Tuesday, March 14, 2017

کاربرد و ویژگی های گیاه پوششی یال اسبی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/yal-asbi.jpg
همان طور که می دانید گیاهان پوششی و رونده دارای دسته ها و گونه های مختلف و بسیار متنوعی است . امروزه در بسیاری از باغ ها و باغچه ها برای زیبایی بخشیدن به نمای باغ و باغچه از گیاهان پوششی و رونده استفاده می کنند . اگر شما می خواهید گیاه پوششی ای در باغ خود بکارید که همیشه سبز باشد جنبه ی گیاه زینتی داشت باشد و همچنین زیبایی آن در تمام فصول نمایانگر باشد بهتر است به دنبال گونه های همیشه سبز گیاهان پوششی بروید . امروز می خواهیم گیاه پوششی یال اسبی  از خانواده ی  Liliaceae را به شما خواننده ی عزیز معرفی کنیم که یکی از گونه های همیشه سبز گیاهان پوششی می باشد .

گیاه پوششی یال اسبی گیاهی دائمی و همیشه سبز است که برگ های آن به صورت توده ای در هم تنیده شده است و برگ های آن همیشه در تمام فصول سال به رنگ سبز تیره است ساقه های این گیاه در زیر زمین قرار دارد که اصطلاحا به آن ساقه زیرزمینی گفته می شود و از این طریق گسترش می یابد .

گیاه پوششی یال اسبیفصل گلدهی گیاه پوششی یال اسبی در فصل تابستان است که گل هایی به رنگ یاسی در لا به لای برگ های در هم تنیده شده ی آن ظاهر می شود که نما و زیبایی خیره کننده ای به این گیاه پوششی می دهد .

یکی از کاربرد هایی که این گیاه پوششی دارد این است که جایگزین بسیار مناسبی برای چمن است همان طور که می دانید کاشت چمن هزینه ی زیادی دارد و هر چند وقت یکبار نیاز به هرس دارد اما استفاده از یال اسبی در برابر چمن بسیار مناسب تر و ارزان تر است و همچنین نیاز به هرس ندارد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : روش انتخاب گیاه پوششی مناسب[/fruitful_dbox]

باید دقت داشته باشید که این گیاه پوششی در برابر سرما تا دمای منفی شش درجه مقاوم است و اگر دما از این بیشتر پایین بیاید گیاه دچار یخ زدگی می شود پس سعی کنید در مناطقی که زمستان های بسیار سرد دارد گیاه یال اسبی نکارید .

نکته ی آخر که بسیار حائز اهمیت است طریقه ی آبیاری این گیاه است که باید بدانید این گیاه نیاز چندانی به آبیاری مداوم ندارد و باید صبر کنید تا خاک آن به خوبی خشک شود سپس ابیاری مجدد نمایید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/14/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%88-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%be%d9%88%d8%b4%d8%b4%db%8c-%db%8c%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%a8%db%8c/

No comments:

Post a Comment