Wednesday, March 15, 2017

مناسب ترین نوع الیاف بافت فرش

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/monaseb-tarin-alyaf-farsh2.jpg
همان طور که می دانید الیاف بافت فرش بسیار گوناگون است و آن قدر تنوع طرح ها و رنگ ها در فرش ها زیاد شده است که انتخاب را برای هر فرد سخت می کند در هنگام خرید فرش باید نهایت دقت را داشته باشید زیرا امروزه خرید یک تخته فرش کار آسانی نیست و نمی توان هر سال فرش جدید خریداری کرد پس باید نهایت دقت را داشته باشید تا فرشی که خریداری می کنید هم از لحاظ ظاهری مورد پسندتان باشد و هم الیاف بافت فرش مورد نظرتان کیفیت مورد قبول را داشته باشد. به همین منظور اطلاعات بسیار ساده ای را در این مقاله در اختیارتان می گذاریم تا خرید خوب و مطمئنی را داشته باشید .به نفعتان است که قبل از خرید فرش این نکات را جدی بگیرید تا انتخاب اقتصادی انجام دهید.

الیاف بافت فرشدر ابتدای کار فرش ها را براساس الیاف به کار رفته در آن ها دسته بندی می کنیم :

  • فرش های بافت نایلون

  • فرش های بافت اولفین

  • فرش های پشمی

  • فرش های اکریلیک و پلی استر


نایلون یکی از الیاف بافت فرش می باشد که امروزه در تار و پود بسیاری از فرش ها دیده می شود ؛ فرش هایی که در بافت آنها نایلون استفاده شده است بسیار بادوام تر و مقاوم تر ازفرش های دیگر است و این گونه فرش ها در برابر ساییدگی و تغییر رنگ بسیار مقاوم هستند و نکته ی خیلی مهم این که فرش های بافت نایلون پرز نمی دهند و بسیار قیمت مناسبی در بازار فرش دارند. ایرادی که می توان از این فرش باکیفیت گرفت که البته شاید یک حسن محسوب شود این است که گرد و خاک را جذب نمی کند و به محیط اطراف پراکنده می کند .

یکی از مقاوم ترین الیاف بافت فرش در برابر رطوبت اولفین است . فرش هایی که در تار و پودشان از اولفین استفاده شده اند به شدت در برابر رطوبت مقاوم هستند و شست و شوی بسیار آسانی دارند که به راحتی از هر گونه لکه پاک می شوند .تنها ایرادی که می توان به فرش های بافت اولفین گرفت این است که بعد از مدتی استفاده یا به اصطلاح پا خوردن ، فرش فرم اولیه خود را از دست می دهد .

پشم یکی از بهترین و مرغوب ترین الیاف بافت فرش می باشد که از دیرباز تا کنون در بافت فرش های دست بافت و فرش های ماشینی مورد استفاده قرار می گرفته است فرش هایی که از پشم بافته می شوند ماندگاری بسیار بالایی دارند.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : چند نکته در مورد خرید فرش تزئینی [/fruitful_dbox]

دو ایراد کلی می توان به فرش های پشمی گرفت یکی این که گرد و خاک از لا به لای این نوع فرش ها بسیار سخت خارج می شود و شست و شوی آن ها تخصصی است ایراد دیگر آن این است که اگر کوچکترین رطوبتی در فرش های پشمی ایجاد شود بوی نامطبوعی می گیرد .

فرش های اکریلیک و پلی استر از آن مدل فرش هایی هستند که در اثر استفاده پرزهای زیادی از آنها جدا می شود. حجم این فرش ها به مرور کم شده و زیبایی خود را از دست می دهند وخرید این نوع فرش توصیه نمی شود .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/15/%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%86%d9%88%d8%b9-%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a7%d9%81-%d8%a8%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%b4/

No comments:

Post a Comment