Wednesday, March 15, 2017

معرفی ویژگی های کاکتوس ساگوارو طلایی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/cactous-sagvaro-talae2.jpg
کاکتوس ساگوارو طلایی یکی از معروف ترین و پر طرفدار ترین گونه های کاکتوس در جهان می باشد . کاکتوس ساگوار طلایی گیاهی نیست که در به صورت بومی در سراسر دنیا وجود داشته باشد و تنها در مکزیک می توان آن را یافت اما در دره هایی که دامنه های آهکی داشته باشد نیز امکان رویش این گونه کاکتوس می باشد . امروزه با پیشرفت علم قابلیت کاشت این نوع کاکتوس در گلخانه ها نیز ایجاد شده است و یکی از پرطرفدار ترین گیاهان برای نگهداری همین نوع کاکتوس می باشد .

شکل ظاهری کاکتوس ساگوارو طلایی شبیه به تنه ی درخت وار می باشد و کاشت آن در فضای باز و منطقه ی بومی خود ارتفاع آن را تا بیست متر می رساند و وزن آن نیز چندین تن می شود .

کاکتوس ساگوارو طلاییکسانی که به نگهداری گل و گیاه در خانه علاقمند هستند می توانند کاکتوس ساگوارو طلایی ای که در گلخانه کشت شده است را به عنوان گیاه زینتی در خانه و یا باغ خود نگهداری کنند .

ساقه ستونی ساگوارو طلایی بین ده  تا چهل دنده مرتب است. تیغ های روی این کاکتوس نهایتا تا دو سانتی متر رشد می کنند که به حالت مستقیم و صاف می باشد .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید :شیوه ی نگهداری کاکتوس و جلوگیری از آفت زدگی[/fruitful_dbox]

بعد از فصل گلدهی این نوع کاکتوس ، گل های آن در طول روز باز و با طراوت هستند و در شب دوباره بسته می شوند جالب است بدانید که این کاکتوس میوه هایی به شکل استوانه با رنگ سبز دارد و میوه های آن به سرعت و در عرض یک ماه رشد می کند که غذای مناسبی برای پرندگان است .

این کاکتوس مقاومت چندانی در برابر سرما ندارد و اگر شما علاقه به پرورش این نوع کاکتوس دارید باید بدانید که مناسب ترین دما برای رشد آن ماکزیمم ده درجه سانتی گراد و مینیموم منفی دو درجه ی سانتی گراد می باشد و اگر دمای محیط آن از این میزان کمتر شود گیاه دچار سرما زدگی می شود و رشد آن متوقف می شود .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/15/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3-%d8%b3%d8%a7%da%af%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%88-%d8%b7%d9%84%d8%a7%db%8c%db%8c/

No comments:

Post a Comment