Saturday, March 11, 2017

خواص دارویی انگور قرمز

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/khavase-angur-ghermez.jpg
انگور قرمز میوه ای بسیار پرطرفدار به خصوص در میان ایرانیان به شمار می رود. این میوه لذیذ و شیرین مملو از مواد معدنی و مغذی می باشد و خاصیت های بسیار وسیع دارویی و درمانی دارد. درخت انگور نیز علاوه بر زیبایی که به فضا می دهد خواصی مناسب در برگ هایش تولید می کند که از حوصله ی این مقاله خارج است. در این مقاله به تشریح کوتاهی از خواص دارویی انگور قرمز خواهیم پرداخت.

انگور قرمز درمان و پیشگیر از افسردگی

دانشمندان و متخصصان تغذیه در دانشگاه کارولینای جنوبی با مطالعه بر روی ماده رسورترول – Resveratol – که ماده ای ضد التهاب طبیعی است و در پوست انگور قرمز وجود دارد به بررسی دسته ای از خواص دارویی انگور قرمز پرداخته اند. این بررسی ها نقش موثر این میوه در زمینه ی کاهندگی استرس اجتماعی و هم چنین افسردگی آشکار می سازد. این ماده از التهابات و تنش های روزمره به خوبی جلوگیری می کند.

یکی از دانشمندان این دانشگاه در مقاله ای این چنین می گوید : انگور قرمز برای جامعه ی امروزی بشر که در برابر انواع هیجانات، استرس ها و انرژی های منفی از هر جهت واقع هستند درمانی بالقوه و پیشگیری کننده ی بسیار مناسبی می باشد.

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : خواص و فواید کیوی [/fruitful_dbox]

دانشمندی دیگر با آزمایشات انجام داده در خصوص این ماده ، یعنی رسورترول بر روی جانداران دیگر به نتیجه ای مهم در خصوص خواص ضد التهاب این ماده ی موجود در انگور قرمز دست یافته است. این نتایج , نشاندهنده ی عملکرد قوی رسورترول در کاهش استرس و کنترل آن حتی در جانداران دیگر می شود.

این ماده ی موجود در پوست انگور قرمز به صورت جدا و به شکل مکمل های غذایی نیز به فروش می رسد. می توان گفت که خواص دارویی انگور قرمز ، هم رده ی خواص شراب قرمز می باشد با این تفاسیر که معایب و ضرر های آن را ندارد و البته بدون الکل می باشد.

کاهندگی کلسترول بد خون ( LDL ) و همچنین پیشگیری از ابتلا به عارضه های عروقی که از دیگر خواص انگور قرمز می باشد. رسورترول در دوز های بالا و مصرف آن به میزان زیاد حافظت کننده ی بدن در برابر چاقی و دیابت می باشد و در زمینه ی کاهش وزن بسیار مناسب است.

.
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/11/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%88%d8%b1-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2/

No comments:

Post a Comment