Wednesday, March 8, 2017

کاشی درجه یک و با کیفیت کدام کاشی است؟

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/high-quality-tile.jpg
برای انتخاب کفپوش مناسب گزینه هایی از جمله پارکت, سرامیک, کاشی و ... در برابر ما قرار دارند. حال اگر انتخاب ما, کاشی باشد, نکاتی را باید هنگام انتخاب آن رعایت کنیم. تمامی کاشی ها دارای مشخصات خاص و منحصر به فرد خود هستند که بر روی کارتن آن ها ثبت شده است. این مشخصات شامل طرح کاشی و تنالیته ی آن , درجه بندی, اندازه و هم چنین اطلاعاتی از قبیل شماره ردیابی و تاریخ تولید می شود. کاشی درجه یک و با کیفیت کاشی است که بالاترین سطح تطابق با استاندارد های موجود را داشته باشد و نهایتا تا 5% عیوب سطحی قابل پذیرش است. در کاشی های درجه دو و سه و چهار این میزان خرابی ها کاشی های بیشتری را شامل می شود و این ضایعات قابل قبول اند و البته به تبع آن قیمت آن هم پایین تر از انواع کاشی درجه یک و با کیفیت است.

گفتنی است که استاندارد هایی که گفته شد از کارخانه به کارخانه متفاوت است و نوع کارخانه ی تولید کننده حرف اول را در این میان می زند.

نکته ای که در خرید کاشی درجه دو و سه باید به آن توجه کرد این است که باید علت عیوب کاشی ها را از فروشنده جویا شوید تا در هنگام نصب و استفاده دچار مشکل نشوید. فراموش نشود که بر روی کارتن اغلب کاشی ها قید شده است که شکایات پس از نصب کاشی پذیرفته نمی شود.

از دیگر نکاتی که رعایت آن الزامی است توجه به سایز و شید رنگی است. چرا که هنگام تولید کاشی در یک رنگ خاص تولیدات از تظر رنگی مقداری با هم متفاوتند و تشخیص این امر فقط با کنار هم گذاشتن کاشی ها میسر است. البته کارخانه ها پس از تولید شید های رنگی و هم چنین کاشی های عیب دار را جدا کرده و در بسته بندی هایی تحت عنوان های کاشی درجه یک و با کیفیت , درجه دو و الی آخر عرضه ی بازار می کند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : تاریخچه کاشی [/fruitful_dbox]

سایز کاشی ها نیز در پروسه های تولید یک کارخانه بسته به شرایط تولید که ممکن است دچار تغییر شده باشد , امکان دارد دستخوش تغییر شده باشد. بنابراین سایز کاشی مورد نظر با یک تلورانس معین در اندازه قابل قبول است. مثلا یک کارت کاشی 20 در 20 می تواند در ابعاد واقعی 198 در 198 باشد.

توجه به سایز و شید رنگی نکته ای است که نباید فراموش شود. اما خوب به هر علت اگر تفاوت در بین کاشی ها مشاهده شد باید توجه داشت که ابتدا تمام کاشی ها را حاضر کرده و آن هایی را که طیف رنگی نزدیک تری دارند در یک جا و نزدیک به هم استفاده کنید

کاشی کاری به اندازه ی انتخاب کاشی حائز اهمیت است درست مانند پارچه و لباس است. انتخاب یک کاشی مناسب و زیبا مهم است اما استفاده از یک کاشی کار ماهر در زیبایی کار تاثیر قابل توجهی دارد. چه بسا ممکن است بهترین کاشی با یک نصب نامناسب نمایی زشت و ناپسند عرضه کند.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/08/%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%ac%d9%87-%db%8c%da%a9-%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa/

No comments:

Post a Comment