Sunday, March 12, 2017

آشنایی با پر کاربرد ترین لوازم باغبانی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/ashnae-ba-lavazem-baqbani2.jpg
همان طور که می دانید در هر حرفه ای برای انجام کارهای مختلف لوازم و مهارت های خاصی لازم است که شخص انجام دهنده ی کار باید به خوبی با آن ها آشنایی داشته باشد در باغبانی نیز همین گونه است در این مقاله به صورت کلی پر کاربرد ترین لوازم باغبانی را برای شما معرفی کرده ایم  تا اگر به هنر باغبانی علاقه دارید و تازه می خواهید شروع به کار کنید باپر کاربرد ترین لوازم باغبانی و طریقه ی استفاده از آن ها آشنا باشید .

پر کاربرد ترین لوازم باغبانی عبارت اند از :

  • بیل

  • فرقون

  • قیچی باغبانی

  • شنکش

  • داس

  • کلنگ

  • چاقوی پیوند زنی

  • سم پاش

  • چمن زن دستی

  • چمن زن موتوری

پر کاربرد ترین لوازم باغبانیحالا در اینجا به توضیح مختصری در مورد هر یک از این لوازم پر کاربرد ترین لوازم باغبانی می پردازیم :

بیل :  یکی از پرکاربرد ترین لوازم باغبانی ، بیل است که از آن برای جابه جا کردن خاک و کندن زمین و ... بسیار زیاد استفاده می شود .

فرقون : در باغبانی فرقون یکی از بهترین و سبک ترین لوازم برای حمل و نقل گلدان ها ، خاک و کود و همچنین کلیه ی لوازم از جایی به جای دیگر باغ می باشد .

قیچی باغبانی : باغبان برای هرس کردن گل و درختان خود و زیبایی بخشیدن به آن ها از قیچی مخصوص باغبانی استفاده می نماید .

شنگش : بهترین وسیله برای جدا کردن سنگ ها و زباله هایی که در خاک مخلوط شده است که برای گیاه ضرر دارد می باشد .

داس : از این وسیله بیشتر برای جدا کردن ساقه ها و بریدن علف های هرز در باغبانی استفاده می شود .

کلنگ : در مواقعی که می خواهید بذر بکارید و خاک سفت شده است به وسیله ی کلنگ خاک را نرم می کنند و حفره های بر روی زمین ایجاد می کنند.

چاقوی پیوند زنی : یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین لوازم باغبانی ، قیچی باغبانی است که در هنگام پیوند زدن دو گیاه به هم برای جدا کردن پوسته ی گیاه استفاده می شود که بسیار تیز و برنده است و این چاقو باید دور از رطوبت قرار گیرد .

سم پاش : برای سم پاشی کردن گیاهان و درختان جهت جلوگیری از آفت زدگی بسیار زیاد استفاده می شود که بهترین سم پاش برای باغ های بزرگ ، سم پاش های کمپرسی می باشد .

چمنزن دستی : این دستگاه برای کوتاه کردن چمن ها می باشد که طرز کار آن به این گونه است که با حرکت دادن دستگاه تیغه ها به حرکت در می آیند و چمن های اضافه جدا می شوند .

چمنزن موتوری : این دستگاه از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که عبارتند از موتور، هندل، گاز ثابت ، گاز متحرک ، روغن و در قسمت های زیری دارای دو تیغه و بخش تنظیم ارتفاع تیغه ها و یک قابلیت ویژه ای که دارد ، کیسه ی جمع آوری چمن می باشد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/12/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d8%ba%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c/

No comments:

Post a Comment