Tuesday, March 14, 2017

مزایا و معایب کاشت و نگهداری چمن

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/nagahdari-chaman-2.jpg
یکی از گیاهان پوششی ای که بسیار طرفدار دارد گیاه چمن است که جز گیاهان پوششی دسته بندی می شود و برای زیبا سازی باغ و باغچه و فضا های سبز شهر بسیار مورد استفاد قرار می گیرد  . چمن ها از خانواده ی گندمیان هستند که به شدت بعد از کاشت بذر چمن نیاز به نگهداری و مراقبت های زیادی دارد . طریقه ی کاشت و نگهداری چمن امری بسیار مهم است که هر باغبانی باید به صورت کامل با آن آشنایی داشته باشد تا بعداز کاشت آن بتواند به خوبی از چمن نگهداری کند تا سبز شود و رشد کند .

نگهداری چمن بسیار کار سخت و به اصطلاح پر دردسر و همچنین پر هزینه ای می باشد . از زمانی که بذر چمن در زمین کاشته شد سختی کار باغبان آغاز می شود و باید به صورت مرتب به چمن آب و کود مرغوب برساند تا چمن ها رشد کنند و این روال هرروزه ی آبیاری و کود دهی همیشگی است و باید به طور منظم انجام شود ؛ بعد از به ثمر رسیدن چمن ها و سبز شدن آن ها مرحله ی بعدی کار باغبان آغاز می شود که باید چمن های بلند را به صورت منظم و یک دست کوتاه کند تا عمر چمن افزایش یابد .

کاشت و نگهداری چمناستفاد از چمن برای پوشاندن و زیبایی بخشیدن سطح زمین مزایا و معایبی دارد که در اینجا به صورت کلی به آن می پردازیم .

مزایا : در جایی که چمن کاشته شده باشد هوای آن بسیار لطیف می شود و دمای محیط تا حد قابل قبولی در فصل گرما پایین می آید . یکی دیگر از ویژگی هایی که دارد جلوگیری از نفوذ سرما (عایق سرما ی زمین ) می باشد و همچنین یکی از بهترین و معدود ترین گیاهان پوششی ای است که در برابر ضربه و پاخوردگی مقاوم است .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :معرفی گیاه لیف و مزیت های آن[/fruitful_dbox]

معایب : کاشت و نگهداری چمن بسیار پر هزینه و سخت می باشد و یکی از گیاهانی است که برای رشد به آب زیادی نیاز دارد و اگر آب به موقع به آن نرسید رشدش متوقف شده و گیاه خشک می شود .

نکته : توجه داشته باشید که در بخش کاشت و نگهداری چمن با وجود این که چمن ها برای رشد نیاز به آب فراوان دارند ولی اگر میزان آبدهی از حدی بالاتر رود باعث آسیب رسیدن به ریشه ای گیاه و از بین رفتن آن می شود پس سعی کنید در هر نوبت آبیاری چمن به میزان مناسب به آن آب برسانید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/14/%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%88-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%da%86%d9%85%d9%86/

No comments:

Post a Comment