Saturday, March 11, 2017

خواص و فواید کیوی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/khavase-kiwi.jpg
کیوی میوه ایست که حتما باید در فصول سرد سال استفاده شود. خواص و فواید کیوی در جهت بالابردن قدرت سیستم ایمنی بدن ، بهبود عملکرد معده و سلامت عمومی بدن جالب توجه است. این میوه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی است که استفاده از آن را با امری اجتناب ناپذیر تبدیل می کند.

کیوی ، سرشار از ویتامین

به علت خواص و فواید کیوی و گستردگی آن ، خوردن این میوه به کرات توسط پزشکان و متخصصان علم تغذیه توصیه می شود. این میوه منبع غنی ای از ویتامین های سی و E می باشد. طوری که برای مثال دو عدد کیوی متوسط ، ویتامین سی به میزان دو برابر پرتقال ویتامین سی قابل جذب دارد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : خواص خیار , مواردی که کمتر شنیده اید! [/fruitful_dbox]

تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص و فواید کیوی همانطور که اشاره شد می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. از سوی دیگر این میوه درمانگر زخم می باشد و به جذب آهن و سلامت استخوان کمک به سزایی می کند. در حفاظت از دندان ها موثر است و با استرس و پیری می جنگد. این خواص بیشمار در کیوی این میوه را به عضو جدانشدنی سبد خرید تره بار خانوار اضافه می کند.

بهبود عملکرد سیستم عصبی و سیستم گوارشی

خوردن کیوی سبب جذب و آزاد شدن سروتونین که ناقلی عصبی و فعال در سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گوارش می باشد ، می شود. این ناقل عصبی نقش بسیار مهمی در لوله ی گوارش و هضم غذا دارد این در حالی است که در سیستم عصبی مرکزی نقشی که ایفا می کند در بیشتر زمینه ی کنترل رفتار و خلق و خو ، خواب ، اشتها ، قدرت یادگیری و عملکرد حافظه می باشد.خواص و فواید کیوی

بهبود عملکرد عضلات

کیوی غنی از ماده معدنی منیزیم می باشد. این منیزیم موجود در کیوی سبب بهبود عملکرد عضلات می گردد و سطح انرژی آن ها را افزایش می دهد. از دیگر مواد معدنی موجود در کیوی می توان به پتاسیم اشاره کرد که به طور ناباورانه ای چیزی در حدود 20 درصد بیشتر از پتاسیم موجود در موز می باشد. این ماده معدنی کنترل کننده  فشار خون ، پیشگیری کننده از ابتلا به سنگ کلیه و جلوگیری کننده از امراضی که توسط فقر پتاسیم شامل می شود ، نظیر پوکی استخوان و سکته مغزی می باشد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/11/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d9%88-%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%da%a9%db%8c%d9%88%db%8c/

No comments:

Post a Comment