا عبارت است از :

  • کم توقع

  • کوتاه قامت

  • رشد کم

  • برگ های فلسی تخم مرغی

  • شاخه های پر تراکم


اگر شما برای زیبا کردن باغچه ی منزل و یا ویلای خود به دنبال گیاه زیبا و مناسب می گردید یکی از زیبا ترین و کم دردسر ترین گیاهان همین گیاه نانا می باشد که ما به شما پیشنهاد می کنیم .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/09/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%86%d8%a7%d9%86%d8%a7/

No comments:

Post a Comment