Friday, March 17, 2017

خرید ساکولنت های مناسب برای خانه

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/succulent-khanegi.jpg
در نگهداری ساکولنت ها باید دانست که اغلب ، کم آبی را به خوبی تحمل می کنند ، اما تعداد کمی وجود دارند که نور کم را تحمل کنند. چون در خانه ، همه جای منزل از شرایط مناسب نوری برخوردار نیست در اینجا تعدادی از ساکولنت های مناسب برای خانه معرفی می شوند که به فاکتور نور حساسیت زیادی نشان نمی دهند.

Sedum Morganianum

خاستگاه این ساکولنت مکزیک می باشد و گزینه ای مناسب برای گلدان آویز می باشد. خوشه هایش تا یک متر رشد می کند. نیازمند نور غیر مستقیم با شدت متوسط می باشد. به آبیاری کمی نیاز دارد و باید گذاشت تا خاکش خشک شود. کمتر گل می دهد ولی ممکن است در تابستان به گل بنشیند.

Schlumbergera

این گیاه برای گل دهی نیازمند کمی سرما است.در اواخر تابستان در مکان سایه دار در حیاط قرار داده و در پاییز با گذر از دمای 10 درجه آن را داخل بیاورید. این کار را با کنترل دمای منزل هم می توانید انجام دهید.

Euphorbia Milii

این گیاه از ساکولنت های مناسب برای خانه ، اهل ماداگاسکار می باشد که از محبوبیت خاصی برخوردار است چرا که بر خلاف اغلب ساکولنت ها ، همیشه بهار است و در تمام طول سال گل می دهد.

در نگهداری این گیاه توجه داشته باشید که در زمان گل دهی اجازه ندهید بیشتر از 3 سانتی متر از عمق خاک خشک شود چرا که خشک شدن آن سبب ریزش گل ها و برگ های آن می گردد. اما همانطور که گفته شد شرایط نگهداری ساکولنت ها آن چنان سخت نیست چرا که با آبیاری مجدد و نور کافی برگ ها و گل های جدید دوباره می رویند.

نکته ی بسیار مهم در مورد افوربیا این است که این گیاه در تمام گونه هایش دارای شیره ای سمی است که در صورت تماس با پوست سبب ایجاد حساسیت می گردد.

Echeveria Elegans یا Sempervivum Tectorum

این دو به ساکولنت مرغ و جوجه معروفند و آن هم به علت تولید گیاهچه ها بر روی ساقه ی آن هاست. در نگهداری این گیاه حتما توجه نمایید که آب زیادی خیلی زود می تواند ریشه ی این گیاه را بپوساند.

Crassula Ovata

یکی از بهترین ساکولنت های مناسب برای خانه که می توانید تهیه کنید اواتا این گیاه با دوام آفریقایی می باشد. این گیاه اگر به خوبی مراقبت و هرس شود زیبایی ای به حد و اندازه بنسای خواهد داشت. در نگهداری و به خصوص آبیاری این گیاه باید نهایت دقت را به عمل آورد چرا که ریشه های حساسی دارد که خیلی سریع از بین می روند. حتما به خاک گیاه فرصت خشک شدن بدهید بعد آبیاری کنید.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : مقایسه کاکتوس و ساکولنت [/fruitful_dbox]

نکته مثبت و خیلی جالب این ساکولنت این است که پس از هرس شدن , ساقه ها در حکم ریشه عمل کرده و می توانند گیاه جدیدی را تولید کنند.

Aloe Vera

خاصیت های این گیاه شفابخش در درمان سوختگی و بیماری های پوستی بر کسی پنهان نیست.

برای آبیاری این گیاه باید اجازه داد تا خاکش خشک شود سپس آبیاری کرد. آلوئه ورا از ساکولنت های مناسب برای خانه می باشد اما باید توجه داشت لبه ی برگ های این گیاه دارای برجستگی هایی برنده است.

Kalanchoe Tomentosa

این گیاه ماداگاسکاری تنوع بسیار زیادی در گونه ی خود دارد. برگ های ضخیم و پوشیده از کرک های نقره ای از مشخصه ی ظاهری کالانکوآ است. معروفترین این ساکولنت ها این گونه ، یعنی کالانکوآ پاندا می باشد.

نور غیر مستقیم ملایم برای رشد این گیاه مناسب است و اینکه آبیاری زیاد این گیاه را از بین می برد. بین هر دو آبیاری اجازه دهید خاک گلدان خشک شود.

Beaucarnea Recurvata


با نخل اشتباه نگیرید! به قسمت تحتانی و پافیلی شکل آن توجه کنید. این قسمت وظیفه ی ذخیره آب را بر عهده دارد به همین علت هم هست که این گیاه نیازی به آبیاری زیاد ندارد.

خاستگاه این گیاه مناطق خشک مکزیک بوده است و علت باریک و بلند بودن برگ ها هم همین مناطق خشک و تلاش گیاه برای حفظ رطوبت می باشد. این ساکولنت نور بیشتری نسبت به ساکولنت های دیگر نیاز دارد.Sansevieria Trifasciata


این گیاه برگ هایی شبیه به مار دارد و لقبی در همین رابطه به آن می دهند. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک گلدان کاملا خشک شود. نگهداری این گیاه بسیار ساده است و نیازی به میکروب زدایی یا کود دهی ندارد. فقط برگ های زرد و خشکیده را حتما هرس کنید.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/17/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b3%d8%a7%da%a9%d9%88%d9%84%d9%86%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/

No comments:

Post a Comment