Sunday, March 12, 2017

طریقه ی کاشت و نگهداری درخت گلابی

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/kasht-va-negahdari-derakht-golabi2.jpg
کاشت و نگهداری درخت گلابی یکی از راحت ترین کار های ممکن است که یک باغبان  می تواند انجام دهد و تقریبا می توان گفت اکثر باغبان ها به دلیل راحتی کاشت و نگهداری درخت گلابی علاقه ی زیادی به پرورش آن دارند . درخت گلابی پرورش و نگهداری بسیار آسانی دارد و باغبان را اذیت نمی کند و تنها با اندکی مراقبت رشد کرده و به ثمر می رسند .کاشت و نگهداری درخت گلابی شباهت بسیار زیادی به درخت سیب دارد و اگر شما بعد از کاشت درخت گلابی و میوه دادن آن همانند درخت سیب می توانید میوه های آن را به صورت نرسیده بچینید و در جای خنک نگه دارید تا چندین  ماه سالم و با طراوت باقی می ماند .

برای کاشت درخت گلابی ، ابتدا در محیط باغ و یا حیاط منزل خود فضای مناسبی را برای آن در نظر گرفت و آن را آماده سازی کنید در محلی که برای کاشت این درخت در نظر دارید چاله ای نسبتا عمیق بکنید و مقداری کود مرغوب در داخل چاله بریزید و سپس نهال گلابی را داخل چاله قرار دهید و مقداری خاک و کود مرغوب را مخلوط کرده وحفره را کاملا پر نمایید و به خوبی خاک آن را آبیاری کنید تاخاک کاملا خیس شود .

کاشت و نگهداری درخت گلابیپس از کاشت نهال گلابی باید منتظر رشد آن باشید نهال گلابی حدودا دو الی چهار سال طول می کشد تا به یک درخت بزرگ تبدیل شود و میوه دهد در این مدت نیازی نیست که شما هرروز به آن رسیدگی کنید همان آبیاری طبق برنامه ی مشخص و رساندن کود مناسب جهت تغذیه ی درخت کفایت می کند فقط تنها کاری که پس از کاشتن نهال گلابی باید انجام دهید این است که آن را به یک چوب قوی حائل کنید تا بر اثر باد های شدید به ریشه ها و تنه ی نهال آسیب وارد نشود .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : کاشت درخت انگور( درخت مو )[/fruitful_dbox]

باید بدانید که درخت گلابی کمتر توسط حشرات و آفت ها مورد آسیب واقع می شود اما باز هم خطراتی آن را تحدید می کند پس در سالی که درخت گلابی به میوه دهی رسید به خوبی آن را سم پاشی کنید تا اگر آفت یا حشره ای در آن است ازبین برود .

یکی از نکات مهمی که بعد از کاشت درخت گلابی حائز اهمیت است هرس کردن آن است که بهترین زمان برای این کار در اوایل بهار است . در اول بهار شاخ و برگ های اضافه و ازبین رفته ی نهال را کاملا جدا کنید تا جان تازه ای به درخت وارد شود و به خوبی رشد کند .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/12/%d8%b7%d8%b1%db%8c%d9%82%d9%87-%db%8c-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%88-%d9%86%da%af%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa-%da%af%d9%84%d8%a7%d8%a8%db%8c/

No comments:

Post a Comment