Monday, March 13, 2017

بررسی کاشت درخت به روش لوزی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/kashte-lozi.jpg
در بررسی روش های کاشت درخت دو روش مربعی و مستطیلی به طور کامل توضیح داده شد. در این مقاله کاشت درخت به روش لوزی با بیان محاسن و معایب مورد شرح و بررسی قرار می گیرد.

کاشت درخت به روش لوزی

این روش به علت باز بودن فضا مقوله ی نورگیری توسط گیاه را بهبود می بخشد. چرا که درختان بر روی هم سایه نمی اندازند. اما می توان گفت به دلیل وقت گیر بودن و اینکه نیازمند دقت زیادی در زمان احداث و اجرا می باشد ، آنطور طرفدار ندارد و کمتر اجرا می شود. از دلایل دیگر اینکه خواهان کمتری نسبت به روش های دیگر دارد این است که میزان درختی که در این روش کاشته می شود خیلی کمتر است.

کاشت درخت به روش لوزی در بین درختان هلو یا سیب مرسوم است که با فاصله 5 در 5 متری از هم کاشته می شوند. یعنی بعد از اینکه خطوطی با فاصله 5 متر از هم ترسیم کردیم با تنظیم فاصله ی درختان شکل لوزی را تشکیل می دهیم. یعنی به این شکل که بین هر درخت روی خط کاشت دیگری ، یک درخت دیگر قرار می گیرد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : روش های کاشت درخت – معیار هندسی [/fruitful_dbox]

بارز ترین ویژگی و خاصیت این روش کاشت درخت این است که در این روش به علت جذب همه جانبه و کامل نور توسط درخت علاوه بر این که محصولات مرغوب تری خواهیم داشت ، درخت از لحاظ تاج و گسترش شاخه ها در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت. که همانطور که گفته شد تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت میوه ها و محصولات خواهد داشت.

این روش مانند همه ی روش ها ، دارای معایبی است ؛ از این معایب می توان به این مورد شایان اشاره کرد که در این روش دقت در احداث باغ و رعایت اصول ساخت مقداری دشوار است. از دیگر معایب کاشت درخت به روش لوزی می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

  1. حرکت تراکتور در این روش به یک سو می باشد.

  2. مقدار درخت کاشته شده در این روش بسیار کمتر از روش های دیگر است.


مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/13/%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%84%d9%88%d8%b2%db%8c/

No comments:

Post a Comment