Friday, March 10, 2017

اسپرت اتومبیل با کم کردن ارتفاع کمک فنر ها

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/sport-car-1.jpg
یکی از مراحل اسپرت اتومبیل کم کردن ارتفاع کمک فنر های جلو و عقب ماشین می باشد که در میان مردم بسیار مد شده است که معمولا اولین اقدامی که برای اسپرت اتومبیل می شود کم کردن ارتفاع کمک فنر ها است . اما این کار به روش های مختلفی انجام می گیرد.

به طور کلی در بخش اسپرت اتومبیل کم کردن ارتفاع  شامل سه روش می شود که در این مقاله به توضیح هر کدام از روش های کم کردن ارتفاع ماشین و مزیت ها و معایب هر روش پرداخته ایم .

روش اولی که در روش های کم کردن ارتفاع ماشین بین مردم ایران بسیار مرسوم شده است بریدن فنر لول کمک فنر می باشد که برای کسی که قصد ارتفاع کم کردن دارد بسیارروش ارزانی محسوب می شود اما فوق العاده روش غیر است به طوری که رسما عملکرد کمک فنر ها را مختل می کند .

مزایا :

  • هزینه ی بسیار کم

  • عدم ایجاد اشکال فنی اساسی

  • خشک تر شدن اتوموبیل


معایب:
  • اختلال در عملکرد واقعی کمک فنر

  • کم شدن عمر کمک فنر

اسپرت اتومبیلروش دوم از روش های کم کردن ارتفاع اتومبیل روش تعویض فنر لول کمک فنر می باشد که به نظر من مناسب ترین روش ومطمئن ترین روش برای کم کردن ارتفاع اتومبیل می باشد در این روش برای کم کردن ارتفاع لوله ی وسط کمک فنر را بر می دارند و یک لوله ی کوتاه تر را جایگزین لوله ی قبلی می کنند که دیگر در این روش چیزی از فنر هایتان بریده نمی شود اما تقریبا هزینه ی آن نسبت به روش اول بالا تر می رود .

استفاده از این روش ایرادی در خودرو ایجاد نمی کند و اگر به دنبال اسپرت کردن خودروی خود از طریق کم کردن ارتفاع هستید و نمی خواهید هزینه ی زیادی برای این کار بکنید این روش بسیار مناسب است .

روش سومی که برای کم کردن ارتفاع اتومبیل وجود دارد تعویض کل سیستم فنر بندی می باشد که بسیار پر خرج اما مطمین می باشد در این روش کل سیستم کمک فنر اتومبیل از پایه تیون می شود .

این روش تیونینگ کردن خود به سه قسمت کلی تقسیم می شود که عبارت اند از :

ثابت ، متغیر ( استفاده از جک ) و سیستم متغیر با کنترل

[fruitful_dbox] حتمابخوانید :اصول اولیه تیونینگ پژو ۴۰۵[/fruitful_dbox]

تیونینگ نوع ثابت از یک میلیون تومان به بالا موجود است اما تیونینگ جکدار در ایران به ندرت استفاده می شود اما قیمت آن از روش ثابت بالا تر است و اما ارتفاع کم کردن نوع کنترلی از همه  گران تر می باشد که سقف آن تا بیست میلیون نیز می رسد .

مزایا:
  • بهترین روش برای تغییر ارتفاع اتومبیل است

  • نوع سوم این روش نیز می تواند ارتفاع را تحت کنترل خود زیاد یا کم کند که بسیار مفید و کاربردی است


معایب:
  • قیمت بالا

  • کم طرفدار و همچنین کم استفاده در مراکز اسپرت اتومبیل


پیشنهاد ما به شما این است که اگر به فکر اسپرت کردن اتومبیل خود به روش کم کردن ارتفاع هستید از روش دوم استفاده کنید که قیمت آن بسیار مناسب تر و کارایی آن مطمئن تر می باشد .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/11/%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d9%85-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%b9-%da%a9%d9%85%da%a9-%d9%81%d9%86%d8%b1/

No comments:

Post a Comment