Wednesday, March 15, 2017

آشنایی با ویژگی های کاکتوس کریسمس

https://hojrenama.com/wp-content/uploads/2017/03/christmas-cactous2.jpg
یکی از زیبا ترین گونه های کاکتوس ها ، کاکتوس کریسمس می باشد که به عنوان یک گیاه زینتی مورد استفاده قرار می گیرد ؛ کاکتوس کریسمس به صورت بومی در جنگل های برزیل مخصوصا مناطقی که آب و هوای استوایی دارند به خوبی می روید و در جشن کریسمس مردم آن را تزئین می کنند به همین دلیل به کاکتوس کریسمس شهرت پیدا کرده است .

این نوع کاکتوس گل های صورتی رنگ بسیار زیبایی دارد که بر خلاف دیگر گیاهان که در بهار گل می دهند ، در زمستان گل می دهد و زیبایی خاص و چشم نوازی به کاکتوس می بخشد به همین دلیل است که در جشن کریسمس بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد .

کاکتوس کریسمساز دیگر ویژگی های ظاهری آن می توان به موارد زیراشاره کرد :

  • ساقه های تخت و بریده بریده

  • گل های تقریبا بزرگ تا هشت سانتی متر

  • یک الی دو ردیف گل برگ


جهت نگهداری بهتر و افزایش طول عمر این گیاه سعی کنید از تابش مستقیم نور خورشید آن را دور نگه دارید و همچنین در فصل استراحت کاکتوس آن را در فضایی با دمای پانزده درجه ی سانتی گراد نگهداری کنید و به خوبی آن را آبیاری نمایید ( دو الی سه روز یکبار ) .

نکته ی دیگری که باید در مورد این کاکتوس بدانید این است که از هرس کردن به موقع آن غافل نشوید تا گیاه تشویق به رشد بیشتر و بهتر شود و همچنین هرس به موقع شادابی و طراوت به گیاه می بخشد . بهترین زمان برای هرس کردن کاکتوس کریسمس فصل بهار است .

[fruitful_dbox] حتما بخوانید : معرفی ویژگی های کاکتوس ساگوارو طلایی [/fruitful_dbox]

این نوع کاکتوس اگر به خوبی نگهداری شود حدود ده سال عمر می کند و خوب است که هر دو سال یک بار گلدان آن را تعویض نمایید تا فضای رشد کاکتوس بیشتر باشد و ریشه های آن فضای بیشتری داشته باشند .

توجه داشته باشید که قبل از تعویض گلدان ، کف گلدان جدید را کود محلول مرغوب با مقداری خاک با املاح معدنی بریزید سپس گیاه را در آن قرار دهید و بعد با خاک و کود با کیفیت گلدان را پر نمایید .
مطلب کامل در لینک زیر بخوانید
https://hojrenama.com/2017/03/15/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b3-%da%a9%d8%b1%db%8c%d8%b3%d9%85%d8%b3/

No comments:

Post a Comment