Saturday, March 11, 2017

خواص دارویی پرتقال

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/khavase-daruyie-porteghal.jpg
پرتقال ، میوه ای محبوب و پرطرفدار در سرایر دنیا به حساب می آید. درخت پرتقال در فصل زمستان بار می دهد و این میوه انواع مختلف از نظر طعم و مزه دارد. در این مقاله به بخش عظیمی از خواص دارویی پرتقال پرداخته می شود که می تواند بسیار جالب توجه واقع گردد.

پرتقال از بین برنده ی کلسترول خون

همانطور که می دانید رژیم های غذایی شامل ویتامین سی سبب از بین رفتن کلسترول بد خون می شود. پرتقال منبع غنی از این ویتامین می باشد که سبب از بین رفتن حجم وسیعی از کلسترول خون می شود و به تبع آن از ابتلا به انسداد عروق و بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

تامین کننده ویتامین سی

میزان توصیه شده جذب ویتامین سی بین 70 تا 90 میلی گرم در روز می باشد که این در سنین مختلف متفاوت است. پرتقال و هم چنین آب پرتقال می تواند کسر زیادی از از این نیاز را تامین کند. پرتقال به نوعی در زمره ی بهترین تامین کننده های ویتامین سی به شمار می رود.خواص دارویی پرتقال

دریافت این ویتامین نقش بسیار موثری در کاهش شدت و دوره سرماخوردگی می شود.

جلوگیری کننده سرطان

تحقیقات نشان داده است که هسپریتین – Hesperitin – موجود در پرتقال سبب مهار رشد سلول های سرطانی سینه و تشکیل تومور می گردد. این ماده از ابتلا به سرطان حنجره و دهان نیز جلوگیری می کند. مواد معدنی موجود در پوست پرتقال در توقف رشد سلول های سرطانی می تواند بسیار مفید واقع گردد. آب پرتقال هم به این امر کمک می کند و به بهبود سلامت عمومی بدن و جلوگیری از احتمال ابتلا به سرطان کمک می کند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : خواص دارویی انگور قرمز [/fruitful_dbox]

در باب مقوله ی سرطان باید به آماری اشاره کنیم. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به طور منظم از پرتقال و مرکبات استفاده می کنند تا حدود 60 درصد کمتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به سرطان معده می باشند. این امر را می توان به وجود ویتامین سی در این میوه دانست. از دیگر خواص دارویی پرتقال می توان به کمک به سزای آن در ابتلا به سرطان مری اشاره کرد.

جلا دهنده ی معده و روده ی بزرگ

فیبر موجود در مرکبات به صورت نامحلول است ، به همین علت باعث افزایش مدفوع می گردد و از یبوست نیز جلوگیری می کند. و این امر سبب بهبود عملکرد سیستم گوارشی می شود. پیرو این بحث از خواص دارویی پرتقال می توان به جلوگیری آن از ابتلا به سرطان روده بزرگ اشاره کرد.

خواص دارویی پرتقال حین بارداری

پرتقال حاوی موادی نظیر فولات و هم چنین اسید فولیک می باشد. این مواد به بسته نشدن لوله عصبی در جنین کمک شایانی می کند. بنابراین این میوه به عنوان منبع غنی ای از اسید فولیک به خانم های باردار توصیه می شود.خواص دارویی پرتقال

درمان کننده آب مروارید

یکی از دلایل ابتلا به آب مروارید فقر ویتامین سی می باشد. مصرف مرکبات ویتامین سی مورد نیاز بدن را تامین می کند و این امر سبب حفاظت از عدسی ها در برابر ابتلا به آب مروارید می شود.

درمان کم خونی

از دیگر خواص دارویی پرتقال که آن هم مدیون ویتامین سی است درمان کم خونی به وسیله آن است. در گیاهخواران به ویژه , مصرف زیاد مرکبات برای جلوگیری از ابتلا به کم خونی و کمبود آهن توصیه می شود.

پرتقال به دلیل دارا بودن فولات برای پیشگیری از کم خونی ناشی از کمبود اسید فولیک بسیار موثر می باشد.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/11/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%be%d8%b1%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84/

No comments:

Post a Comment